Slapen en wat gebruiken jullie ?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Raffel, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Hoi !

Mijn dochtertje van 5,5 maand slaapt altijd in een slaapzakje (nu het binnenzakje van de combisleeper) en dan met een lakentje en een katoenen dekentje.

Nu stop ik haar altijd heel strak in omdat ze zich anders gaat draaien alleen ze kan niet terug draaien.

Ze slaapt heerlijk maar hoe laten jullie nu jullie kindjes van deze leeftijd slapen ? Ze moet het wel nog een beetje warm hebben want wij wonen in een ouder huis waar het 's nachts er flink kan afkoelen.

Ik vraag me af of iedereen hun kindjes alleen maar in een slaapzakje laten slapen of ook met een lakentje en een dekentje....

Ik ben wel een beetje aan het twijfelen.....

2. adi

adi Niet meer actief

Ik precies hetzelfde als jij, nu nog steeds met 20 maanden. Mijn kinderen slapen ook fijner als ze lekker ingestopt zijn.
    Ikzelf ook, zou ook niet zo 'los' in een bed kunnen slapen.

Met echt warme weer krijgen ze een dun slaapzakje aan, en dan alleen lakentje over zich heen. De laken en de slaapzak zijn hier noodzakelijk, desnoods doe ik daaronder alleen de luier aan, maar zonder deze twee slapen ze heel onrustig.

3. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Ok gelukkig !! Ik had echt het idee dat niemand zijn kindje met dekentjes laat slapen. Ik slaap zelf namelijk ook niet lekker zonder iets over me heen......

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier slaapt mijn zoontje alleen in slaapzak. De "buitenzak" van combi-sleeper. Een laken/dekentje heeft hier geen nut, hij ligt niet stil.

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier: romper, pyama, slaapzak, laken, deken.

6. adi

adi Niet meer actief

Echt waar? Ik kan me daar niks bij voorstellen (baby 'los' in zo'n grote ledikant). Ik krijg dan meteen het beeld van die Pampersreclame met die baby die het hele bed doorkruipt 's nachts.

Dan zeggen ze ook: 'een baby is heel bewegelijk 's nachts'.
    Dan denk ik altijd 'Zou ik ook zijn als ik helemaal niks over me heen heb liggen'

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla slaapt in een slaapzakje onder een lakentje met dekentje. Ik kan zelf absoluut niet slapen zonder iets over me heen. Ik voel me dan "onveilig", kwetsbaar en "naakt", dus ook Ayla dek ik altijd toe met een dekentje.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier dus wel een baby die het hele bed doorkruipt!! Als ik haar instop, slaapt ze niet voordat ze boven de dekens ligt dus dekens zijn eraf sinds dat ze een week of 10 oud is..

Sinds kort ligt ze op haar zij, helemaal bovenin ledikant met de rug tegen de bovenkant zeg maar..

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook een dame die haar hele bed door kruipt.
    Ik heb haar 2x met haar hoofd onder de deken vandaag geplukt 's ochtends, en was daar niet blij mee. De eerste keer dacht ik dat het toeval was, maar de 2de keer schrok ik nog harder als de eerste keer.

Ik heb het nog een keer geprobeerd toen ze wat ouder was (denk een dikke maand geleden) met de overgang tussen een dunnere slaapzak en een winterslaapzak (dus met dunnere slaapzak en dan laken en deken), maar wederom lag ze met haar hoofd onder de deken.

Hier dus geen deken in bed. Maakt ook niks uit of ik haar bed laag opmaak, of als matrozenbedje, strak instop of los instop, ze woelt haar hele bed door.

Zelf moet ik wel altijd wat over me heen hebben, anders slaap ik echt niet.

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ja idd, denk dat mijn zoon dan ook wel heel z'n bed doorkruipt.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Romper, pyamabroek, nu nog dikke slaapzak.

Geen dekens en lakens, dan wordt meneer juist wakker. Wat is er mis met draaien in je slaap? Mijn man is ook zo'n woelwater, maar die wordt ook echt niet wakker van zichzelf hoor.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ook hetzelfde wij hebben ook een koud huis.een romper emt lange mouw , pyama, een slaapzakje van ISI vind ik het fijnste. met mouwen. en dan een gewoon 1 persoons dekbedovertrek van ons als overtrek daar deed ik een katoenen babydeken in en dan kon je meer instoppen aan de zijkantjes.babylakentjes worden te klein als ze wat groter worden.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier slaapt ze ofwel in romper, pyama, zomer slaapzak, laken, dekentje ( De ene nacht schopt ze die weg, de andere nacht niet ) ofwel in romper, winterslaapzak, geen deken. Maakt voor haar niets uit, haar armen werkt ze nl toch boven de dekens en ze schopt zichzelf helemaal bovenin haar bedje ( Nog niet overdwars ) waardoor ze toch niet lekker ondergestopt ligt.

14. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    #14 Raffel, 26 apr 2011
    Laatst bewerkt: 26 apr 2011
    Even een update, met die warmte hoe slapen die van jullie nu....
    Mijn dochtertje slaapt in een rompertje met korte mouwen en blote benen en een heel dun slaapzakje. Ze heeft nog wel een lakentje omdat ze, als ze maar 1 oog open doet (ook 's'nachts) zich gelijk op haar buik rolt en gaat gillen omdat ze niet terug kan !! Dus daarom nog het lakentje. Dit doe ik vanaf haar middel dus ze is niet helemaal tot haar kin ingestopt hoor:p
    Maar het was van de week op haar kamertje gewoon 26 graden en dan ben ik echt bang dat ze het te warm heeft....
    Hoe doen jullie het met de warmte.....

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier slaapt dochterlief in een dunne slaapzak en een romper korte mouw.. Gisteravond heb ik haar uit de slaapzak gehaald en zo in bed gelegd (wel pyamabroekje aan gedaan) Ze was drijfnat van het zweet..

16. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    romper, slaapzak (dunne), tuigje (omdat meneer naar onder of boven schuift zonder tuigje), lakentje.
    Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat Casper lag te zweten toen het dekentje erop lag, ik heb het dekentje opgerold aann het voeteneind gelegt. Elke avond voordat we naar bed gaan checken we even of hij het niet te koud heeft.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje en dochter slapen in een dunne slaapzak zonder mouwen (hema badstof of een 'lakenslaapzak' als het heel warm is). Daarin dragen ze een pyjama (geen romper)en in het bed ligt een lakentje en een dunne katoenen deken.

@avon... Een TUIGJE? waarom? Doodeng. heen en weer gaan in bed is toch geen probleem daarom heb je toch een ledikant?

18. tulip

tulip Niet meer actief

TUIGJE???:$:$:$ Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Levensgevaarlijk!!!!

on topic: hier een pyama, slaapzak en een dekbed.

19. fafje

fafje Niet meer actief

hie ris het altijd heel koud in de slaapkamers (behalve met dez emooie dagen, wa shet weer ineens heel warm)
    Hij sliep altijd in een winterslaapzak, met pyjama én dekentje tot onder de oksels

Maar slaapt sinds 1,5 week in zomerslaapzak, met een leeg dekbedovertrekje...(voor maar 5 min, wnat die word weg geschopt)
    Als ik denkd at het koud wordt, doe ik em gewoon een dikke pyama onder aan, maar tegenwoordig slaapt ie in korte mouw romp met dun pyamatruitje, zonder broekje in slaapzak

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zoonlief slaapt in een romper lange mouw en een dunne slaapzak. Van de winter met pyjama in de combisleeper. Hij ligt dus zonder laken + deken in bed omdat hij alle kanten op gaat in zijn slaap en hij dus ook onder het beddengoed zou kunnen belanden. Hij ligt soms ondersteboven in bed `s morgens, maar meneertje slaapt prima en wordt niet wakker van zijn nachtelijke activiteiten hoor!

Brrr kindje vastleggen in bed! Zou hem gewoon een slaapzak aan doen en het beddengoed eruit halen. Veel veiliger!

Deel Deze Pagina