ik heb een zoontje van 12 weken oud. hij weegt dik 6 kilo en drinkt momenteel 5x200 cc nutrilon forte. Echter tot op heden komt hij nog steeds iedere nacht 1 of 2x. We geven hem dan 100 cc anders is hij niet stil te krijgen.Hij gaat daarna dan ook tevreden weer verder slapen. Met als gevolg dat we overdag dus wat minder geven om niet over de 1000 cc heen te komen. we geven de forte nu 2 weken. In het begin liet hij er s'nachts (de eerste 2 dagen)5 uur tussen ipv 3 uurtjes, maar het wordt weer steeds korter en momenteel zitten we vaker weer op 2.30 u en dan 5.30u . Ook overdag meldt hij zich vaak alweer eerder dan 3 uurtjes..ik ben echt radeloos.....weet echt niet meer wat ik hieraan kan doen?de forte helpt hier dus vrijwel niks...iemand die hetzelfde heeft of tips? Verder huilt hij echt nooit.Alleen als hij honger heeft en als hij de fles op heeft is het weer goed......
Bij mijn zoontje heb ik ook dat probleem gehad. Hier heeft het toen geholpen om 4 flessen van 210/7 aan te bieden. Je komt dan uit op 28 schepjes voeding per dag. Zo konden we 's nachts altijd nog een flesje aan bieden met 2 schepjes voeding. Het is belangrijk da tje niet over de 30 schepjes per 24 uur komt. Zelfs hebben wij met 14 weken ( buiten alle adviezen om) 2 schepjes rijstebloem in zijn laatste fles gedaan. Dit mag pas met 4 maanden maar er was geen houden aan bij ons zoontje. Het is iets wat je kan proberen maar je moet er wel achter staan. Ons zoontje had weinig last van krampjes en zijn met theelepeltjes begonnen. Verder zou je extrta water in de flessen kunnen doen. Eventueel indikken met nutriton dat de voeding wat dikker wordt hoor je ook nog wel eens.
ik durf geen 210(7 schepjes)aan te bieden omdat ik dan bang ben dat hij net zo goed om de 3 uur blijft komen....pff het is echt zo moeilijk!en s'avonds rond 22.30 drinkt hij vaak de fles moeizaam leeg.Met als gevolg dat hij dan weer rond 2 uur ergens komt voor te eten... We gaan vanavond maar eens rijstebloem proberen...hopen dat dat helpt.Nutriton en meer water hebben we al gedaan en dat helpt ook niks... gek he, dan denk je dat de forte zijn werk doet, maar bij ons is dat helemaal niet het geval....
Vind het wel heel verstandig dat je geen 210 wil geven. Ik zou dat zelf ook niet doen. Is hier ook niet aan de orde geweest ondanks een hongerig mannetje de eerste maanden. Mijn ervaring is dat doorslapen zoals je zelf ook merkt niet ligt aan een gevulde maag of niet. Ik denk dat je kleintje een groeispurt heeft en daarom die voedingen 's nachts nodig heeft en dan is het inderdaad passen en meten qua voeding. Rond de 3 maanden zaten wij ook aan de 30 schepjes forte. Ben met 4 maand begonnen met rijstebloem door de ochtendfles en dat maakte veel verschil. Dit kan je dus over een maandje proberen. Nu zou ik het echt niet doen, de darmen zijn nog niet klaar om vast voedsel te verteren en dat kan erge krampjes geven! Verder is het zo dat je max 30 schepjes kan geven, maar misschien wel wat meer water. tot 20cc per fles. Hier scheelde dat soms wel als hij aan 180/6 niet genoeg leek te hebben. Ik deed dan 200/6. Laat je hem op verzoek drinken? Je schrijft dat hij om 2230 moeizaam drinkt. Misschien loont het om hem helemaal te laten bepalen wanneer. Hier werkte dat goed. Dan ging hij om 21.00 naar bed, en dan sliep hij soms best lang waardoor je over de dag wel wat meer ruimte hebt. Succes, het is lastig!
Jammer dat de nutriton niet werkt. Dat werkte (in vrij hoge dosering) hier wel, toen de forte na 2 weken zijn nut begon te verliezen.. Dat waren beton-flessen, maar hij moest tenminste werken voor zijn eten, en daardoor was hij meer tevreden.. verder wat extra water in de fles, tussendoor eens een beetje water of rooibosthee uit een fles of beker. Dat 's avonds eens laten slapen is misschien ook nog wel een idee om te proberen. Misschien verstoor je zijn patroon wel, doordat je hem wakker maakt. Ons jochie heeft een poosje van 18-2 diep geslapen. Ik kon er dan om 22 uur wel een extra fles inproppen, maar zonder die fles had hij dezelfde tijden.. Bijvoeding en grotere flessen zou ik zo lang mogelijk uitstellen. Met grotere flessen moet er nog meer tijd tussen, dat haal je nu al niet, dus liever eerst op 5 goede flessen.. Rijstebloem kunnen ze ook onrustig van gaan slapen, en is sowieso heftig voor de darmpjes. Hier hebben we het vanaf 4,5 maand geprobeerd. En het hielp evenveel als de nutriton qua slaap&drinktijden..
ik ga inderdaad eens proberen om de fles van 22.30 maar eens weg te laten.Ik geef inderdaad op "vaste tijden"eten.Dus die fles van 22.30 wordt er min of meer in gepropt.....misschien slaapt ie dan net zo goed tot 2.30... Ik heb dat al eens eerder een aantal weken geleden geprobeerd(fles van 22.30 weglaten) en toen werd hij om 2 uur wakker. Vanaf 18.00 uur......Eigenlijk dus heel lang zonder voeding.Maar ik heb dat toen niet vaker gedaan omdat ik bang was dat hij een verkeerd dag en nacht ritme zou krijgen.....Gewoon om eens uit te testen wat hij zou doen...maar ik ga dat nu toch maar weer proberen kan ik tenminste zelf een beetje op tijd gaan slapen......Dit schiet ook niks op.... ik word er gewoon zo onzeker van....snap er niks van....zouden jullie dan om 2 uur een s'nachts een `hele fles `geven of bvb 3 of 4 schepjes ? nu geven we s'nachts maar 4 schepjes omdat hij om 22.30 nog krijgt, maar dan kunnen we denk ik beter een hele fles geven....ben eens benieuwd vanavond / vannacht hoelaat hij zich gaat melden....
Ik heb dat gekke ritme maar even laten gaan. Omdat we anders gewoon niet uitkwamen. Had het idee dat ik het probleem van die extra fles creerde, en niet zijn honger. Gewoon even helemaal in zijn ritme mee. Ook slaapjes zoveel mogelijk.. Dus 4 flessen overdag en eentje in de nacht. Na een week of 3 gooide hij zelf het ritme zelf helemaal om, en zaten we op normale tijden met de laatste fles rond 21.00-22.00
Denk dat je kleine de tijden vanzelf weer gaat verschuiven naar een ander ritme als je op verzoek gaat voeden. Zou die fles van 22.30 weglaten inderdaad. Dan kan je zelf ook eens vroeg naar bed en dan heb je al lekker geslapen voor de nachtvoeding. Zou hem gewoon laten komen wanneer hij komt 's nachts, en dan een flesje 150/5 aanbieden, kijken of hij daar genoeg aan heeft. Zou overdag ook kijken wanneer hij zelf komt. Mart liet de ene keer 3 uur tussen een voeding en dan weer 5 of 6 uur als hij lang sliep. En als ze dan een lange poos slapen heb je ook weer meer speling zodat je niet over de max heen komt.
nou gister dus de laatste fles om 18uur gegeven en meneer werd pas om 1.20 wakker.Zo lang heeft hij het nog nooit uitgehouden zonder eten!!! Normaal werd hij na de fles van 22.30 dus rond 2.30 wakker. dat scheelt niet veel. Daarna heeft hij nog tot 6 uur geslapen. Ik ben wel tevreden. Hoe kan dat nu toch? Vraag me alleen af hoe we dat met die uren moeten gaan veranderen/verschuiven, of dat het vanzelf gaat zometeen? toch wel gek dat hij na 18uur zo lang ertussen laat. Zou het natuurlijk fijner vinden als hij van 22.30 tot 5.30 ofzo zou slapen...maar ja hopelijk komt dat ooit vanzelf....
Normaal kun je 2 dingen doen: 1) afwachten en gewoon op verzoek blijven doen, of 2) die extra fles geven, en afwachten op hij dan zelf die nachtfles gaat overslaan.. Alleen optie 2 werkt niet als je jochie al de max krijgt. Dus ik zou het even afwachten. Is maar een paar weekjes waarschijnlijk..
hier ging het vanzelf weer verschuiven. Ik denk dat je er al veel aan hebt dat je nu niet meer de max hoeft te geven qua voeding toch?