Doe ik nou iets fout? (ruzie vriendin)

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik voel me opnieuw zo gekwetst,
    Sinds 1 jaar zijn we echt goede vriendinnen delen lief en leed ze heeft me gesteund door dik en dun met de miskraam e.d.
    Nu is ze zelf zwanger leuk enzo gun het hun zo!
    Een tijdje terug vertelde ik dat het condoom was gescheurd en dat ik zo in paniek was blabla vraagt ze me doodleuk heb je het niet expres gedaan om langer in de ziekte wet te blijven? Dit kwetste mij zo zit hier nog steeds mee hoe kan je dit van een beste vriendin denken. Ik zit overigens in de ziektewet i.v.m. schildklierproblemen. Wat hier dus helemaal los van staan :(
    Gisteren waren ze helemaal enthousiast over een nieuwe woning helemaal leuk enzo hun huis gaat binnenkort de verkoop in. Nu vertelde ze dat de woning ineens verhuurd was ik zeg nou dat is raar en jammer natuurlijk want ze waren helemaal verliefd. Dus ineens zie ik via de gemeente huren (met punten waar wij via huren) die woning ertussen staan en dat je dus tot 12 augustus nog kan reageren en dus nog niet verhuurd is. Dit vertel ik haar heel enthousiast want dat lijkt me goed nieuws? Ja maar meneer die blabla zegt dat het verhuurd is ik zeg ik lees net van niet dat is toch goed nieuws , en nou ophouden want heb hier geen zin in blabla gaat ze helemaal tekeer. Dus ik zeg rustig nou het zullen je hormonen wel zijn zodra je weer redelijk kan doen spreek ik je wel weer. Begrijp me niet verkeerd maar ik steun haar door dik en dun probeer enthousiast mee te doen met alles hoe moeilijk ik het ook vind dat ze zwanger is enzovoort. Nu zegt ze dat ik op moet rotten met dat ik begin over haar hormonen enzovoort het kwetst me keer op keer en baal er zo van. En dit alles via de whatsapp trouwens.. Iemand tips?

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik denk dat je beter een persoonlijk gesprek met haar aan kan gaan.
    Via Whatsapp kunnen berichten verkeerd geïnterpreteerd worden.

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Met zo'n 'vriendin' ben ik heel erg snel klaar. Ze reageert nogal fel om helemaal niets en zo'n opmerking hoor je echt niet te maken. Laat ze het uitzoeken joh.

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Na die opmerking over de ziektewet zou ik er al klaar mee zijn... maar goed dat ben ik dan he :)

5. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    owwwww dat klinkt zo duidelijk als hormonen! Ik zou dr ook gewoon bellen of ga er effe langs.. maar is niet leuk dat als je zo je best doet ze je dan zo afblaft.. lijkt me nu helemaal een moeilijke situatie voor je dus een klein beetje begrip van haar kant zou ook geen kwaad kunnen!

edit: die opmerking over de zw is echttttt onder de gordel, zou voor mij een reden zijn om dr even een paar dagen te negeren om het haar te laten voelen

6. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Als zij jou vertelt dat ze contact heeft gehad en ze zeggen dat het verhuurd is kan dat toch best zo zijn? Ookal staat er blijkbaar ergens toch nog oude info. ..
    Jij trekt haar woorden in twijfel. . Zou ik ook niet echt kunnen waarderen. .
    Als ik boos wordt en het wordt op mn hormonen gegooid. .. tja dan maak je het alleen maar erger. . Los van het feit dat het ook best wel eens daaraan ligt..

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Het is de meest recente site die er is, dus ik denk dat het zo is gegaan: de woningbouwvereniging heeft een verhuurafspraak met de gemeente en omdat daar nu al 80 reacties op zijn zit daar sowieso een gegadigde tussen vandaar dat ik denk dat ze zeggen het is verhuurd. En ik trok ze niet in twijfel absoluut niet! Ik vertelde gewoon dat ik dat tegen kwam en dat erg raar en jammer vond voor hun. zo is het gegaan..

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Overigens stuurt ze net een blij whatsappje alweer afgekoeld? Nou sorry hier heb ik echt geen trek in ik afgekoeld? Ik bedoelde het allemaal goed en er was geen sprake van een discussie totdat zij kwam hou op heb geen zin in deze discussie. Dus ben het echt even zat..

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    lekker effe laten gaan.. als je niet reageer heeft ze vanzelf door dat er iets niet goed zit ;) Je hebt je handen al effe vol aan jezelf als ik het zo allemaal lees.. pak lekker een boek, duik languit op de bank met een supergrote zak snoepies en verwen jezelf effe! knuffel voor jou!

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dankjewel :)

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik onderschrijf dit volkomen.

*message approved by Joycey*

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Mee eens:)

Zou trouwens ook zeker niet te spreken zijn om die opmerking over de zw. Erg laag zeg!

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tja, ik zou daar dus heel laconiek op reageren, want ik weet dat het niet zo is, en zulke opmerkingen zeggen toch eigenlijk veel meer over die vriendin (en haar gedachtegang) dan dat het over mij zou doen.

Ik zou zeggen: nee, maar het is wel duidelijk dat jij daarvoor zou kiezen natuurlijk :D En dan heel hard lachen en net doen alsof ik een grapje maak (maar het dan niet als grapje bedoelen ;) Dat voelen 9 van 10 vriendinnen van mij op zo'n moment wel aan :cool: Oké, misschien ben ik toch wel iets vaker een bitch dan strikt nodig is)

14. Nati

Nati Niet meer actief

Ik zou er snel klaar mee zijn. Hormonen vind ik geen excuus, heb ik in mijn eigen zwangerschap trouwens ook niet laten gelden.

Ik krijg het idee dat er best wat dingen spelen tussen jullie en dat het misschien goed is om even een 'time out' te nemen. Lekker aan jezelf denken!

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Lekker laten gaan. Klinkt niet echt gezellig zo.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb in 't begin van mijn zwangerschap ook wel eens heel overdreven gereageerd... ben toch blij dat mijn vriendinnen daar doorheen konden kijken en niet meteen klaar met me waren ;)
    Ik zou het ook even laten gaan... Als je stilletjes bent zal ze zelf ook wel doorhebben dat het niet zo tof was wat ze deed. Als ze een goede vriendin is komt ze er wel op terug.

17. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik zou het even laten gaan, via whats app kunnen dingen bij iemand anders heel anders overkomen dan dat je in werkelijkelijkheid bedoelt ;)
    Het scheelt dat mijn beste vriendin ook niet een van de makkelijkste is geweest in haar zwangerschap en ook deels door de hormonen die toen mee speelde.
    Ik merkte meestal al ze zo'n bui heeft, en laat haar dan eff gaan.
    Nu komt ze daarop terug en kan ik ook eerlijk antwoord geven en met haar erover praten :)

Het is vervelend en niet leuk, en als je het met haar wilt bespreken doe het dan als je haar ziet :) en niet via de app

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    even laten waaien.. en anders persoonlijk naar haar toe gaan.. Ik weet over welke site je het hebt ;).. maar asl ie echt al verhuurd is wordt ie ook snel van de site afgehaald

Deel Deze Pagina