Wat ik niet snap, is waarom andere mensen zich met andere moeten bemoeien. Dat nep gooien doe ik ook, ik denk dat er meer mensen zijn die dat doen
Dat nep gooien is niets mis mee, mits je hond lekker fanatiek erop blijft. Ongevraagd advies: gooien met stokken is dan wel weer gevaarlijk. Als je hond de stok opvangt of hij blijft rechtop staan als je hond hem pakt...je snapt het wel. Beter dan een bal die groot genoeg is om niet in de keel te schieten, disc of iets.
Ik gooi ook wel eens nep, hoor!! Hond moet wel een beetje bij de les blijven, niet al gaan rennen als ie niet eens heeft gekeken waar de bal heengaat Soms hou ik het balletje daarna zelfs achter mijn rug en zeg dat ie hem moet gaan zoeken Zodra hij doorheeft dat ik het balletje nog heb, is ie echt niet teleurgesteld ofzo... dan is ie gewoon nog precies even enthousiast
Dat laatste is inderdaad het 'erge' Ik heb honden voorbij zien komen met stokken achter in hun keeltje.. En zelfs mijn eigen hond had het nadat mijn ex niet luisterde.. Een enorm gat( 4 cm en je hele vinger kon erin) onder zn tong.. Neem dan een balletje mee en fop hem daarmee Mensen geven graag commentaar, iedereen doet het altijd beter. Ik wens ze altijd een fijne dag
Sowieso zou ik niet met stokken gooien. Dat is het enige aan dit verhaal wat zielig zou kunnen zijn, als het mis gaat. Maar dat iemand het echt zielig vindt dat je nep gooit, tja.......beetje vaag.
Ik heb niet alles gelezen. Maar ik wil je wel aanraadden de stok in te ruilen voor wat anders. Deze kunnen ze heel makkelijk achter in hun keel krijgen. En met veel pech ben je dan je hondje kwijt. Is alleen maar een tip.
Bedankt voor jullie lieve reacties! Reageer even niet op alle berichten apart Ik zou snel op zoek gaan naar iets anders wat niet gevaarlijk is en wat ze leuk vind, bedankt voor de tip(s)!!
Ik gooi met speeltjes en balletjes ook vaak eerst een paar keer nep, dan rent ze als een gek, lekker extra beweging en ze wordt er helemaal blij van! En mensen bemoeien zich nou eenmaal graag met anderen, heb ik ook gemerkt met mn hondje, zeker toen ze nog een kleine pup was. Ongevraagd opvoed-advies, commentaar en dat soort dingen. Hondje moest een keer spugen tijdens wandelen, kreeg gelijk een opmerking van iemand dat ik haar zeker allemaal troep te eten had gegeven. En toen ze een keer tegen me aan sprong kreeg te van iemand een heel advies dat ik dan een tik op dr neus moest geven, pfff waar bemoeien mensen zich soms mee he..
lijkt mij toch dat dat nepgooien juist bij het hele spelletje hoort? laat haar haar hond maar saai een wandelingetje maken zonder leuke spelletjes.
Weer bedankt voor jullie lieve reacties! De 'nieuwe stok' heb ik gevonden. Een balletje met lusje eraan vind ze geweldig brengt ze terug (soms gaat ze ermee vandoor met stoute oogjes) en is toch makkelijk bij je te houden (balletje raakt snel kwijt)! Bleek dus gewoon dat ik het perfecte gooi speeltje al die tijd al thuis had, ze heeft meer dan 35 speeltjes dan weet je ook bijna niet meer wat je in huis hebt Bedankt voor de tips! ik ga voortaan hier mee gooien en niet meer met stokken. En vooral lekker nep gooien