Zit er helemaal doorheen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Kaala, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben net 4 dagen geleden bevallen, 2.5 liter verloren en m'n ijzer is erg laag. Bijna niet geslapen deze dagen. Nu we sinds kort bij m'n partners oom inwonen vind zijn oom het hoogste tijd dat ik het hele huishouden voor hem doe. Hij heeft me net een hele speech gegeven hoe lui en waardeloos ik wel niet ben en dat ik de hele dag alleen maar chocola zit te vreten (had vandaag een stukje chocola op toen hij terug van z'n werk was) hij heeft gezegd dat als het huis morgen niet netjes is hij ons het huis uittrapt op straat. Elke keer als de kleine huilt komt snachts komt hij beneden en dreigt hij dat hij er voor zal zorgen dat ze ons kindje afnemen (kinderbescherming) omdat hij vindt dat als een baby langer dan 5 minuten huilt, de ouders tekort schieten..

De verloskundigen hebben gezegd dat ik absoluut niet veel mag doen, en niet zwaarder tillen dat baby, maar volgens hem kan ik alles gewoon doen en stel ik me aan en ben ik gewoon een lui geval. Ik zat vandaag een email te sturen naar familie (op de laptop dus) viel hij tegen me uit dat ik net zo goed kon stofzuigen ipv op dat ding te zitten. Hij zei tevens dat als hij ook maar 1 kopje morgen ziet staan hij ons sowieso geen eten meer geeft en nog even door gaan en hij zet ons op straat. En als we op straat staan pakken ze ons kindje natuurlijk ook van ons af..

Wat vinden jullie, zal iemand die 4 dagen geleden bevallen is en 2.5 liter bloed is verloren inderdaad al gewoon alles moeten doen qua huishouding en ben ik inderdaad lui?

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met maatschappelijk werk, de gemeente etc etc. en de instanties inschakelen zodat je urgentie krijgt voor een eigen woning want dit is niet normaal.

Kan je vk niet met hem gaan praten?

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    #3 Agter, 15 apr 2013
    Laatst bewerkt: 15 apr 2013
    Ik mis je partner in dit verhaal. Waarom komt het allemaal op jou aan?

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Laat je aub niets aanpraten door iemand die er blijkbaar 0,0 verstand van heeft!!! NEE je bent niet lui en NEE na 4dgn en zoveel bloedverlies hele huishouden !!! Wat een eikel zegt en dat is nog zacht uitgedrukt!!! Laat je niet bangmaken, zodra hij je angst ziet zal die je banger maken. Kind pakken ze niet zomaar af... Trek aub aan de bel bij vk, gemeente en maatschappelijk werker en leg je verhaal neer... Leuke kraamtijd zo zeg en op deze manier raak je depressief en misschien geïrriteerd straks op je kleine bij elk huiltje vanwege angst voor zijn dreigementen en gelul. Wat zegt je vriend hiervan? Meid ga aub weg daar want dit is niet goed voor een pas bevallen mama, sneller risico op een depressie, hormonen gieren nog door je lijf!!! Heb met je te doen echt :( morgen gelijk actie ondernemen , zou daar e het niet kunnen wonen... Sterkte en succes en hopelijk ben je snel weg bij die eikel daar en mag ie zijn huishouden lkkr zelf doen! Wees niet bang dat je kindje word afgepakt, gwn aangeven hoe t zit en dat t juist bij hem blijven wonen niet goed is voor jou en de kleine. Gefeliciteerd met jullie kleine trouwens en hoop dat je snel opknapt , geniet VAn jullie wonder !

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tegen m'n partner doet ie precies hetzelfde, maar aangezien ik de vrouw ben (zijn moeder was na 4 liter bloedverlies na 2 dagen weer op t veld bezig..) moet ik hiervoor bestemd zijn. Vk heeft een brief geschreven over de situatie voor de council, nu heeft hij die echter gevonden en gelezen en toen ging hij helemaal door het lint, riep tegen m'n partner dat het zijn schuld is enzovoorts..Partner is absoluut niet blij en ook helemaal gestresst :( We komen helaas niet zo gauw in aanmerking voor een huis, want dan moet oomlief een rede geven en hij zei dat ie dat niet wilt.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Natuurlijk is het niet "normaal" om 4 dagen na je zwangerschap het huishouden te moeten doen.

Er zullen vast vrouwen zijn die wel na 4 dagen (voor hun gevoel) volledig hersteld zijn en het huishouden weer kunnen en willen doen maar dit is zeker geen meerderheid.

Woon jij niet in Engeland en heb je vaker problemen met jullie oom?

Ik denk toch dat het enige wat helpt is een eigen woning vinden.
    Wellicht moeilijk en misschien zelfs onhaalbaar?
    De gedachtengang van jou oom vind ik erg simpel maar het is wel zijn huis dus hij is de baas. Om hier vanaf te komen zul je dus moeten verhuizen.

Succes en doe rustig aan!
    Probeer je er niet te druk over te maken en je partner deze discussie te laten voeren.

7. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Wel of geen bloed verloren. Hij heeft gewoon niet het recht jou zo te behandelen. Wat denkt hij wel niet, gek! Weinig tot geen vrouwen die na 4 dagen het hele huishouden doen. En dat is niet meer dan logisch. Ik weet natuurlijk niet hoe of wat maar indien mogelijk zou ik zo snel mogelijk daar weg gaan. Sterkte meis, dit zijn geen leuke kraamdagen zo

8. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt belachelijk. Hoop dat jullie toch op een of andere manier een eigen plekje vinden.
    Is er een kraamverzorgster die ten eerste huishouden kan doen en ten tweede met je oom praten? En je partner kan natuurlijk wel wat doen: huishouden en een uitweg zoeken uit deze situatie.
    Sterkte

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Klinkt middeleeuws

Ik zou even bellen met je huisarts of de verloskundige

Je moet daar weg...sowieso want je krijgt anders geen eten ;)

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik praat nooit met hem als hij zo doet, laat altijd partner aan het woord. Maar gisteren zat oom dus tegen ons te schreeuwen terwijl ons dochtertje lag te slapen (en wakker werd) ik weet niet of het hierdoor kwam maar de hele nacht heeft ze lopen huilen en schreeuwen en kwam ze pas rond 5 uur tot bedaren :( Oom kwam steeds naar beneden "That poor thing, having 2 parents that letting her cry" ondanks we haar de hele tijd deden knuffelen en proberen te troosten.

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    We hebben hier trouwens geen kraamhulp, de vk komt 1 keer per dag om even te praten voor een halfuur en gaat daarna weer weg

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tijd om daar weg te gaan! Koffers pakken en wegwezen. Maakt niet uit naar wie; want voor mijn gevoel is iedereen een stuk menselijker dan hij.

13. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Wat een ongezonde situatie zeg. Denk alsjeblieft niet dat je lui bent, je bent net bevallen. En al was je niet net bevallen, de manier hoe hij met jullie omgaat is wel erg triest

Is er geen andere familie waar jullie een tijdje terecht kunnen, of desnoods in Nederland. Want volgens mij gaat dit van kwaad naar erger.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dit dus.

Meid pak je handeltje beet en ga deze kant op aan. Dit is een onhoudbare situatie dit schiet totaal niet op

15. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Kun je nergens anders heen? Dit kan zo niet!
    Er is niemand die jou zo mag behandelen, ook niet als je niet net bevallen zou zijn.

En desnoods neem je op wat die oom zegt, om hem daarmee om zijn oren te slaan.

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik zou die oom van je partner toch graag een schop onder zijn asociale reet willen geven!

Waar haalt hij het recht vandaan om jullie zo te kleineren, negeren en af te doen als slechte ouders? En dan ook nog verwachten dat je enkele dagen na je bevalling het huishouden doet? Kom op! Kom voor jezelf en je kindje op. Je partner moet dat ook doen. Jullie moeten daar weg; dit zorgt voor stress bij jullie allemaal en daar wordt niemand beter van.

Vraag familie om hulp, desnoods in NL. Maar ga niet zitten wachten en niets doen. Je hoeft niet perse de deur uit om hulp in te schakelen; dit kan ook via mail of telefoon.

Pak desnoods je boeltje en vraag hulp aan familie in NL.

Ga niet denken dat jullie slechte ouders zijn. Een baby huilt nou eenmaal af en toe en we zullen toch ook echt zelf wat moeten drinken, eten en naar de wc gaan.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wegwezen! Als baby huilt, gewoon aanleggen en watten in je oren voor wat oom zegt.
    Kun je niet tijdelijk bij de Salvo's terecht?

18. Koon

Koon Niet meer actief

Zo, als iemand van mij geeist had dat ik ging stofzuigen 4 dagen na de bevalling, was die stofzuiger ergens beland waar het licht niet komt. Ik was blij dat ik mezelf gedoucht had aan het einde van de dag. En ik was niet eens zoveel bloed verloren als jij.

Meid, wat een rotsituatie. Ik hoop dat jullie ergens anders terecht kunnen. Is er niet ergens een opvang of kennis/familielid/buurman etc.

Dit is voor niemand een goede situatie, maar voor zo'n klein baby'tje al helemaal niet.
    En als ik het zo lees, dan doen jullie het super goed met de kleine en heeft die oom echt een klap voor zijn *** nodig!

19. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu met je?

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met mij goed, heb het gevoel al genezen te zijn (lichamelijk) geestelijk gaat het ook wel goed, af en toe huilt de kleine veel door krampjes, maar voor de rest niet. De oom viel eergisteren weer heel erg uit tegen partner, sprak 2 dagen niet met ons en is nog steeds in een mood.

En als we over maximaal 7 maanden geen eigen huis en werk weer hebben worden we er uit getrapt.

Deel Deze Pagina