Net zet ik de tv aan op ned 3 allemaal kinder programma`s komt er ineens een reclame van zapp bios.. Zit een man aan het water naar het water te kijken en er komt ineens een hand/arm/enge man uit het water en die grijpt zo die man die aan de kant zit in zn gezicht Ik heb hier 2 lijkwitte kinderen zitten die nu maar minikids bibaboerderij kijken.. pffffff Stomme reclames en dan nog wel op een kinderzender..
Gisteren was er iets op van een sprookje ofzo....was een meisje met een soort mega Mindy masker.. Ik zat even te kijken met mijn zoontje wat het was tot ze ineens een konijntje aan zijn oren optilde en hem in een jute zak stopte. Zoonlief was behoorlijk in paniek en riep al...oooh nee niet konijn aan olen tillen,doet auw.....
Ja valt me vaker op hoor. Ook de beelden die je soms op het journaal ziet om 18.00 uur, terwijl er om die tijd nog kinderen meekijken. Soms wordt er echt niet nagedacht!
Reclames vind ik ook storend maar journaal meer dan begrijpelijk. Daar is de keuze of je je kinderen er naar laat kijken of niet. Je kunt natuurlijk geen gecensureerde versie van de wereldproblematiek laten zien toch, behalve dan het jeugdjournaal.
Er was laatst om 19.30 een reclame over durex play op de tv.. toen had ik ook al zoiets van.. uhm.. kinderen kijken nu ook nog tv.. krijg je dalijk vragen... mama? wat is durex? maar echt specifiek op een kinderzender zo;n enge reclame vind dat niet kunnen nee.
Ik vind die sprookjes op Telekids ook zo waardeloos.. Dat verhaal van bijv. Blauwbaard, dat al die meisjes daar dood liggen.. Niet echt kindvriendelijk!
Mijn kind is nog onderweg, maar ik zap weleens langs kinderprogramma's/tekenfilms maar die taal die daar gebruikt word en het geweld schrik ik soms wel van hoor. Dan denk ik echt is dit voor kinderen...
Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.. Ik probeer vaak wel mee te kijken inderdaad wat onze kids kijken en het valt me ook op inderdaad wat voor taalgebruik erin zit pfff