Nee, het is in het verleden wel eens gebeurd,maar dan werd ik s'nachts rond 2 uur wakker en ook meteen klaarwakker. Ik doe het niet meer. Zodra ik voel dat ik wegsukkel ga ik iets actiefs doen
In mijn zwangerschap deed ik een dutje van 3 uur lang elke dag. Ik had het nodig. Maar nu lukt het niet meer.
Als Lewis slaapt over de middag en ik echt bekaf ben, durf ik ook weleens in te dommelen. Maar meestl probeer ik in die tijd huishoudelijke taken te doen die anders niet lukken met een rondhuppelende peuter.
Zou het wel moeten doen (chronisch ziek) maar helaas slaapt mijn dochter middags niet meer. als ze op school zit ga ik het gelijk weer instellen
Leuk he clusterhoofdpijn. Hier ook 1 die dat heeft en ben ook elke dag gesloopt. Vaak ga ik in de ochtend nog een uurtje liggen als de kids op school zitten. Ben vaak s'nachts de pineut dus mijn nachtrust is vaak minimaal dat ik t gewoon nodig heb Laatst begon op woensdag avond mijn cluster periode en ben tot gister bezig geweest om m te doorbreken maar helaas vannacht toch weer raak * Gaap* En mag ik vragen welke medicatie jij hebt?
Haha nee. Vind dat ook best wel gek eigenlijk? In m'n zwangerschappen heel af en toe, maar ook niet vaak.
Grappig dat zoveel dames het gek/raar vinden. Maar er zijn er toch wel bij die uitslapen lekker vinden? Of is dat ook zonde van de dag? Ik kan/kon overigens prima zonder. Maar als het kan, en slapen is toevallig één van je hobby's.. waarom dan niet even een half uurtje
Maar we hebben het over standaard iedere middag één of twee uur slapen hè. Ik denk dat er net zo weinig dames zijn die iedere morgen tot 10 uur in bed liggen als dat er dus dames zijn die iedere middag slapen.
Nee ik doe dat niet. Geen tijd voor want die van mij slapen niet meer in de middag. Toen ze nog wel sliepen s middags vond ik het fijn om even m'n ding te kunnen doen zonder 2 kleintjes die aan mn benen hingen. Plus ik voel me alleen maar brak als ik een middagdutje doe. Heb dan weer een paar uur nodig om bij te komen haha. Deed overigens wel een middagdutje toen ik zwanger was.
Mijn ex (kerngezond) deed dat altijd en dat leidde tot grote ruzies. Dutjes duurden van 1-3 uur en daarna was hij niet te genieten. Ik krijg dus de kriebels van dat soort situaties Zelf slaap ik alleen smiddags als ik echt niet meer kan. Laatst tentamenweek met 5 tentamens in 4 dagen waardoor ik me op vrijdag meer dood dan levend voelde. Ja toen gingen de kinderen allemaal wat langer naar de opvang zodat ik even kon liggen
De kinderen worden sowieso pas tussen 8-9 uur wakker. In het weekend slaap ik op zaterdag uit en vriend op zondag.
Nee ik doe geen middagdutje. Ten eerste omdat ik niet denk dat mijn leidinggevende het leuk zal vinden als ik zeg, adios ik ga even slapen. Ten tweede omdat ik dan 's nachts gewoon echt niet in slaap kan komen!
Normaal gesproken niet, maar nu ik zwanger ben toch wel met enige regelmaat. Wordt alleen niet altijd lekker wakker, dus kies er liever voor om vroeg naar bed te gaan. Maar ik werk ook geregeld avonddiensten tot 23.00 (0.00 in bed) en zoontje is rond 7.00-8.00 gewoon wakker, wat natuurlijk een prima tijd is, maar ik heb momenteel niet genoeg aan een nacht van 7-8 uurtjes, dus dan wil ik 's middags nog wel eens naar bed gaan, juist om ook de volgende avonddienst tot 23.00 weer vol te houden, heb er meestal 2-3 achter elkaar. Zoontje kan prima zonder slaap, maar als ik hem in bed leg gaat hij wel slapen, we slapen dan 1-1,5 uur. Daar in tegen slaapt zoontje soms uit tot 9.00 als hij 's middags niet slaapt, dus soms kies ik er bewust voor om hem op te houden, zodat ik een nacht kan maken van 10-12 uur als ik wil. Toen zoontje nog altijd 's middags sliep waren die 2 uurtjes ook al me-time en deed ik hooguit een half uurtje huishouden, bv. dweilen of zo. Verder zat ik lekker op de bank met een filmpje, een boek of wat anders. Huishouden doe ik al heel lang gewoon met zoontje erbij, soms helpt hij mee en anders speelt hij gewoon. Hier juist 1 die gaat klieren zodra ik lekker op de bank ga zitten.
Nee heb ik niet nodig in een normale situatie. Wat een tijd ben je dan kwijt met slapen! Doe dat dus alleen als ik ziek ben of dreig te worden, nu ik zwanger ben wel eens en als we zware periode hebben met de oudste die dan snachts wakker is. Ken het verder ook niet in mijn omgeving.
Toen mijn dochter nog een middagslaapje deed sliep ik graag als het mogelijk was met haar mee Helaas heeft ze nu zelden meer een middagslaapje, dus houdt het voor mij ook op. Zou het overigens wel willen en kunnen hoor elke middag even een slaapje, lijkt me heerlijk Maar in praktijk kan het helaas niet i.v.m. werk en wakkere dochter.
Als ik overdag de behoefte voel om in bed te kruipen, dan weet ik dat het niet goed met me gaat... Dan ben ik ziek of extreem oververmoeid. Ik vind het ook zonde van mijn tijd en ik heb altijd veel tijd nodig om in slaap te vallen en dan daarna heel brak wakker... Nee. Bedankt.
Uitslapen doe ik ook nooit. Uitslapen = hoofdpijn, misselijkheid en ellendig voelen. Middagdutjes idem Dus doe beiden nooit en als ik het doe heb ik mn lesje wel weer geleerd. Ik slaap heel goed maar wel alleen maar als mijn biologische klok het goedkeurt. Ik ga tussen 22 en 00u slapen en sta om 4.30, 5.30 of 7u op. Ligt eraan of ik wel of niet moet werken.
Hier hetzelfde. Zit nu midden in de tentamen periode en wat zou ik graag een middag dutje willen doen. Deze dagen van elk vrij moment studeren icm een gezin draaiende houden breekt me echt op. Ik heb me voorgenomen om volgende week na mijn laatste tentamen lekker even bij slapen. Al ken ik mezelf en weet ik dat ik het dan waarschijnlijk meer nodig vind om het huishouden (wat ik door het studeren een beetje laat verslonzen) aan te pakken