Doe ik nu zo belachelijk?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Sofietjes, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Compliment voor jou dat je alert hebt gereageerd, felicitaties trouwens voor jullie nieuwe familielid :)

@anoeska, lijkt me dat de band met smoeder niet geweldig meer is. wat zei je man erover?

2. anoeska

anoeska Lid

20 jul 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die houdt zijn moeder de hand boven het hoofd. De punctie is immers niet gelukt en ze konden niet met zekerheid zeggen dat ze hersenvliesontsteking had. Ik kan haar iig niet luchten of zien en de keren dat ze DL heeft gezien zijn op 1 hand te tellen.

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Helemaal goed wat je gedaan hebt! Dat is gewoon super gevaarlijk voor zo'n kleintje en als er iets was gebeurt had jij je schuldig gevoelt meid!

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Je hebt het goed aangepakt. Jammer dat die vrouw zo boos werd. Ze zou zelf beter moeten weten.

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Supergedelegeerden gedaan, geef jezelf maar een schouderklopje, mij is op het hart gedrukt ieder met een koortslip ver uit de buurt te houden!! Super dus!!

6. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    ik vind dat je dat heel goed heb gedaan.
    wel stom dat die vrouw zo reageerde, maar wist zij uberhaubt wel dat het gevaarlijk is voor zo een kleintje?

ik zelf zit momenteel met een situatie waardoor ik soms ook raar word aangekeken.
    ik ben momenteel nog zwanger (duurt nog wel ff voor ik moet bevallen) en heb vorige week te horen gekregen dat ik geen antistoffen tegen waterpokken heb.
    nu heb ik in mijn familie en vrienden kring dat aangegeven en daar werd heel positief op gereageerd en let iedereen er extra op

toen ik mijn werkgever dit melde en dus erbij zij dat als er een collega met waterpokken zich ziek meld hij dit zsm aan mij moest melden zodat ik dan voor alle zekerheid thuis moest blijven en zodat ik dan zoals afgesproken met me vk onder strengere controle kom te staan, nou mijn baas die vond het maar belachelijk en was niet van plan mij te melden als iemand zich had ziekgemeld ivm water pokken.

maar echt super hoe jij gehandeld heb,
    kan ik jou voor een weekje boeken in oktober ;) haha

7. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

goed gedaan! ik zou het ook absoluut niet toelaten, het kan grote gevolgen hebben voor de kleintje.

Dan is ze maar sacherijnig, pech voor haar. gezondheid gaat voorop.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan maar sacherijnig, ik vind dat je supergoed gehandeld hebt! Zou erg blij zijn met zo'n zus.

Hier was iemand met een koortslip niet eens binnengekomen. Goede vrienden van ons hadden een koortslip in mijn kraamweek en, hoe jammer ook voor beide partijen, die zijn pas langsgekomen toen de koortslippen (ze wisselden elkaar af) weg waren.

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    heel goed van je! je zus zal wel heel blij met jou zijn.

mijn schoonmoeder kwam ook langs met een koortslip toen dochter net weer thuis was uit het ziekenhuis, we zeiden haar zo niet aan haar te komen maar toch steeds aan haar friemelen, haar in de kinderwagenbak gelegd en aan de andere kant van de kamer gezet maar toch ging ze er weer heen.. pff toen ik er wat van zei vond ze me een heks.... dat mens heb ik heel snel de deur uitgewerkt! man wat was ik boos

10. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

^ Ik snap dat je als oma,opa, tante, oom of weet ik veel wat het leuk vind om de baby vast te houden en te knuffelen.
    Maar de gezondheid gaat toch voorop, mijn moeder had een koortslip en zij heeft toen ook even afstand genomen.

11. MLkids

MLkids Niet meer actief

Een oud collega van mij had een gezond dochtertje, helaas kwam er iemand op visite een paar weken na de geboorte met een koortslip. Kindje is hierdoor gehandicapt geraakt!

Super goed gehandeld!

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Absoluut niet doen!!! Mijn verloskundige waarschuwde ons er nog bijzonder duidelijk en specifiek voor! Eigenlijk zou ze helemaal niet langs moeten komen, totdat de infectie weg is. Voor ouders en schoonouders zou je een uitzondering kunnen maken en bij het vasthouden eventueel een mondkapje kunnen geven....

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dat mens is gek! Ik snap sowieso niet dat iemand met een koortslip wel even een babytje vast wil houden. Die horen toch ook te weten hoe besmettelijk het is?

14. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Mijn kraamverzorgende gaf gelijk in het begin aan dat ze iedreen met koortsuitslag zou weigeren binnen te laten.
    Dus goed gehandeld.

Ik vind het uberhaupt gek dat kraambezoek ervanuit gaat dat ze de baby mogen vasthouden.

15. anoeska

anoeska Lid

20 jul 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn geval heeft ze de kleine niet vastgehouden (wij zijn niet van het uit handen geven), maar wel met een vinger over haar wang geaaid. En dat was dus al genoeg.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Super goed van je juist.

En al had ze geen koortslip dan had ze nog maar af moeten wachten of ze de baby vast mag houden

Zoiets mag je niet opeisen vind ik

17. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Jeetje wat vreselijk! En wat egoistisch van je schoonmoedeR!

Deel Deze Pagina