Dit is volgens mij meer cultuurafhankelijk. In de culturen waar samenslapen tot een jaar of 4 de norm is, slapen kinderen meestal alleen als mama ernaast ligt. Dan zijn gezemenlijke middagslaapjes en kind laat naar bed heel normaal. Mijn nicht heeft bijv jarenlang met haar oudste overdag geslapen want hij had geen idee hoe het is om alleen in bed te liggen. Ikzelf moest keihard lachen alleen bij het lezen van de openingspost. Ik ben al blij als ik 3x per dag kan eten in mijn koffie zittend kan opdrinken . Ik kan het overigens ook niet. Tijdens de zwangerschap heb ik wekenlang platgelegen, slaaptijd zat. Ik KON letterlijk geen oog dichtdoen overdag, en s nachts helaas ook amper.
Nee. Ik kan ook niet slapen 's middags. Na de bevalling of toen ik hoog zwanger was ging ik wel eens liggen 's middags maar echt slapen deed ik dan niet.
Nee nooit (of ik moet ziek zijn) maar als ik smiddags slaap (al is het maar even) doe ik s nachts geen oog meer dicht
Nee doe ik nooit. Ik kan daar echt niet tegen raak dan uit mijn ritme en wordt met hoofdpijn wakker vreselijk. Ik ben veel liever bezig en als ik moe ben optijd naar bed.
Nu doe ik het ook bijna nooit meer, omdat mijn peuter niet meer slaapt overdag en ik teveel andere dingen moet doen (van mezelf). Toen ik studeerde deed ik het wel regelmatig. Wel een kort slaapje, want anders werd ik misselijk. Heerlijk vond ik dat... een paar uur leren, even slapen en weer door. En niet omdat ik het zo hard nodig had, maar gewoon omdat ik het lekker vond en er de tijd voor had. Ik ben sowieso gek op slapen. Dat anderen het raar vinden of niet begrijpen zal mij een zorg zijn. Het is pas raar als je iets niet doet, alleen omdat anderen er een mening over hebben.
(Helaas) heb ik het nodig s'middags vanwege chronisch ziek zijn. Ik werk halve dagen, daarna ben ik heel moe, als ik nog een beetje de dag door wil komen als de kindjes om 14:30 thuis komen miet ik dit wel doen, Ookal voel ik me wel vaak oud en mutserig hierdoor.
Nee nooit ook niet in de 3.5 jaar dat onze oudste lke nacht 3 tot 7 keer spookte. En ook niet in de 1.5 jaar dat onze oudste 3 tot 7 keer kwam. Ik vind dat gewoon helemaal niks ben het van huis uit ook niet gewend.
Nee nooit, ook nooit gedaan. Kinderen verschillen maar 20 maanden dus toen de een klaar was met middag dutje kwam de volgende baby . Verder werkte ik tot de jongste 4 werd elke dag tot 1 uur Daarna huishouden, koken en boodschappen Nu zitten ze Bijde op school maar ff liggen gaat echt niet Een gezonde jonge vrouw zou niet hoeven slapen lijkt mijn. Zoontje was huilbaby en sliep snachts niet maar nooit smiddags hoeven slapen. Nu nog doorbroken nachten ivm diabetes controles snachts en icm met mijn medicatie ( morfine etc) wel dood moe maar ga gewoon savonds gelijk met kinderen naar boven om te rusten en rond 10 a 11 gaat tv uit
Nee, ik slaap nooit overdag tenzij ik ziek ben... mijn vader doet wel al sinds zijn jonge jaren overdag altijd een dutje En mijn moeder doet soms mee.
Ik werk 10 uurs diensten en rijd veel auto ik zou niet weten wanneer ik moet slapen. Leg zo de oudste op bed en dan ga ik ook ik moet om 8 uur morgen ochtend in Maastricht zijn....... 4 uur gaat de wekker
Ohhh heerlijk!! Ik werk fulltime (wel wisselende diensten) maar op de dagen dat ik vrij ben komt het wel eens voor dat ik op de bank een powernap neem Dat begint meestal met een film kijken en dan val ik in slaap. Ik ga er in elk geval nooit voor naar bed, dat vind ik niet fijn. Ondanks ik jong en gezond ben doet het mij altijd erg goed en het werkt super ontspannend. Dit kan ik overigens alleen wanneer ik alles op orde heb hoor(huis schoon, boodschappen in huis etc.) ik gun mijzelf dit gewoon! Ik vind het geen zonde van mijn tijd oid want ik geniet er enorm van
Niet bewust, maar het komt wel eens voor dat ik weg dut op de bank. Ik geef er dan wel aan toe, dan heb ik dat gewoon echt even nodig.
Zo goed als nooit. Alleen toen onze jongste 10 keer per nacht wakker werd, weken achter elkaar, ging ik wel eens heel even op zondagmiddag, de enige dag dat mijn man thuis is, een dutje doen. Maar verder heb ik er de tijd niet voor en eigenlijk helemaal geen behoefte aan. Ik slaap zo'n 7 a 8 uur per nacht, regelmatig onderbroken door een huilend kind, maar voel me overdag eigenlijk nooit zo moe dat ik zou willen slapen.