stoppen met roken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Beckje, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Phoe toch niet zo makkelijk als ik dacht... eventjes stoppen met roken...
    hoe hebben jullie dat aangepakt?
    wilde eigenlijk vandaag niet meer roken, maar kon de verleiding gewoon niet weerstaan *vriendlief had zijn shag hier laten liggen :(

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik had al voor mezelf dat ik dit jaar zou stoppen en heb sindsdien niks meer aangeraakt! zorg voor afleiding, dat is alles wat mij hielp! ga weg, stad in, computeren, iets maken, op bezoek, schoonmaken etc...
    Ik moet zeggen dat het mij ook enorm is meegevallen, en mijn doorzettingsvermogen daarin wel hoog was, nee was nee!
    En toen kreeg ik een posi test, naja toen was het helemaal makkelijk!

succes, je kan het!

3. Lovelyroses

22 mei 2011
    63
    0
    0
    Geen werk..
    Limburg
    Ik heb altijd geroepen, dat ik nooit zou stoppen met roken.. Nu in de zwangerschap smaken de sigaretten me niet meer sinds week 8.. Ik vind ze zo vies dat ik ben gestopt.. Had het nooit gedacht van mezelf..

Ontopic; misschien kun je hulp vragen bij de huisarts of via je zorgverzekeraar?

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    k vraag me alleen af, wat kan de huisarts doen dan? :)
    behalve preken haha.
    heb wel een idee wat ik kan doen. muziek maken of beetje knutselen
    merk wel nu ik een tijdje niet rook, dat ik flink zit te hoesten. is in elk geval wel een teken dat alles goed schoongemaakt word van binnen denk ik?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had voor mezelf besloten dat ik pas met de pil mocht stoppen als ik 1 jaar rookvrij was. ik wilde erg graag kinderen en de motivatie was dus erg hoog. na bijna 1 jaar (1 maandje gesmokkeld) ben ik gestopt met de pil. binnen 6 maanden was ik zwanger en werd een mk. toch hield ik vol al had ik even het idee dat die sigaretten blijkbaar ook niets uitmaken. nu nog steeds na 2 gezonde kids ben ik rookvrij en zie mezelf ook echt niet meer roken. mijn kids waren mijn motivatie. je moet hard zijn tegen je zelf en nee is nee. vaak gaan mensen de fout in met de woorden, dan maar minderen is ook goed. nee dit is jezelf goedpraten dat je het niet volhoudt. je ging niet voor minderen maar voor stoppen

hoe ik ben gestopt. gewoon de een op de andere dag. niet vooraf bedacht ofzo. gewoon smorgens sigaretten in me tas na het werk en elke keer als ik dacht aan een sigaret nam ik een slok uit me flesje water. in de pauze gewoon zoals normaal bij de rokers gaan zitten. niet alle gewoontes in een keer stopzetten want dan ga je het nog meer missen. ik had altijs sigaretten bij me. als je iets niet hebt krijg je heimwee en het idee dat als ik het echt moeilijk had ik gewoon kon roken was een fijn gevoel. gelukkig nooit nodig gehad en na 2wk heb ik me pakje pas weggegooit. ik ging me al snel beter voelen en alles smaakte beter. dit voelde goed en wilde echt niet meer roken

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    top zeg!
    phoe dat ernaast gaan zitten vind ik enorm moeilijk, me vriend rookt nog, gaat ie gewoon heel demonstratief eentje opsteken voor me neus.... flink irritant dus. maar hoop dat hij ook zsm gaat stoppen :D

7. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Mijn vriend heeft eerst geminderd. Hij nam er 5 mee naar zn werk.

1 in de ochtend (rond 8:30), 1 in zn eerste rookpauze rond 10:00. dan tijdens zn eetpauze (rond 13:00) en dan in de rookpauze weer rond 15:30) en na zijn werk nog eentje (rond 18:00) daarna als hij thuis kwam kreeg hij er van mij weer 3 en daar moest hij de avond mee doen. (hij gaf ze uit handen aan mij omdat hij ook bang was de verleiding niet te kunnen weerstaan)

Op een gegeven moment zei hij uit zichzelf dat hij er helemaal klaar van was, dat zo'n klein stokje even bepaalde hoe hij zn leven leidde zonder er echt van te kunnen genieten. Hij heeft zn laatste 3 sigaretten die hij voor de avond had gebroken op de tafel en heeft sinds dien niet meer gerookt.

al is dat niet waar haha 2 weken terug op een vrijgezellenfeest wilde hij er een roken en na 2 hijsjes gaf hij hem met een vies gezicht terug aan die vriend van hem.

Hij zegt er nog steeds moeite mee te hebben maar het heerlijk te vinden, dingen goed te kunnen proeven, meer vrije tijd, meer energie.

Helemaal top! Helemaal uit zichzelf!!

En als dat niet lukt zijn er alternatieve middelen die de zorgverzekeraar vergoed tegenwoordig, gewoon proberen dus!

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja zit zelf ook te denken om te gaan minderen. ben wel al een heeeel stuk geminderd. van de 20 ofzo naar stuk of 6a7 nu.
    en heb toch nog een maand de tijd :) gezien we dan pas gaan stoppen met de pil, willen het natuurlijk wel goed doen.
    moet ook nog een leuke/gezonde! vervanging zoeken

9. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik zie het buikje van mn vriend groeien waar we bij staan haha hij eet echt veel!! maarja t is beter dan roken he. Als het wat minder moeilijk word dan gaat hij vanzelf minder eten hoop ik, anders zet ik er wel een remmetje op. Of hij moet dik willen zijn, dan laat ik hem zn vrije loop gaan haha maar hij klaagt er nu al over. (tijdens het eten zelfs:D) "Ik word echt te dik *MJAMMJAM* moet echt stoppen met eten hoor *SMAK SMAK*"

10. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hoi dames,

Ik ben sinds maandag gestopt met roken. Rookte er niet meer dan 10 op een dag, maar vond het wel goed geweest. Ik heb dit niet op eigen houtje gedaan. Maar heb 3 luxopunctuur behandelingen gedaan.In je gedachten zie je die sigaret voorbij hobbelen, maar ik heb absoluut geen behoefte om er 1 op te steken. Dit had ik wel toen ik op mezelf gestopt was. En er aan denken is ng niet tzelfde als er 1 opsteken. Ik heb er gewoon geen lichamelijke behoefte meer aan en geestelijk is het een kwestie van een gewoonte te doorbreken. De momenten wanneer je een sigaret opstak.

Ik kreeg als tip mee als je aan een sigaret denkt:
    * een aantal minuten diep in- en uitademen.
    * langzaam een groot glas sinaasappelsap of water drinken.
    * kauwgom zonder suiker.

Vermijd ook cafeïne. Drink veel water, zo reinig je je lichaam.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

(De behandelingen met Luxopunctuur zijn gebaseerd op het stimuleren van acupunctuurpunten met een divergerende infrarode stralenbundel (dus zonder naalden, veilig en geheel pijnvrij) met zeer bijzondere kenmerken. Dit is de laatste generatie van acupunctuur en een evolutie van de acupunctuur met naalden en laser.)

11. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Vrouwtjeromy, ik ziet al voor me hoe hij er bij zit met t eten. Heb er hier ook zo 1tje. Ja moet afvallen.....hebben we nog wat lekkers hahah. Of schept nog een x op. Ach ja, komt wel goed

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ok dat zal ik eens onthouden! zo is het me buurvrouw ook gelukt, maar die deed 't nog met de ouderwetse naaldjes. maar toch eerst even zelf gaan proberen.

@ VrouwtjeRomy haha ik zie het ook HELEMAAL voor me :D heb gelukkig geen overgewicht, maar moet wel op gaan letten natuurlijk.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    aankomen wisseld wel per persoon. mijn vriend is na het stoppen me roken van de 58 naar 98 kilo gegaan. hij at wel wat meer maar niet veel meer dan mijn en ik ben van de 64 naar 68 kilo gegaan. (wat er later ook weer is afgeweest maar max gewicht is 68kilo geweest)
    het ligt bij ons erg aan de stofwisseling die is veranderd. na mijn idee veranderd roken hier ook veel in

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik ben in december gestopt met roken. Mijn keelamandelen zijn toen verwijderd en toen ben ik meteen gestopt met roken. De eerste dagen had ik sowieso teveel pijn om ook maar aan roken te denken, maar tot nu toe gaat het me nog steeds makkelijk af. Heb eigenlijk bijna nooit meer zin in een sigaret. Aan de kilootjes is het wel te merken, daar zijn er 8 van bij gekomen. Gelukkig kan ik het nog hebben maar meer moet er ook niet meer bij (behalve vd zwangerschap natuurlijk)

15. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Bij die luxopunctuur pakken ze ook punten die het honger gevoel tegengaan mee. Als je meer wilt weten, dan hoor ik t wel.

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ok dat is wel handig! nouja weeg nu 48 kilo en ben 153, dus heb nog wel wat speling gelukkig ;)
    ik ga nu me eerste avond zonder peuken in. moet goed komen haha :D

17. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ja gaat goed komen, houd maar in je hoofd dat het voor een goed doel is. En ga anders wat wandelen ofzo. En drink voldoende water, dat ontgift. Ja jij hebt nog wel wat speling, ik niet zo hih.
    Maar gaat je wel lukken!!!

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja wil eigenlijk nu al stoppen met de pil... echt irritant. snap niet dat ie nog een maandje wil wachten... -.-' nouja kort 't wel in, weet hij veel :p maar goed das offtopic

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb anderhalf jaar geleden de cursus van Allen Carr gevolgd. Sindsdien nooit meer gerookt.

20. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hoelang heb je daarover gedaan Linnie?

Deel Deze Pagina