Hoe kan ik dit opzetten?

Discussion in 'De lounge' started by Trisha1981, Jul 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Hello,
    Graag jullie ideeën, meningen, tips enz enz enz.

Er is vanuit het bedrijf waar ik werk gevraagd of er animo is om een goed doel te steunen vanuit de medewerkers zelf. Nu heb ik wel een goed en betrouwbaar doel in Afrika maar het is wel de bedoeling dat ik iets bedenk om in te zamelen en evt om het daar te krijgen.

Ik zou het leuk vinden om goederen (of evt geld) in te zamelen om het project van mijn schoonbroer te steunen. Hij bouwt in en om het geboortedorp van zijn moeder scholen en ziekenhuizen en slaat ook putten in de omgeving en ik weet dat alles goed terecht komt. Hij heeft ook bewijzen dat hij dat echt doet zeg maar anders zou er geen haar op mijn hoofd zijn die er aan zou denken om aan mijn collega's evt te vragen om iets bij te dragen.
    Mijn collega en beste vriendin wil graag iets voor een weeshuis in een ander afrikaans land betekenen dus we moeten goed bedenken wie wat inzamelt om het gescheiden te houden.

Mijn idee is eigenlijk om spullen in te zamelen voor de ziekenhuizen die nu zijn gebouwd. Kleine spullen als kraampakketten (al dan niet compleeet), verband, pleisters, desinfectie middelen, handschoenen enz enz enz. Dan kan mijn vriendin concreter iets als kleding, speelgoed, schoolspullen voor het weeshuis inzamelen als zij ook door wil zetten.

het probleem nu is dat ik eigenlijk totaal niet weet hoe je zo iets op kan zetten... Vraag ik mensen vrijwillig wat mee te nemen, is het leuker om iets te organiseren, wat dan?

Belangrijk om te weten is dat het bedrijf waar ik voor werk geen geld zal sponsoren en ook geen vervoer zal regelen (helaas!) Dus ik moet ook nog bedenken hoe ik de goederen in Afrika ga krijgen. Hopelijk heeft mijn schoonbroer een container klaar staan en mogen de spullen daarbij dat zou het meest ideale zijn eigenlijk :) maar anders moet ik ook sponsors vinden voor het vervoer (maar dat is iets voor als het een iets concreter plan wordt dat uitgewerkt kan worden EN goedgekeurd is door het bedrijf - dat moet dan weer wel...;))

Dussss dames! brand maar los met jullie ideeën want ik ben even inspiratieloos. ik weet dus wel concreet wat ik zou willen maar ik weet niet hoe ik het kan bereiken :)

En NEE dit is geen topic om hier in te zamelen! Ik heb ideeën nodig, en het liefst voor einde van deze maand want dan moet het plan ingediend worden voor goedkeuring. De actie duur trouwens maar 2 maanden.;):):):D

2. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    niemand?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Ik probeer mee te denken...maar er hangt hier een kind aan mijn arm...die nogal zeurt...

Ik probeer straks weer mee te denken :D

4. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Dank je bosi!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik snap de rol van het bedrijf waarvoor je werkt niet zo goed...?

Verder, misschien tips vragen aan je zwager? Hij zal hier wel wat ervaring mee hebben, misschien kan hij je een beetje op weg helpen.

En toen ik zwanger was van de jongste hing er bij de vk een flyer van iemand die (gebruikte) kraampakketen inzamelde voor een of ander goed doel. Er waren toen echt veel mensen die hun restanten afgaven. Misschien kan je eens bij jouw vk navragen of je reclame mag maken via/bij hun. Of op het cb flyers hangen?

6. pien25

pien25 Fanatiek lid

Dec 2, 2008
    1,272
    0
    0
    Sowieso eerst even checken bij je zwager hoe die spullen daar komen, als mensen iets doneren willen ze er zeker van zijn dat het daadwerkelijk aankomt, en dat kun jij ze dan al vertellen.

Ik zou op je werk een verzamelpunt maken waar je collega's hun spullen kunnen inleveren. Zo is de actie ook echt zichtbaar. Als je bang bent dat niemand iets doneert zou je hier een ludieke prijs aan kunnen hangen. Bijv. degene die het meeste heeft ingezameld hoeft een dag (of 2?) niet voor z'n eigen koffie/thee te zorgen maar maakt gebruik van jouw bezorgservice (alleen op t werk dan hè!)

Succes met je actie

7. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ik weet het ook niet goed hoor. Het heet 'naam' cares maar het zijn eigenlijk de werknemers die het doen. Maar goed. Daar gaat het niet om, wel om mensen te helpen en als dat op deze manier mag prima toch?
    Ik ga straks mijn schoonbroer vragen wat ik echt zou kunnen doen idd een jou idee vind ik ook heel goed. Dat kan ook buiten het bedrijf om.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Organiseer een benefietfeest! Zo doet mijn man het ook :)

9. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Dat is ook een leuke en benefiet feest
    Dat is toch dat mensen entree betalen en daarna nog een bijdrage doet?

10. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ken je niet mensen die bijv. de Nijmeegse vierdaagse of marathons lopen ofzo? Die mensen kunnen sponsors zoeken en het geld dat je ermee ophaalt, kan evt voor het vervoer gebruikt worden.

Social Media inschakelen (Facebook, Twitter, etc)

Flyers ophangen bij bijv. huisarts, verloskundige, echopraktijken, supermarkt, winkels, etc.

Iets van een rommelmarkt organiseren.

11. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

12. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Dames, het gaat een geldinzamelactie worden. Maar ik ga er goed over nadenken hoe. Mijn schoonbroer komt pas na de deadline weer terug van Afrika dus ik Denk dat ik beter een jaar kan nemen om een goed werkend plan in elkaar te steken dan nu snel iets in elkaar flanzen in de hoop dat het iets op brengt maar niet eens genoeg voor een put zal zijn. Goederen versturen blijkt lastiger te zijn dan ik dacht helaas. ... Maar dames wel heel erg bedankt voor het meedenken en een paar ideeën zal ik zeker overwegen om iets mee te doen.

13. bloem3

bloem3 Actief lid

Mar 17, 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, weet niet of je het nog leest, maar zoek een basisschool die misschien een thema week, maand oid aan jou aktie wil besteden.... Succes!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Goederen versturen is inderdaad best moeilijk.
    Mijn man organiseert een benefiet feest in het ziekenhuis waar hij werkt. Hij probeert dmv sponsors van alles gratis te krijgen, bijv.hapjes en drinken. Verder worden de co- assistenten geveild als klussen mannen :) je kunt dan denken aan schilderen, gras maaien enz enz.is maar net waar de co-assistent goed in is ze moeten zichzelf als ware ook promoten. En dan mag er op ze geboden worden! De opbrengst daarvan gaat naar een goed doel.

15. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Bloem dat is een hele goede. Maar daar zal ik mee wachten tot mijn meisje naar school mag :) dan kan dat mooi op haar school. Mss wel zo handig. Dank je wel

16. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Lovely wat leuk!

17. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Ik heb geholpen bij een stichting voor Roemenië. Wij hadden toen ook een project lopen om financieel een weeshuis te steunen.

Om te weten of het goed was besteed (waar het voor bedoeld was) konden zij laten zien waar en hoe het was besteed.

Was een rekening met geld voor groente, fruit en melk voor de kindjes.

Goederen laten versturen is idd erg duur.
    Hier is laatst ook een benefiet georganiseerd om de kosten van het vervoer te betalen.

Soms kun je in een supermarkt ook het statiegeld laten doneren. Is mss ook nog een idee.
    Soms vinden kinderen het leuk om mee te helpen dmv statieflessen in te zamelen.

Mss een aparte fb pagina ervoor aanmaken? En natuurlijk vaak via fb aandacht voor vragen aan vrienden/bekenden. Dat die het dan weer delen.

Ik vond die tip die hier gegeven was ook erg goed. Mensen lopen voor de Nijmeegse 4-daagse. Of mss ken je wel mensen die aan tourtochten meefietsen/marathons lopen. Sponsorloop op school/sportvereniging.

Share This Page