Doe jij een middagdutje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Billy60, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doe jij een middagdutje?

1. Ja, iedere middag probeer ik te slapen.

2. Nee, dit doe ik zeker niet standaard, enkel in bijzondere situaties.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nee, dan slaap ik 's avonds niet.

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wat naar voor je!

3. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik slaap regelmatig ( meerdere keren per week ) 's middags een uurtje.
    Sowieso als ik gewerkt of drukke dagen heb ( gehad ), slaap ik vaak 's middags even.
    Door endometriose heeft mijn lichaam dan behoefte aan die rust.
    Voordeel is voor mij wel dat ik geen rekening hoef te houden met kinderen en dus kan gaan liggen wanneer ik dat nodig vindt.

4. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Ik zou er op dit moment een moord voor plegen.. Maar nee doe het niet moet ook gewoon werken en heb een kleine die bijna niet slaapt overdag. Maar zo af en toe vind ik het echt heerlijk. Maar heb chronische ijzertekort misschien komt het daardoor.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou niet weten wanneer. Ik werk namelijk.

6. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Ja, ik doe wel eens een middagdutje. Eigenlijk op alle dagen dat ik vrij ben en thuis zit. Mijn gezondheid zit me niet zo mee en ben eigenlijk continu moe. Als ik word afgeleid kan ik alleen af met een nachtrust van 8-9 uur.

Ik werk trouwens wel, full time

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nooit, ik heb het gewoon niet nodig.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, ik heb toch echt weleens op mijn vrije woensdag dat als mijn dochter in de middag slaapt en ik niks te doen heb, ik even in slaap val op de bank :D Ik werk 4 dagen van 8-17 en dochter is meestal rond 6.30 wakker. Dus ook m'n vrije dagen op tijd eruit. Het is niet zo dat ik het niet vol kan houden, maar vooral als ik dus even op de bank hang, gebeurt het weleens. Zie niet in waarom dat raar zou zijn.

9. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Groot gelijk toch. Ik heb het zelf gewoon niet nodig en zou het volgens mij ook gewoon niet kunnen of zo, zomaar op bed liggen. Maar bij een ander, prima.

10. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nou heerlijk hoor een middagdutje! Zwanger of de periode met baby en peutertje in huis, deed ik dat heel vaak. Nu slaapt de jongste niet meer s middags dus gaat dat feest niet meer op.

Edit: op m'n vrije dagen uiteraard. M'n werkgever zou er niet om kunnen lachen als ik in slaap val :).

11. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Nee, heb het ook niet nodig. Als ik een keer heel moe ben, dan ga ik s avonds vroeg naar bed.

12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Sterker nog, en zijn diverse onderzoeken gedaan die uitwijzen dat het je productiever maakt gedurende de rest van de dag. De klassieke werkdag is super achterhaald en in sillicon valley is het bijvoorbeeld heel normaal om te powernappen.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ja hoor doe ik wel eens. Als ik niks te doen heb in de middag en ik zit op de bank of lig even op bed dut ik zo weg. Probeer het zo min mogelijk te doen dat wel. Ik ben een enorme slaper altijd al geweest ( geen medische oorzaak kunnen vinden) En gezien mijn dochter vaak wakker is in de nacht en mij steeds wekt heb ik het nog harder nodig. Overigs niet lang hoor, 15 min ofzo. Dochter slaapt overdag ook belabbert dus dan wekt zij mij ook. Kan er dan weer helemaal tegen aan.

Oooo en heerlijk op het strand met vakanties in Griekenland rond een uur of 4 op mijn zonnebedje:D

Toen ik nog in het zh werkte stond ik 5.15 op. Dan kwam ik 5 uur weer thuis en viel ik steevast op de bank inslaap. Kon om 10 uur zo weer verder slapen.

14. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik probeer het wel maar het lukt niet elke dag. Ik sta 5dagen in de week om 4:50 op om te werken, ik ben dus wel vaak moe. Als mijn jongste dan slaapt en de oudste is er niet dan ga ik vaak even lekker op de bank een boek lezen of tv kijken. Dan val ik vaak wel even lekker in slaap. Meestal maar een half uurtje hoor.
    Nou is er bij mij vermoeden van slaap apneu, dat zorgt er ook voor dat ik gewoon altijd erg moe ben.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Middagdutje? Dit is zwangerschapspagina. Volgens mij niemand boven de 65 hier...
    Nee dus. Heb ik echt geen tijd voor en zou het ook zonde vinden van m'n dag. Als ik echt moe ben, dan misschien wat eerder naar bed

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Nee nooit.

Mijn moeder doet trouwens wel elke dag een slaapje, al vanaf haar 20e ofzo. Ik ken nog een jonge meid die graag slaapt en zich daar ook helemaal niet voor schaamt. Vind ook wel dat er een taboe op zit. Mijn schoonvader vind middagslaapjes ook altijd grote onzin, maar zodra hij op de bank zit, is hij meestal binnen een minuut in dromenland.. 🤔

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Echt een middagdutje nee maar ik ga wel bijna elke dag een klein uurtje de bank op, ben afgekeurd om lichamelijke redenen dus dat is ook de reden dat ik dat doe...dan tank ik ff bij onder het genot van Netflix :D

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vind ik niks gek, haha. Ik lees net dat ik raar ben omdat ik soms een dutje doe op de bank. Pff, als je daarom al raar bent... ;)

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee, zelfs niet toen ik zwanger Was of in de kraamperiode. Kan overdag absoluut niet slapen.

20. Sifra

Sifra Niet meer actief

Nou, zo voel ik me wel soms, 65+ ;).
    Soms zijn er nu eenmaal situaties waarbij het voor een aantal jonge vrouwen dus wel nodig is om even bij te slapen.
    Ik zou willen dat ik vol energie de dag door kon, maar, in mijn geval, de endo vraagt teveel energie om een drukke dag door te komen en dan is even een uurtje slapen om je lichaam rust te geven echt nodig.

Deel Deze Pagina