Hoi Adrienne en/of Ilja, Ik heb een (groot) probleem. Mijn zoontje is nu drie maanden en geef volledige borstvoeding. Nu moet ik over anderhalf week weer beginnen met werken en ben ik laatst als eens gaan proberen om mijn afgekolfde melk in een flesje aan hem te geven. Dit lukt dus niet! Hij hoeft de speen maar even in zn mond te voelen en hij krijst het uit. Eerst heb ik een avent flesje geprobeerd, daarna de speen die ik bij de kolf heb gekregen en vanmiddag heb ik een tommee tippee flesje gekocht maar helaas... zonder resultaat. Ik heb hem 2 keer kunnen foppen door tijdens het borstvoeden het flesje snel in zijn mondje te stoppen maar na 3 slokken had hij het alweer door. Ik begin nu wel een beetje te stressen omdat ik niet zoveel tijd meer heb en nu is mijn vraag of jullie een tip(s) hebben over hoe ik dit nu het beste aan kan pakken? Groetjes Soekie
Hoi hoi, Je ziet nog al eens dat ze de fles van iemand anders wel willen. Mama is zo verbonden aan de borstvoeding, dat ze dan in de war raken. Dus ik zou proberen om hem door papa of oma of de oppas te laten geven. Dat gaat misschien wel veel beter. Ik denk niet dat het aan de fles zelf ligt. Als ze eenmaal de fles bij een ander wel drinken, dan leren ze wel om ook bij mama de fles te leren drinken. Doe je borstvoeding in de fles of kunstvoeding?? Succes... Adrienne
Hoi Adrienne, Bedankt voor je reactie! Ik zie dat ik het er niet heb bij gezet maar bij papa drinkt hij de fles ook niet, mischien is het nog een optie om het oma te laten proberen. Tis lastig, hij zal het toch een keer moeten nemen. Ik doe er trouwens borstvoeding in. Groetjes Soekie
Hoi hoi, Ik heb het wel eens meer bij de hand gehad. Gebruiken jullie een fopspeen? Gaat dat wel goed?. Je kunt dan proberen om iedere keer te wisselen, de fopspeen en er in, rustig laten worden, en dan weer de fles. Het kan wel even (paar weken) duren voor het goed gaat. Het is puur een kwestie van wennen voor jullie kindje, maar het komt wel goed. Zoals je bezig was, om hem te foppen en snel even de tepel te verwisselen voor de speen, is wel een goede manier hoor. Hij moet er zo een beetje achter komen, dat hij ook van de fles een goed gevoel krijgt. Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, De tip die je geeft met de fopspeen hebben we inderdaad ook geprobeerd, hij wordt er gelukkig rustig van maar begint daarna gewoon weer opnieuw. Mijn vriend heeft het vanochtend weer geprobeerd, eerst was hij weer overstuur maar na een tijdje met hem wandelen op de arm en afleiden werd hij iets kalmer. Mijn vriend heeft een beetje met het flesje gespeeld en er een 'soort spelletje'' van gemaakt. Op een gegeven moment nam hij de fles wel in zijn mondje (drukte hem er zelfs zelf in) maar sabbelde er verder niet op. Hopelijk is dit mischien een beginnetje, we proberen morgen weer. Bedankt weer Groetjes Soekie