Baby komt om 5.00 uur, hoe te doen met de fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Danielle1982, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Even een vraagje;
    Onze Tim (4100 gram vorige week) van 5 weken heeft vannacht geslapen van 22.00 tot 5.00 uur!
    Helemaal super natuurlijk!! Maar ja, hoe nu te doen met de fles?
    Hij zou eigenlijk 7.00 uur de 1e krijgen en dan 6 stuks per 24 uur.

Nu heeft hij de eerste of de nachtfles om 5.00 uur gehad.
    En zou hij dus om 9.00 uur weer aan de beurt zijn.
    Zou ik de 5.00 uur fles als de 1e van de dag beschouwen, zodat hij 5 flessen krijgt, en dan wat meer aanbieden?
    Of zal ik kijken wanneer Tim vandaag wakker wordt, zodat we hopelijk vanavond rond 22.00 uur uitkomen i.p.v. 21.00 uur.
    Hij slaapt nu nog, dus laat hem nog maar even liggen?

Hoe zouden jullie het doen?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, ik zelf zou eventjes kijken wat hij doet, wanneer hij erom vraagt. Je hebt kans, dat hij het vanzelf corrigeert vandaag, maar je hebt kans, dat er een flesje afvalt. En dan kijk je hoe het morgen weer gaat.

Maar wij hebben hier eigenlijk altijd een beetje op verzoek gevoed, dus het is maar net wat je zelf prettig vind. Mijn dochter maakte al snel een soort 'eigen' schema.

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Onze zoon komt ook wel eens vroeger dan normaal ipv 6 uur komt hij ineens om half 5 of 5 uur. Ik geef hem dan gewoon zijn flesje en 9 van de 10 keer slaapt hij dan gewoon verder tot 10.00 uur. Zo zit ik dan direct weer in het ritme. En anders probeer ik sommige flesjes een half uurtje te rekken (maar als het uitmond in een verschrikkelijke huilpartij natuurlijk niet).

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben ook (bijna) altijd op verzoek gevoed. Zeker op dat soort "rommeldagen".. Mijn zoontje kon dan zelf goed aangeven of hij een flesje meer of minder wou op zo'n dag.
    Daarbij hebben we wel een geprobeerd om dan om 5 uur een halve fles te geven, maar daar was hij echt niet tevreden mee. Hij werd pas stil na nog een halve fles..

We hebben ook periodes gehad dat het even om de dag was, dus 6 flessen, 5 flessen, 6 flessen etc.. Dan kon hij met 11 flessen 48 uur halen.. Duurde vaak een weekje of 2, en daarna ging hij over naar een fles minder..
    (hij was pas 3 maand toen hij overging naar 5 flessen. Met 5-6 weken zat hij nog op 7 flessen per dag)

5. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Ik zou op zo'n jonge leeftijd niet snel een flesje laten vervallen. Als het een keer zou zijn is het niet zo erg, maar als het vaker voorkomt zou ik er toch voor gaan dat hij 6 flessen krijgt.
    Zie de 5 uur fles als de eerste en probeer het met halfuurtjes te rekken, zodat hij toch op 6 uit komt. Bij ons bij het cb zeiden dat als je te snel een fles laat vervallen het kan zijn dat ze in de groei achterblijven.

Gr Karin

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben dan gewoon een flesje gegeven en die als 1e van de dag beschouwd.
    En soms regelde hij het zelf door wat langer te slapen en anders deden wij gewoon de andere flessen iets rekken om zo weer goed uit te komen.
    Werkte hier goed, want was vaak maar 15/30 min.
    En toen hij eenmaal sliep tot half 7/7 uur hoefde we niet meer te rekken.

7. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    De eerste van 9.00 uur heb ik al een half uur kunnen verschuiven, ga het idd maar zo proberen.
    Ben benieuwd hoe we uitkomen! ;)

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid zat op de leeftijd van jouw kleine ook al op 5 flesjes. Ze sliep ook ineens beter door en daardoor kwamen we maar op 5 flesjes ipv 6. Als je vandaag maar aan de 5 flesjes komt is dat voor 1 dag echt geen ramp. Misschien heeft hij morgen weer zijn oude ritme terug. Mocht hij zo goed blijven slapen en je blijft op de 5 flesjes hangen, dan zou ik per fles wat meer gaan geven (zo deden wij dat ook). En onze kleine groeit als kool hoor! Sommige kindjes kunnen gewoon wat sneller over op 5 flesjes dan andere kindjes.

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Het ligt eraan wat je met de rest van de flessen doet. Hier gingen we toen ze een week of vijf/zes was ineens over van zeven flessen van 90/3 (totaal 700 ml en daar zat dus een nachtvoeding bij) over op vijf flessen van 120/4 (totaal 675 ml). Dat kwam doordat ze enorm aan het klooien was met die zeven flessen en vooral met de hoeveelheid, de ene keer wilde ze meer in de fles en drie uur later dronk ze de fles weer niet leeg, gek werd ik ervan. Toen heb ik een dagje gevoed op verzoek en daar rolde een keurig schema van om de vier uur uit en ineens sliep ze 's nachts door! En een baby 's nachts wakker maken, lijkt mij niet de bedoeling....... En onze dame bleef gewoon goed groeien.

Vanaf vijf/zes weken zaten wij op het volgende schema:

07.00 120/4
    11.00 120/4
    15.00 120/4
    19.00 120/4
    23.00 120/4

Wanneer we overgingen op 150/5 weet ik niet meer, maar dat was niet zo heel lang daarna.
    Voor de fles van 23.00 uur moesten we haar ALTIJD wakker maken.

Onze dochter heeft toen ze bijna vier maanden was ook een keer een fles overgeslagen, ze zat toen nog op vijf flessen en die dag heeft ze dus maar vier gehad, met dezelfde hoeveelheid als anders. Ik denk dat dat niet zo erg is. Voor ons was het trouwens wel een "bewijs" dat ze wel over kon op vier flessen en dat hebben we toen ook vrij snel gedaan.
    Ik zou dus als het vaker voorkomt juist WEL kijken of je over kunt op minder flessen op een dag. En dan de hoeveelheid per fles ophogen. Misschien is het een idee om een tijdje te gaan voeden op verzoek?

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Bij ons drinkt ze precies hetzelfde op dezelfde tijdstippen(inmiddels wel 150/5). En wij moeten haar ook om 23.00 wakker maken voor de fles, haha..
    @Danielle1982; En ik zou als je kindje vaker een ander ritme heeft ook het antal flessen vermideren

Deel Deze Pagina