Je komt een beetje over als een drammer.. Ik WIL het zo, want anders! Je kunt overleggen of het mogelijk is, dat betekent dus niet dat jij dan maar je zin krijgt. Want idd, jouw collega's hebben ook recht op verlof.
edit: ik vind het ook wel lullig dat je werk hier nu pas mee komt en niet wat eerder, dat was miss voor jou ook fijner geweest..
Ja ik zal mijn kindje met 8 weken al ergens onder moeten brengen na mijn verlof... Dat wist ik van te voren, ik ga kijken of ik wat kan regelen met familie/ vrienden. Dat is nou eenmaal niet anders als je kinderen wil én een carrière... Verder vind ik ook dat je alles op tijd hebt opgegeven. Maar aan de andere kant hebben je collega's net inderdaad net zoveel recht op hun vakantie en vrije dagen. Ik ga zelf ook proberen vakantie dagen aan mijn verlof te plakken maar als dat niet lukt ivm onder bezetting oid ja dan houdt het op.
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik rooster ook op mijn werk. De afspraak is dat iedereen zijn of haar wensen indient voor een bepaalde periode en dat ik dan ga puzzelen wie wel of niet kan (en in overleg uiteraard). Bij mij hoeft niemand zijn wens in te dienen en er bij voorbaat al van uit te gaan dat je deze dagen kunt opnemen. Zo staat het bij ons ook niet in het CAO. Je hebt wel recht op vakantie, maar de werksituatie moet dit wel toelaten. 4 weken aaneengesloten vrij nemen is bij ons niet eens toegestaan. ik heb zelf mijn dagen ook netjes voor mijn verlof opgenomen en niet opgespaard zodat ik na mijn bevalling nog extra veel dagen had. Dat vond ik niet sociaal tegenover mijn collega's.
Wettelijk is het zo dat als ze niet binnen twee weken na jouw verzoek reageren je verlof automatisch is vastgesteld.. misschien kan je daar iets mee.
Klopt hoor dat ik wensen lijstje gemaakt heb, zo kon t.bij de eerste ook. Typisch is dat we niemand ter vervanging gaan krijgen en er tijdens mijn verlof 4 mensen tegelijkertijd weg zijn plus ik. En dat ik november tot nu toe niemand wat had. De weken die extra zijn, zijn hier geen herfstvakantie weken. Ik werk gewoon door tot 36 weken en heb geen enkele ziekte dag gehad de afgelopen 4jaar, op anderhalve week na met de miskraam. Als collegas iets nodig hebben dan ben ik de gene die roept pak je tijd, ik werk wel wat harder. Anders om werkt t blijkbaar anders.. alsof t daadwerkelijk 16weken vakantie is... Anyway, mijn goodwill gaat zo ook over. Ik ga donderdag gewoon horen wat t wordt. En ook z ggen dat ik misschien wat explicieter had moeten bespreken maar er v an uit ging dat t gewoon kon daar ik ook met de feest dagen terug ben en werk. Die 4 weken op moet maken, mag er maar 1 mee nemen, en niet zou weten hoe anders. Ja een dag in de week minder ofzo, maar dan zijn mijn werkzaamheden niet in te passen. Vind t idd niet leuk dat men hier 3en een halve week voor mijn officiële verlof mee komt. 80% van oze zwangere zitten thuis rond de 30 weken soms nog eerder... Hmmm
Oh En, ik heb niks opgespaard want heb in april ook al 2 weken gehad, en neem nu een week gespreid in de laatste weken voor mijn verlof. De lfb uren zijnverjaard en moeten dus op. Was anders ook t geval geweest. Die mag je maar X perioden meenemen
Oké, maar dan nóg kun je zelf toch ook de vinger aan de pols houden? Je hebt je wensenlijstje ingeleverd en het uiteindelijk er een beetje op aan laten komen. Dat was misschien ook niet handig geweest en had je een gesprek ingepland, dan had je dat kunnen ondervangen. Je zwangerschapsverlof daar heb je gewoon recht op en dat krijg je ook echt wel, maar die andere voorkeuren die je hebt aangeleverd moeten maar net kunnen. En dat je een hartstikke goed niet bestaand ziekteverleden en arbeidsethos hebt is natuurlijk super mooi en netjes, maar dat geeft je niet automatisch recht op méér verlof, voorranng op de planning of een andere voorkeursbehandeling....(en nee, dat zeg je ook niet, maar impliceer je wel door het aan te halen) Ik vind overigens dat een werkgever er vanuit mag gaan dat de werknemer zijn best doet om zo weinig mogelijk ziek te zijn (uiteraard alles binnen het redelijke) en daar niets voor terugverwacht.
Sorry hoor, ik vind je niet zeuren want je bent gewoon duidelijk!! Je hebt kenbaar gemaakt wat je graag wilt en niemand was hiertegen, je waarschuwt ze nog en maakt het nogmaals duidelijk en nu springen ze ineens op! Bij mij zouden ze de boom in kunnen!
Serieus? Het is toch écht héél normaal/logisch dat je met je werkgever in gesprek gaat over het opnemen van je verlof en je wensen eromheen en niet een wensenlijstje te "dumpen" bij de roostermaker en er vanuit gaan dat alles precies zo geregeld wordt. Wat is er mis met een goed gesprek en dingen in overleg regelen? Je bent niet de enige op de werkvloer hè
Jij verwoordt het precies zoals ik het wilde zeggen. Het klinkt mij in de oren alsof je geen ervaring hebt met een leidinggevende functie en alle administratieve rompslomp en planning die daarbij komt kijken. Ik hoop voor je dat het lukt, want ik snap dat het zo kort dag nogal wat stress kan opleveren. Ze gaan er vast een goede oplossing voor zoeken
Heeft niks net bazen, managers en leidinggevenden te maken. We roosteren zelf. Vandaar dat uk ik zeg als iemand anders iets graag wil zeg ik áltijd graag wat harder te werken die periode. iets met collegialiteit ofzo
reageer misschien een beetje laat maar ik vind niet dat je moeilijk doet eigenlijk. je hebt op tijd je wensen doorgegeven en ik vind dat als het niet kan ze het toen ook al moeten zeggen. ja iedereen wil op vakantie maar die plan je toch ook op tijd? szusje werkt ook in de zorg en die heeft bij de eerste een half jaar thuis kunnen blijven door zwangerschapsverlof ouderschapsverlof en opname van vrije dagen. als ze echt handen tekort zouden komen bestaat er ook nog zoiets als een uitzendburo
Jah, klopt. Is alleen dat ik dus niet aan t bed sta. Maat ook voor mij komt er ren tijdelijke kracht. We gaan t zien. Ik ga er voor als nog vanuit dat ik t gewoon krijg