vraagje over de placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sorien, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb 6 dagen geleden een 3d echo gehad en dat was super.
    Alleen zei die vrouw dat de placenta aan de voorkant lag:(
    hoewel mijn gyn. het nog nooit heeft verteld..?
    ook zei ze dat ik hierdoor mijn kindje pas later kon voelen

2. Maia

Maia Niet meer actief

dat kan, dat heeft met de plek van innesteling te maken, sommige hebben hem aan de rugkant, anderen aan de buikkant. Bij mijn oudste lag mijn placenta aan de voorkant en inderdaad ik voelde Fleur wel maar niet zo sterk als ik nu dit kindje voel (placenta aan de achterkant).

3. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb mijn placenta ook aan de voorkant, mijn vk zei dat ik de baby ook pas later kon voelen (nu dus, maar wel zacht) omdat er een stootkussen voor zit :D

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hier ook een placenta aan de voorkant, het is inderdaad zo dat je het kindje later zou kunnen gaan voelen , maar hoefd niet het ligt er ook maar net aan hoe druk het kindje in je buik is !

ook zou het voor de vk wat moeilijker worden om het kindje op hand te schatten hoe groot het is kost even wat meer moeite !
    voor de rest zijn er geen nadelen ;)

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    de voorkant is geen enkel probleem hoor, maar idd je zou je kindje iets later kunnen gaan voelen (omdat er zeg maar een kussentje tussenzit).

gyn heeft het nog niet genoemd omdat het verder niet relevant is, het is alleen een probleem als deze voor de opening (baringskanaal) ligt, maar een placenta verplaatst zich ook nog een beetje door het groeien van de buik.
    waarschijnlijk gaat de echoscopist het met de 20 wekenecho goed aan je laten zien!

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Heb ook placenta aan de voorkant.. dont worry... want ik voelde hem ookal redelijk vroeg en nu zou ik willen dat mijn placenta soms iets dikker was :p
    Hij trapt er zo wat doorheen

7. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier ook een placenta aan de voorkant, maar ik voelde meneer al met 15 weken. Hoeft niets te betekenen. Met de 20 weken echo gaan ze hier nog eens naar kijken.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Die van mij ligt ook voor.
    Maargoed, ik voel deze baby vanaf week 14 al bewust en vanaf week 16 is het pure karate. Dus tjah, ze kunnen wel zoveel zeggen.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een voorliggende placenta, waardoor ik wat minder voel dan bij Thirza, maar wel al vanaf 13 weken. Hoeft dus niets te zeggen, want bij het voelen van je kindje spelen meerdere factoren mee: hoeveel buikvet jij zelf hebt, hoeveel je kindje beweegt en welke kant dat op gaat, hoe gevoelig jij bent om die bewegingen te herkennen....

Bij Thirza lag de placenta vlak naast de baarmoedermond en had ik minder last van geschop naar down under. Dat voel ik nu dus veel heftiger :( Ik heb nu meer dat ik van alles voel bewegen in m'n buik, maar daar weinig van terug zie qua beweging van m'n buik: die placenta smoort duidelijk de bewegingen :)

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier bij de eerste placenta voor en voelde hem met 17+2

Nu placenta achter en voelde haar met 11+2

Deel Deze Pagina