Als ik een mega belabberde nacht heb gehad of mij niet helemaal fit voel wel. Dan plan ik het ook niet, maar val ik op een rustig momentje gewoon in slaap op de bank Maar op een normale dag, wanneer ik vrij ben? Nee... Echt geen tijd voor standaard dutjes hoor
Zo had ik m ook begrepen. Als ik zwanger of ziek ben (of toen ik pfeiffer had) of een gare nacht wel maar anders heb ik dat ook niet nodig hoor..
Als ik eens (zeer uitzonderlijk) in slaap val overdag, voel ik me erna heel beroerd, ongelukkig en sloom, dus ik probeer niet te slapen overdag!
Soms wel... heb epilepsie en daarvoor medicatie wat me moe maakt.. maar de dagen dat ik werk sowieso niet natuurlijk en thuis 1 a 2 keer per week hooguit
Als dat zou kunnen.... lijkt me heerlijk! Ik ben altijd wel moe eigenlijk Helaas niet mogelijk . Werk 3 dagen. En heb kinderen die gewoon wakker zijn haha
Nee. Ik word er altijd vermoeider van of kan in de avond moeilijk in slaap komen. Daarbij nog een ander "probleem". Gun mezelf deze rust niet en vind het zonde van mijn tijd. Als ik in de middag slaap ben ik ziek.
In bepaalde landen is het trouwens gebruikelijk dat jong en oud een middagdutje doen. In onze cultuur past het ook niet zo met werkdagen van 9 tot 5. Dus werkende mensen kunnen sowieso al niet overdag slapen.
Oh ja hoor, ik ga met regelmaat lekker even een dutje doen, zeker niet elke dag en als het een keer niet kan ook geen probleem, maar als ik de kans heb dan doe ik het, oudste 3 op school, jongste lekker erbij in bed en dan even mn ogen dicht. Ik vind het erg fijn gezien ik snachts erg slecht slaap, lees ik zie vaak elk uur op de klok of ga om 23.00 slapen en ben om 2.30 weer wakker. Helaas heeft het wel of niet smiddags slapen daar geen invloed op. Nu bijvoorbeeld een drukke week, waardoor ik al zeker een week smiddags niet gedut heb, maar ik slaap snachts geen minuut langer. Verdeer helpt het voor mij ook op dagen dat ik in de knoei zit met mijzelf om even tot rust te komen, even een rustmomentje, erg fijn dus.
Af en toe, zeker niet elke dag, maar gemiddeld 1x in de week. In de echte tropenjaren wel hoor, anders hield ik het niet vol. Nu alleen als ik echt moe ben. Ik denk dat je gewoon naar je lichaam en geest moet luisteren.
Ik doe dat niet maar lijkt me heerlijk. Pasgeleden ben ik wel mijn bed weer ingedoken toen de kinderen naar school waren. Ik had ontzettende hoofdpijn en kon amper uit mijn ogen kijken. Paracetamol ingenomen en 2 uur geslapen en ik was weer als herboren. Een oud collega van mij deed het ook. Druk gezin met 4 kinderen en zij ging op de dagen dat ze thuis was om 4 uur een half uurtje liggen om vervolgens aan het avond eten te beginnen. Ze maakte er weleens grapjes over op het werk dat ze haar slaapje miste. Ik hoorde het pasgeleden ook iemand vertellen dat ze het weleens deed. Gewoon een gezonde jonge vrouw met een betaalde baan en kinderen maar ze vond het gewoon lekker om er even in te duiken. Als iemand daar toch van opknapt waarom niet zou ik zeggen. We kunnen allemaal wel roepen dat we het daarvoor veel te druk hebben maar dat wil niet zeggen dat mensen die het wel doen luie mensen zijn. Is toch eerlijk als je daar de rust voor kan vinden om te doen ipv als een kip zonder kop rond te blijven rennen. Ik heb er ook niet de rust voor maar zou soms wel willen dat ik het had.
inderdaad.... of je nu een uurtje achter de computer zit of een half uurtje. Of even een tijdschriftje leest met je bakje koffie - of dat je even gaat tukken. Iedereen heeft zijn eigen manier van ontspannen denk ik. En voor sommigen is het helaas noodzakelijk. Omdat ze niet helemaal gezond zijn - of omdat ze wel gezond zijn, maar gewoon wat meer slaap/rust nodig hebben dan een ander.
Soms.. Maar dat is als ik een slaapdienst heb gehad en ik slaap daar voor geen meter of als de kleine heeft gespookt! Heerlijk even.. Dan duiken we er overigens samen in, is ook ons momentje dan!
Elke dag? Hoe dan?! Ik werk parttime en help op school. Verder gewoon huismoeder. Maar geen idee waar ik tijd vandaan moet halen om te gaan slapen. En idd, zonde van mn tijd. Heb genoeg te doen. Zei toevallig net tegen mn man, kga morgen de kids lekker naar overblijf doen, en duik ik ff mn bed in. Ik werk zelf bij de overblijf maar morgen vrije dag. Hebben een zware periode achter de rug, alhoewel we nog de nasleep hebben. Dus be helemaal op, emotioneel moe vooral. Dus dat dutje klinkt nu wel heel lekker. Maar of ik morgen ook daadwerkelijk mn bed in ga... Gok dat ik wel weer wat vind in huis om te gaan verbouwen of mega opruiming ofzo O en kids naar overblijf is voor hun een feestje hoor niet dat ik straks reacties krijg dat ik mn kids 'dump' om wat voor mezelf te gaan doen. Die gaan liever naar overblijf dan thuis broodje eten
En een gezonde (jonge) man? Mijn grootvader heeft -voor zover ik weet- zijn hele volwassen leven vrijwel elke dag een middagdutje gedaan. Toen hij nog werkte, at hij tussen de middag thuis en sliep hij even. En de goede man was kerngezond tot hij op zijn 83e ziek werd en op zijn 84e overleed. Ook ik ben niet ziek of zwanger en doorwaakte nachten heb ik zelden meer. Morgen ben ik vrij, dus ik ben nu iets later op dan normaal. Gezellig met mijn man voor de tv gezeten en nu nog even zp voor ik naar bed ga. Je hebt best kans dat ik er dan morgen overdag weer even in duik, omdat ik dan vannacht net iets te kort slaap. Maar ik weet dat het nu kan, omdat ik morgen eventueel tijd heb om even bij te slapen. Ik vind sommige reacties, waaronder die van jou, vrij kortzichtig. Er zijn mensen die minder slaap nodig hebben dan gemiddeld en anderen hebben meer slaap nodig. Zo komt een gemiddelde tot stand, ten slotte. Als je wat meer slaap nodig hebt en het komt in je ritme beter uit om die slaap overdag te pakken dan 's avonds of 's ochtends, dan is dat toch prima? Waarom zou je daarvoor 'een oud wijf' moeten zijn? Of ziek, of zwanger? Omdat jij het niet doet, is het blijkbaar iets waar dan maar heel laatdunkend over gesproken moet worden. Je kunt toch ook reageren en daarbij een ander in haar waarde laten? Je helpt het zelf waarschijnlijk niet in de gaten, maar zo'n reactie als "nee zeg! ik ben geen oud wijf ...." zegt echt veel meer over jouzelf dan over iemand die overdag ligt te slapen.
Ik ben vanmorgen toen ik de kinderen naar school hadden gebracht nog even mijn bed ingedoken. 😁 Komt door een zwaar weekend met weinig slaap en het feit dat ik totaal geen ochtend mens ben. Een middagdutje die ik alleen als ik ziek ben. Overigens doet mijn oma van 88 al haar hele leven een middagdutje en dat is een super gezonde vrouw die elke dag minimaal 15 km fietst voor de lol...
Ik heb er bijna nooit kans toe, en dan mis ik het ook niet. Maar soms ben ik een dag vrij terwijl de kinderen naar school zijn. En af en toe ga ik wel een dutje doen op die dagen, ook al ben ik dan niet ziek, zwak en misselijk. Het is dus niet dat ik het nodig heb, maar ik vind het wel fijn.