vocht vasthouden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door juultjeT, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Beste verloskundige,

Ik ben nu 33 weken zwanger en in de afgelopen 2 weken ben ik flink vocht vast gaan houden. Ik kwam bijna 3 kilo aan! Mijn handen (vooral vingers) en polsen zijn dikker en mijn benen (kuiten en bovenbenen) zijn dikker geworden. Van mijn lerares zwangerschapsyoga kreeg ik de tip om berkenbladthee te gaan drinken, dat werkt vochtafdrijvend. Ik ben naar de gezondheidwinkel gegaan, maar de verkoopster zei dat vochtafdrijvende producten niet aan te raden zijn tijdens zwangerschap, omdat ze volgens haar de hoeveelheid vruchtwater beïnvloeden. Ik vind het maar een vreemd verhaal, maar wil toch even zeker weten wat nou wel en niet mag.

Mag ik vochtafdrijvende thee drinken? Zijn er misschien andere manieren waarop ik kan zorgen dat ik vocht kwijt raak? Ik drink zo'n 2,5 per dag en wandel regelmatig een uur.

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik ken berkenthee niet, maar over het algemeen zou ik niet zomaar iets vochtafdrijvends nemen nee. Het hoort een beetje bij de laatste periode van de zwangerschap, dat je meer vocht vasthoudt. Benen omhoog en voldoende beweging en genoeg blijven drinken, dat is wel belangrijk ja!

Mirjam

Deel Deze Pagina