Hallo dames, Ik vraag me wat af en ben benieuwd naar jullie mening of ervaringen. Ik hoor vaak mensen die in een (langdurige) relatie zitten zeggen dat de verliefdheid over is gegaan in houden van. Mijn langste relatie was 4,5 jaar en weet dus niet echt of ik hier over mee kan praten. Maar ik vroeg mezelf af of ik in die relatie al op het punt was gekomen waarop ik kon zeggen: nee ik ben niet meer verliefd, want de verliefdheid is over gegaan in houden van. En eerlijk gezegd kon ik ook niet echt antwoord geven op die vraag. Want wanneer ben je nou eigenlijk niet meer verliefd? En kan verliefdheid niet samengaan met houden van? In mijn relatie van toen was ik geloof ik nog wel verliefd, natuurlijk niet zoals in het begin maar ik kreeg nog wel vlindertjes. Maar tijdens die verliefdheid hield ik na een tijd ook al van diegene. Ik vraag me dus af wanneer je weet dat het verliefd zijn over is gegaan in het houden van. Het heeft voor de rest trouwens niks met mijn eigen situatie te maken, is gewoon puur nieuwsgierigheid. Misschien een beetje zweverig zo op de late avond, maar goed soms vraag je je wel eens wat af Dus zijn jullie nog steeds verliefd op jullie vriend/man of is die verliefdheid over gegaan in houden van?
Ik heb al ongeveer 10 jaar een relatie. De verliefdheid is gedeeltelijk over gegaan in houden van. Toch heb ik om de zoveel tijd vlagen dat ik weer helemaal verliefd op hem ben en de kriebels krijg als ik hem zie.
ik ben verliefdheid altijd vrij snel kwijt.. de ene keer is het over gegaan in houden van.. de andere keer blijft er na verliefdheid niets over.. je kan verliefd zijn en tegenlijkertijd houden van.. dus het hoeft niet altijd of het een, of het ander te zijn
hier is het na 8 jaar houden van, zoals nu dat ie veel in buitenland werkt voor een week en dan in het weekend thuis komt krijg ik wel weer eens vlinders maar over het algemeen hebben de vlinders toch plaats gemaakt voor houden van..
Ja ik geloof dat verliefdheid overgaat in houden van. In mijn/ons geval is dat zeker zo. Ik versta onder verliefdheid die vlinders in je buik, dat je een rood hoofd krijgt als hij maar naar je kijkt, dan je zenuwachtig bent als je een afspraakje hebt met hem en je hele wezen eigenlijk maar op 1 ding gefocussed is en de rest van de wereld volledig buiten beschouwing laat. Dat je 24 uur per dag aan hem denkt enzo Nu voel ik een diepgewortelde en onvoorwaardelijke liefde. Een gevoel van trots wat me soms overvalt als ik hem op een afstandje gade sla. Ik hoef (meer) niet iedere minuut van de dag aan hem te denken. Vertrouwen dat hij er is. Het is eigenlijk een heel ander gevoel, kan het eigenlijk niet zo goed beschrijven eigenlijk. Ik heb geen vlinders meer in mijn buik, dat gevoel ging eigenlijk na een jaartje ofzo wel over.
bij ons lijkt het wel een omgekeerde wereld: we begonnen als vrienden, dat werd houden van om een vrienden manier, dat werd houden van op een liefdesmanier en nu (na 7 jaar) zijn we verliefder dan ooit! (en ja, we houden ook nog steeds van elkaar, dus het kan zeker samen gaan )
ik vind eigenlijk dat je het juist heel goed hebt beschreven Normaal als ik het mensen hoor zeggen, hoor ik vaak een beetje een negatieve ondertoon, alsof ze in een ontzettende sleur zitten ofzo en de spanning compleet weg is. Maar zoals jij het beschrijft is dat helemaal niet het geval!
Wij zijn inmiddels bijna 20 jaar getrouwd en we houden veel van mekaar maar voelen beiden de verliefdheid ook nog.Vlinders als we elkaar zoenen of gewoon even naar elkaar kijken etc. Volgens onze 4 kids(2 tieners en 2 volwassenen) zijn we wel erg klef maar ergens zijn ze er ook blij om dat we gewoon voor hun tegen elkaar zeggen dat we van elkaar houden en even knuffelen.
verliefdheid gaat bij mij vaak over, wel heb ik van die momenten dat ik opnieuw verliefd wordt op mijn man, als ik bijvoorbeeld trots op hem ben als hij iets doet, of soms uit het niets. Houden van is zeker sprake van hier! Mijn man heeft het zelf wel dat de verliefdheid over is en het houden van is geworden. nu we tijdelijk gestopt zijn met onze kinderwens voelen we ons beter dan ooit. ( zwaar medische trajecten achter de rug) we hebben gewoon weer lol samen... lol om niks en dat is fijn. Dan merk je gewoon dat je bij elkaar hoord...
ja heel goed omschreven zo voel ik dat ook alhoewel ik maar pas 5 jaar samen ben met mijn man (nog geeneens in oktober pas hihi)
Vind dat heel knap, zonder mijn (onze) kinderwens had ik mijn man geeneens ontmoet dus kan eerlijk zeggen dat zonder onze kinderen wij niet bij elkaar zouden zijn, dat klinkt misschien sneu maar goed ik heb hem door mijn kinderwens juist leren kennen en hierdoor zijn we samen een pas op gegaan of onze relatie kinderloos blijven had overleefd ik weet dat niet, ik denk het eerlijk gezegd niet ook al houd ik ontzettend veel van hem hoor maar ik vind dat toch heel moeilijk dus vandaar dat ik het zo knap vind van jullie, je relatie moet toch echt enorm sterk zijn hiervoor..
@isademi, ja het is voor stellen die niet in de medische molen hebben gezeten niet voor te stellen wat je meemaakt. Ik ben pas 24 en mijn man is 30 en zijn bijna 4 jaar samen, ( hebben 2 jaar mmm achter de rug) dus wat dat betreft hebben we genoeg tijd. Helaas is het zo dat mijn man onvruchtbaar is, en er zullen zeker vrouwen zijn die hiet niet op zitten te wachten, maja.. hij kan er ook niks aan doen. Het is onverklaarbaar.... Wat is er nu erger dan horen dat je onvruchtbaar bent en dan ook nog je vrouw zien vertrekken om die reden. Gelukkig is onze relatie vanaf dag 3 ( dag 1-3 liep meer als vrienden ) goed geweest waardoor ik geen moment nagedacht heb om te stoppen met hem. Ik heb zelf PCOS ( geen eisprong) en gebruik hormonen en nu is er een afwijking aan mijn baarmoeder ontdekt, die ze in sept verder gaan onderzoeken. We hebben als alternatief een donor, en daar zijn we dan ook al 3 pogingen mee bezig geweest. Ik wacht nu eerst de onderzoeken aan mijn baarmoeder af en dan gaan we weer verder. Het kindje komt er zeker hoor! Daar ben ik van overtuigd, maar misschien niet in 2012 wat we dachten, maar een jaar later.... Kinderloos blijven denken we nog niet aan, we gaan tot het einde... en mocht het dan nog niet lukken, dan moeten we het samen gewoon gezellig maken? ( al wil ik daar dus echt niet aan denken) ik moet zeggen dat ik nu gewoon meer kan genieten van alles om me heen, en we zijn echt weer een team samen... Je groeit idd naar elkaar toe, doe je dit niet, dan red je het niet. Je hebt elkaar enorm nodig. En idd ik heb nu nogsteeds momenten dat ik vlinders in mijn buik krijg. Gister middag bijv, ik kwam binnen en gaf um een paar keer een flinke knuffel... tja dan denk ik toch echt: je bent mijn man, mijn maatje voor het leven
Wij zijn 7 jaar bij elkaar en echt verliefd zoals toen.. nee dat niet.. Maar kan echt nog wel vaak de vlindertjes voelen kriebelen hihi. Voor de rest is het inderdaad denk ik wel overgegaan op houden van, maar heej ook dat is een fijn gevoel!
verliefd ben ik niet meer na 12 jaar, ik hou wel heel veel van hem en zou ook niet meer zonder hem willen.
Ben het helemaal eens met het verhaal van Strijkkraal. Hier het eerste jaar verliefd en daarna toch over op houden van. We zijn nu 10 jaar samen en toch krijg ik heus nog wel eens de kriebels maar dat is toch heel anders als de eerste verliefdheid.
in een aantal relatie's ging verliefdheid niet over in houden van....maar kreeg ik zo'n enorme afknapper toen ik mn roze bril af had gezet In deze relatie is verliefdheid over gegaan in houden van....maar met momenten kan ik nog enorm verliefd zijn op mijn vriend