Doe ik mijn baby nu echt te kort?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door babyke, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Herkenbaar...

Kreeg onlangs ook nog eens de vraag van SM wanneer onze zoon nu onderhand 'gewone melk' mocht drinken.
    Mijn antwoord: ah, die melk die in een kartonnen doos zit en die uit een koe komt en eigenlijk bedoelt is om haar kalf mee groot te krijgen? Goh, ik denk dat wij het nog even bij de ménsenmelk houden die uit mijn borsten komt en op maat van je kleinkind gemaakt wordt...:D

En onze zoon krijgt nu bijvoeding sinds 2 maanden maar nu gaat het gezaag weer over het feit dat wij het nog niet nodig vinden om hem koekjes te geven of soep (waar zout en bouillonblokjes aan toegevoegd is) of ander spul wat een baby van 8 maanden niet nodig heeft! Gek word ik ervan!
    Mijn man laat mij gedwee m'n gal spuwen als we van een familiebezoekje komen...;)

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lekker laten kletsen hoor.... bijvoeden met vast voedsel is gewoon beter na 6 maanden. Misschien moet je ze eens wijzen op de onderzoeken die gedaan zijn waarin is aangetoond dat het darmstelsel van een baby er pas na 6 maanden aan toe is.

Niet verdedigen voor het feit dat jij je kindje het beste geeft dat er is, zij zouden eens beter na moeten denken of het wel verstandig is om er met 3 maanden al eten in te stoppen....

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    je doet het goed!!!! inderdaad richtlijn van WHO is tot 6 maanden volledig bv.
    Lekker doorgaan.

Mijn schoonmoeder vond dat ik met 4 maanden maar eens moest afbouwen. Mooi niet.

Mijn moeder vond juist harstikke mooi dat de meiden het zo goed op de bv deden. Was trots op me!

Oh... als ik weer een bv topic lees vindt ik het zo jammer dat deze periode voor ons voorbij is. Fleur heeft 13,5 maand lekker bij me gedronken en ik mis het nog steeds!

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    jij als mama weet wat beste is. onze dochter krijgt als maar meer krampjes nu vanaf 10 weken, ze wordt er huilend wakker van. Moet er niet aan denken dat ze nu als bijvoeding krijgt!!!!

5. Hai hai
    Onze dochter is nu 2 maanden oud en ik heb maar 2 weken borstvoeding gegeven.
    Het ging gewoon echt niet, en ik wou dat ik zolang de borst kon geven als jij.

Je moet doen wat voor jou gewoon het beste voelt nu is het wel zo dat ze aangeven dat je voor de 6 weken ongeveer een keer de fles moet proberen omdat het anders mogelijk is dat ze de fles niet meer pakken.

Dus dan wil je op een moment stoppen en dan lukt het niet omdat ze de fles niet accepteren.

Dus je zou het gewoon een keer kunnen proberen.

Maar doe gewoon wat goed voelt en adviezen blijven adviezen je hoeft ze niet op te volgen.

6. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties :).Is ook wel eens fijn om te horen dat ik het wel goed doe.

Mijn man denkt er gelukkig hetzelfde over als ik en is het er dan ook mee eens om te wachten met bijvoeding tot minimaal 6 maanden.

Zelf zou ik graag borstvoeding willen blijven geven tot ze een jaar of 2 is.Ze groeit nu goed dus hopelijk blijft dat zo.

Aan de reacties te lezen ben ik ook niet de enige die commentaar krijgt.
    Voortaan laat ik ze maar gewoon praten en ga er verder maar niet meer op in.Ik ben nu al 4,5 maand mezelf aan het verdedigen en ben er eerlijk gezegd wel klaar mee.Het probleem is alleen vaak dat als ik ergens kom ze er meestal direct over beginnen.Zow vervelend is dat.Krijgt ze nu nog geen fles?Geen fruit?Geen groente?Ook echt geen water of zo?Neeeej echt alleen de borst,kijken ze me aan alsof ik van een andere planeet kom :$.

Deel Deze Pagina