Doe ik het zo goed....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dds, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn jongste meisje is 6 maanden en een paar weken oud. Ik heb het wel vaker genoemd....maar het gaat helemaal anders dan bij mijn oudste. Ik vraag me af of ik het wel goed doe. Misschien hebben jullie tips voor mij?

De eerste voeding van de dag is moeilijk te bepalen....ik probeer haar altijd om 7 uur 's ochtends te voeden, maar soms heeft ze genoeg aan haar 04.00 uur voeding dat ze niet wil

04.00 uur bv (meestal krijg ik haar niet meer stil, dus slaapt ze dan bij ons in bed
    07.00 bv ( meestal wil ze niet) + broodkorst
    9.30 uur fruit
    12 uur bv
    14 uur broodkorst
    15.15 uur bv
    17 uur bv
    18 uur groentehap
    19 uur bv
    En dan begint het "gerommel"......Ik krijg haar met moeite in slaap.
    Het kan zijn dat ik om 19.30 uur en 20.00 uur nog eens voedt.....of dat ze wel gelijk in slaapt valt maar na 45 minuten weer wakker wordt voor een voeding....
    23 uur bv

Moet ik haar trouwens ook water aanbieden?

2. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Hmmm, lastig want ik geef zelf geen borstvoeding, maar het lijkt me wel dat ze teveel krijgt... Onze zoon krijgt dit:

7.00 uur fles 180/6
    9.15 uur Fruit
    12.00 uur Fles 180/6 + half broodje
    14.30 uur een beetje sap
    16.30 uur groentehap
    19.00 uur fles 150/5

Misschien kan je de voeding van 4.00 uur eens weg proberen te laten? Misschien dat ze dan een ritme gaat krijgen? Of wordt ze echt wakker omdat ze honger heeft?

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou zeggen... schrijf je schema op. Maak er een propje van en gooi deze weg ;)

hihi geintje

maar niet te krampachtig aan een schema vasthouden.
    BV geef je in tegenstelling tot FV nooit teveel! Dus lekker voeden wanneer je kindje dat wil!

Dan kun jenatuurlijk een vaste tijd voor de groentehap indelen en broodkostjes als tussendoortjes geven en zo langzaam naar een vaste broodtijd toewerken.

Meer kindjes slapen moeilijk, wil niet zeggen dat ze dan echt honger heeft he, kan ook mama honger zijn!

Ik zelf heb hier gewoon aan toegegeven en het ging vanzelf beter.

Je doet het volgens mij hartstikke goed!

Oja en water mag je aanbieden maar hoeft niet. Je kan nu gaan laten wennen aan ander drinken dan bv maar probeer het niet te forcceren. Gewoon kleine slokjes. Als je kindje straks meer eet en minder behoefte heeft aan jou melk kan je ander drinken erbij geven.

ik dacht ook dat het lastig zou zijn enzo, maar het sluipt er vanzelf een beetje in

komt goed, suc6!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Komt op mij heel normaal over. Avond is gewoon clusteren, gewoon geven en door blijven ademen, gaat wel weer over.

5. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Gerommel voor het slapen dus .. Hoe slaapt ze verder overdag ?

Mijn zoontje die slaapt overdag 1 keer heel soms 2 .. Maar die gaat nu standaart om 7 uur gewoon op bed. Ik voed hem voor hij op bed gaat als hij niet in slaap valt dan wiebel ik hem in slaap. (eerder legde ik hem weer aan dan was ik zo 2 uur bezig voor hij sliep) Ik heb gemerkt dat hij gewoon mamahonger heeft en prima accepteerd als ik hem gewoon vasthoud als hij dan slaapt leg ik hem weg en word hij wakker doen we het zelfde maar niet aan de borst.

Eerder deed ik dat wel hoor maar ik kreeg zoveel extra stuwing en ik voed nog 6/7 keer per dag dat het echt niet nodig was.

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Jasmijn gaat ook om 19.00 - 19.30 uur naar bed. Hier duurt het soms een uur voordat ze in slaap valt. Ik leg haar dan (weer) aan en ze dommelt in.........maar hier wil ik vanaf.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

En als je dr groenten nou wat eerder geeft, en dr iets later op bed legt?

Misschien heeft ze dan wat meer honger, drinkt meer ipv maar een beetje en zit beter vol voor de nacht?

Het is maar een idee hoor ;)

Oja en een vast ritueel aanhouden!
    Hier is het: Omkleden, voeden, verhaaltje, kusje, woezel aan (liedje) en ik ga weg

Ook als ze even huilt ga ik weg, anders is dr ritme meteen weer weg.

8. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik zal even mijn ritme opschrijven dan snap je me beter ! haha

7 BV
    8/half 9 Broodje
    half 10 halve banaan (rapley)
    10 uur bv (slapen)
    Als hij wakker word dat kan met een drie kwatier zijn of anderhalf uur.
    Fruit
    2 uur BV
    tussen 2/4 een koekje
    en dan om 6 uur krijgt hij warm eten 1 aardappel en groente en daarna een beker yogurt.
    En hij gaat om 7 uur met BV op bed.

Dan is het wisselend dan kan hij dus om 11 uur komen of later en dan tegen 4/5 uur nachtvoeding en dan het zelfde riedeltje weer. Er verschilt wel eens wat hoor omdat ik puur op verzoek voed BV.

Maar slapen heb ik besloten dat ik dat bepaal omdat hij anders niet slaapt.. Dus 7 uur naar boven de dag afbouwen pyama aan boekje lezen bv en dan slapen. Als hij in slaap valt prima dan leg ik hem weg slaapt hij niet leg ik hem evengoed weg. Soms gaat hij mekkeren ik heb de tijd blijf er bij wrijf over zijn rug dan is het vaak 3 min en dan is hij weg. Maar soms wil hij keeten spelen dan ga ik er gewoon naast zitten en zorg dat hij niet aldoor in de kruipstand zit.

Als dat laatste niet werkt pak ik hem wel en houd ik hem wat steviger vast(draagdoekidee) en wieg en zeg shhssttt en dan dommelt hij ook wel weg.

Ik neem hem niet mee mee naar beneden tenzij er iets is ziek/tandjes.

Deel Deze Pagina