EUG en cyste, klachten??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door newlywed2010, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Hi:) Na mijn tweede EUG hebben we besloten om mijn eileider te laten verwijderen. De kans op weer een EUG is nu bijna 80%.
    De eerste keer EUG was in mei afgelopen jaar en daaraan ben ik geopereerd, eileiderbesparend.

De tweede was drie weken geleden en werd uiteindelijk een tubaire abortus (miskraam in de buikholte).

Ik heb nog een cyste van 4 cm in mijn eierstok, dat scheen normaal te zijn zei de gyn en het is al iets geslonken.

Nu heb ik wel nog last van drukpijn rechts en onderin de buik. Wie herkent deze klachten en kan een cyste vage buikklachten veroorzaken? Ik voel het vooral als ik iets op wil tillen of als er iets tegenaan komt en bij een volle blaas.

Ik word over drie weken geopereerd.

Alvast bedankt :)

2. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ja, precies de klachten die jij beschrijft had ik ook bij cystes. Bij een volle blaas voel je het 'drukken' en zodra ik zelf druk bezig was, kon ik plots buikpijn krijgen en een soort van krampen. Ook had ik vaak een drukkend gevoel. Ik kreeg cystes door de hormonen bij IUI en de gynaecoloog vertelde mij dat het erbij hoort en die klachten bij een cyste horen. Zeker bij 4 cm is het niet zo gek dat je dat voelt.

Wat een verhaal trouwens, wat verdrietig. Sterkte bij de volgende operatie!

3. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Hi Roos,

Dank je, dat stemt me toch gerust. Het is zo'n raar gevoel namelijk en echt mega irritant. Mijn buik is ook opgezet.
    Ja, twee keer een EUG in 6 maanden tijd, ben het nu wel zat;) Hoop dat de linker eileider wel goed is en het bevruchte eitje dan 'gedwongen' wordt die te pakken.

De rechter eileider die niet goed functioneert komt hoogstwaarschijnlijk door een eerdere operatie aan een blindedarmontsteking tien jaar geleden. Ze zijn daar nu ook veel terughoudender in en geven antibiotica ipv opereren. Omdat het dus echt klachten kan geven bij vrouwen.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een cyste op je eierstok kan inderdaad buikpijn veroorzaken. Hier was het een drukkende, stekende pijn, soms uitstralend naar mijn lies en zij. Als je bukt, gaat zitten, iets zwaars tilt, voel je het inderdaad meer.

Als je echter pijn krijgt waarbij je letterlijk dubbelklapt, dan moet je a la minute het ziekenhuis bellen. Dan is je eierstok om zijn as gedraaid, door het gewicht van de cyste. Dat kan best gevaarlijk zijn, ze moeten er dan meteen iets aan doen.

Het draaien van een eierstok gebeurt gelukkig niet vaak. Ik had op elke eierstok een hele grote cyste, de ene 8 cm, de andere 6 cm. Ik was best bang dat dat fout zou gaan, maar het is gelukkig niet gebeurd. Die cystes zijn uit zichzelf weer verdwenen, zonder andere narigheid.

Sterkte!

5. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ik zie nu trouwens pas dat je Clomid gebruikt? Dit kan een bijwerking door de Clomid komen, het staat erom bekend. Ik kreeg ze er dus door en daardoor mag ik het nu ook niet meer gebruiken. Had ik na de eerste ronde nog maar 1 cyste, zat ik na de 2e poging helemaal vol en heb ik daarna 2 rustmaanden moeten houden.

Doe trouwens rustig aan met zo'n cyste. Dat je pijn krijgt zodra je tilt of zo, is niet voor niks. En veel drinken schijnt ook mee te werken.. geen idee of het zo is, maar het kan ook geen kwaad ;)

6. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    hallo, ik klets even mee als jullie het niet erg vinden
    Ik heb ook een cyste, afgelopen vrijdag tijdens de eerste Follikel meting van de eerste ronde IUI ontdekt. Hij is 8 cm en ik moet de 23e voor een MRI om te kijken hoe hij eruit ziet.
    Ik heb al een tijdje last van mijn onderrug en veel buikpijn dus het was wel schrikken maar verklaard mijn klachten wel.
    Ik heb Clomid geslikt maar de gyn zei dat hij er ook al een tijdje kan zitten vandaar de MRI scan. Ik vind het evengoed best wel spannend moet ik zeggen!

groetjes Jolijn

Deel Deze Pagina