Doe jij een middagdutje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Billy60, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doe jij een middagdutje?

1. Ja, iedere middag probeer ik te slapen.

2. Nee, dit doe ik zeker niet standaard, enkel in bijzondere situaties.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Nu niet, alleen in de nasleep van pfeiffer de laatste loodjes van mijn zwangerschap en de eerste weken na de geboorte. Ikmstuur mijn man soms wel naar bed in het weekend :)

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee heb ik geen tijd voor. En als ik dat wel had zou ik het nog niet doen. Ik hou er niet van, dan ga ik liever savonds een uurtje eerder naar bed.

3. Busymom

Busymom Lid

9 jan 2017
    93
    0
    0
    Nee daar heb ik echt geen tijd voor... ik werk/studeer 1 dag niet en als op die dag de jongste op bed ligt heb ik veel klusjes te doen! Nu ik hoog zwanger ben heel af en toe wel maar alleen als de jongste al vanaf 4 of 5 uur aan het spoken is geweest ofzo...

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nee zelden hoewel nu best fijn zou zijn 😅

5. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Hier idem. Maar zou heel graag willen dat ik er tijd voor had :D

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha nee, zonde van m'n tijd. Gelukkig heb ik het ook niet nodig :).

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, maar nu ik zwanger ben ga ik weleens 10 minuten liggen na de lunch, maar dat is meer voor de misselijkheid wat op te vangen. Echt slapen doe ik dan niet. Dan slaap ik 's avonds ook heel onrustig.

8. Ik zou wel willen, maar ik durf niet. Ondanks dat ik echt nog nóóit door m'n wekker heen heb geslapen én dat m'n dochter altijd veel eerder wakker is, ben ik bang dat ik toch door de wekker heen slaap en dat zij ook niet wakker wordt, en dat ik nog lig te slapen terwijl m'n zoon al uit school komt.. ;)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Sorry, maar als er geen speciale reden is ( ziekte, zwangerschap of gebroken nachten) vind ik het een beetje raar als een jonge vrouw het niet een dag vol kan houden.
    Als je nu een bejaarde bent snap ik het wel.

10. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Was t maar waar. Ik ben tbm. Heb nog een klein dametje rondlopen thuis. Ik kom er gewoon niet aan toe, naast alle boodschappen, afspraken en huishouden.

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik doe het zelf nooit. Mijn schoonzussen en schoonmoeder doen wel altijd een middagdutje....

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, al val ik soms in slaap als het naar bed brengen van Logan heel lang duurt. Ik kom er altijd slechter uit dan ervoor, doodmoe, hoofdpijn en misselijk, heel afwezig en dan niet meer kunnen slapen tot midden in de nacht (waardoor ik dan de volgende dag weer net zo moe ben).

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zou dat er echt los van staan? Kan me best voorstellen dat door nachtdiensten je biologische klok wat van slag kan zijn waardoor je overdag soms echt toe kan zijn aan slaap.

Ik slaap nooit overdag. Heb soms als de kinderen vrijdagmiddag allebei niet thuis zijn (gebeurt heel soms) wel de neiging, maar vind het zonde van mijn tijd ;)

Tijdens mijn zwangerschappen en toen de oudste nog een baby was wel overdag geslapen. Op mijn werk dutte ik soms een beetje op de wc :). Nooit echt in slaap gevallen maar was er soms wel bang voor ;)

14. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Als het zou kunnen: graag! Moet ook zeggen dat ik erg veel slaap nodig heb. Dus als ik niet zou studeren, Werken en een kind zou hebben dan zou ik elke dag een dutje doen haha.

15. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ja hoor, geloof me maar. Ik ken de situatie.

16. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Elke dag. Maar ik heb het ook echt nodig.
    Ik heb zware pijnklachten waar ik behoorlijke medicatie voor slik, en kan door de pijn nooit langer dan een paar uur achter elkaar slapen omdat ik wakker word van de pijn. Op dit moment is het zelfs zo erg (nu ik ook nog zwanger ben) dat ik bijvoorbeeld vannacht naar de wc moest, maar niet gelijk kon opstaan door de pijn. Ik moest eerst proberen te zitten, en ben zeker een half uur blijven zitten eer ik naar het toilet kon lopen, zo'n pijn had ik. :(
    Ik slaap snachts dus in delen en hou de dag niet vol zonder een dutje.

17. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Leuk om te lezen. Op ZP komt het dus niet veel voor. De persoon in gedachten is trouwens absoluut geen lui en gemakkelijk persoon of zo. Integendeel, ze is meestal wel bezig met van alles en nog wat. Even rechtzetten voordat jullie een beeld gaan vormen wat niet klopt.

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik ben echt gemaakt voor dutjes:)! Zoon en dochter sliepen ook erg lang 's middags (4-5 jaar). Dan ging ik met een boek op de bank en zakte dan ook vaak weg. Dat was echt wel even wennen toen zij beide naar school gingen en ik weer een opleiding begon. :D

Inmiddels vinden de zeldzame middagdutjes plaats als we eens op een regenachtige middag film kijken of als er één ziek is.

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Soms met m'n dochter als we een slechte nacht hebben gehad, of ik griep heb/minder fit ben. Niet standaard. Ik zou overigens prima kunnen slapen.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    #40 Snoopy1979, 23 jan 2017
    Laatst bewerkt: 23 jan 2017
    Maar waarom doet ze het dan? Omdat ze moe is, of omdat ze het gewoon fijn vind om te slapen?
    Ik houd ook heel erg van slapen namelijk, maar gun mezelf de tijd er niet voor (als ik die al heb ;))

Deel Deze Pagina