spelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door schaapie123, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn dochtertje is bijna 6wk oud en is overdag nu vaker wakker, wat kan ik met haar doen inplaats van wandelen en op schoot knuffelen?

in debox vind ze niet veel aan na 5 min (soms meteen al) is het brullen.

2. mss vindt ze de box te groot?
    Dat had mijn dochtertje ook.
    mss kan je hem halveren met een opgerolde badlaken ofzo.
    Dat werkte hier prima...
    En dan leuk een muziekmobieltje er boven of zo...

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    in de wipper, of op een speelkleed op de grond?

4. schaapie123

wipper vind ze ook maar even leuk en alleen leuk(stil te houden) met speen.

de box is niet zo groot (staan paar grote knuffels in)

speelkleed kan k wel eens proberen

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Misschien zijn de knuffels wel eng.
    Ik had om amy het voedingskussen liggen zodat ze het idee had dat het een kleinere ruimte was.
    Dat was ook op advies van de verloskundige.

6. acire

acire Fanatiek lid

sascha vond en vindt het leuk als je met je mond scheetgeluiden op haar buik deed/doet.

wat ze ook erg grappig vond is als wij zogenaamd gingen lachen. of zo'n zeeleeuwen geluid maakten.

je kan ook met je gezicht vlak voor haar naar links en rechts gaan, dan volgt ze je als het goed is

7. schaapie123

haar aap vind ze heel lief hahah, daar zat ze laatts op zijn teen te sabbelen (inplaats van haar speen die lag er naast)

maar misschiend idd te druk die knuffels, ik zal het met voedingskussen ook gaan proberen

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Proberen kan altijd toch.
    Alleen zo kom je erachter.

Nou moet ik zeggen dat Amy ook liever bij mij was dan ergens anders.
    En dat is nog steeds zo, ze kan nog steeds niet lang alleen spelen.
    Nou ja als ik even achter de pc zit kan ze niet alleen spelen maar als ik erbij kom zitten dan gaat het wel weer.

9. schaapie123

als ik achter de pc zit, kan ze zo een uur rustig zitten (voetjes en handjes die bewegen ens partelen en liefst houd ze 1 vinger vast)

ze slaapt nu lekker (was vanacht weer een drama vanaf kwart over 4 tot 9 uur :( ) als ze straks wakker is zal ik het proberen

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Rustige rijm liedjes zingen en bewegingen ermee maken. (schuitje varen was hier favo toen ze zo klein was...kreeg ik haar op den duur zelfs mee stil)
    Wij zijn nu toe aan wat wildere zoals hop hop paardje en we zijn zachtjes begonnen met klap maar in de handjes en de bewegingen erbij uiteraard.
    Liedjes moeten ze n paar keer gehoord hebben zodat ze weten wat er ongeveer komt en dan vinden ze het fantastisch :)
    Leer dr haar tong uitsteken. Vinden ze erg leuk dat ze na kunnen apen (dat kan al vanaf de geboorte!) Rare geluidjes maken met elkaar is ook erg leuk. Tja...ligt er beetje aan hoe stevig ze al is wat je er nog meer mee kan...
    Oefen als ze het al n tikkie kan eens dr nekje door zelf op je rug te gaan liggen en haar op dr buik op je onderbenen te leggen. Hierbij houd je zelf je binnen krom en laat je haar gezichtje net boven je knieen uit piepen. Pak haar afhankelijk van hoe stevig ze al is bij dr schouders of dr handjes en doe alsof ze een vliegtuig is. Is meteen een leuke oefening voor jou buikspieren ;)

Gewoon uitproberen wat ze leuk vind. En dan n aantal keer wat eerste keren krijg je soms geen reactie en 2e of latere keren vinden ze het dan toch ineens leuk...moeten ze even leren kennen dan (zoals ik al zei)
    Veel plezier :)

11. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    kindjes die zo jong zijn nog, hebben niet veel interesse in speeldingen...box, wipper ect idd 5 minuten, en dan zijn ze er flauw van, en als je ze dan toch laat liggen overprikkel je ze gauw en worden ze jammerig ect ect...

lekker bij je nemen...lekker knuffelen, heen en weer lopen...wandelen idd...een mobiel boven de box vinden ze ook nog wel leuk!

Verder kun je niet veel doen npog met een baby van 6 week oud!

Deel Deze Pagina