Doe jij een middagdutje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Billy60, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doe jij een middagdutje?

1. Ja, iedere middag probeer ik te slapen.

2. Nee, dit doe ik zeker niet standaard, enkel in bijzondere situaties.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Een heel enkel keertje als mijn man en ik allebei thuis zijn en ik ben moe en heb bijvoorbeeld een slechte nacht gehad, dan vraag ik of ik even op bed mag. Dit is niet zo vaak. 1 of 2x in de maand misschien.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

precies: de vraag is "doe JIJ een middagdutje? "Mijn antwoord is: "nee zeg, IK ben geen oud wijf"...Snap serieus niet waarom je het op jezelf zou betrekken. IK, met de nadruk op mezelf, vind slapen overdag iets voor oude mensen...Dat is MIJN mening....Dat mag toch?

3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    zelfs niet eens omdat ik fibromyalgie heb en dus altijd moe ook ben.

4. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik lees veel 'negatieve' reacties over middagdutjes ha ha. Het is dat ik er niet altijd aan toe kom, maar ik vind middagdutjes heerlijk!!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Middagdutjes, of power naps, zijn zelfs gezond. Moeten ze niet langer dan 20 minuten duren. Er zijn al kantoren die zijn ingericht om even te gaan liggen.

Die link met 'luiheid' vind ik eerlijk gezegd stompzinnig.

6. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ja ik elke dag! Ik ben zzp'er dus zelfs op mijn werk kan ik slapen.

Laat ik erbij vertellen dat ik kinderen heb die echt de hele nacht wakker zijn, mijn zoon van 10 maanden komt minstens 15x op dit moment en dat ik Door de week altijd Tot 23.30 uur werk. Dus ik kan ook gewoon nooit op tijd naar bed.

En daarbij. . Het schijnt gezond te zijn:)

7. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ik doe geen middagdutje, als ik niet zwanger ben;)
    Mijn man heeft een zeer drukke baan en maakt lange dagen, in het weekend sport hij ook nog. Als hij overdag de kans heeft, dan slaapt hij!
    Ik kan me goed voorstellen dat mensen daar behoefte aan hebben.

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Niet vaak .. kan mij de tijd niet meer herinneren wanneer het de laatste x was ... maaaaar leg mij nu niet op de bank want dan slaap ik..
    net lange ochtenddienst en staks een lange avonddienst in de tussen tijd kids van school /Kdv halen boodschappen doen naar huis eten maken snel zelf wat eten want om 16:15 moet ik al weer weg 😓 Ben ben gesloopt en morgen weer een ochtenddienst ( werk nu tot 23:00 uur 23:30 thuis 24:00/24:30 Naar bed om 5:00/5:30 er weer uit ..6:15 weer weg .. dat slaapje lijkt mij heeerlijk nu ..

9. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Als ik nu op de bank zou gaan zitten, dan slaap ik.
    Ik ben ook echt altijd moe maar dat komt denk ik wel omdat mijn vriend weinig slaap nodig heeft en dus later gaat slapen en vroeg opstaat. Als ik bvb om 7u uitgeslapen wil opstaan moet ik tegen 12u bed in... Dat vinden wij eigenlijk ongezellig. Als ik dus thuis ben en tijd heb durf ik weleens te gaan dutten. Maar niet langer dan 30min want daarna voel ik me echt niet goed. Hoofdpijn, misselijk etc.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Powernapping is iets helemaal anders dan de 'ja' reacties die ik hierboven zie voorbijkomen. Daar gaat het over uren slapen.

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Nee, en kan er niet tegen ook ;)

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.129
    113
    Home
    nee , geen middagdutje en de laatste keer dat ik uitgeslapen heb kan ik me ook niet meer herinneren

niet dat mijn man er niet uit wil in het weekend maar dan werk ik of we moeten beide het weekend werken
    dus ja moe ben ik wel maar smiddags op bed is 1. niks voor mij en 2. met een 1 en 3 jarige niet echt een optie

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Ik heb het helaas wel nodig. Zou graag de hele dag doorkomen zonder powernap maar helaas. Ik slaap trouwens wel de hele nacht door en heb geen problemen met in slaap vallen. Als ik moet werken of een afspraak heb dan probeer ik die avond eerder naar bed te gaan en dan gaat het ook prima hoor. Maar als ik lekker vrij ben dan pak ik mijn momentje. Ik heb chronische hyperventilatie (inmiddels op de dag goed onder controle) en klem ontzettend in mijn slaap, ook slaap ik heel onrustig waardoor ik dus vaak erg moe ben.

14. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL

Jaa dat van dat huishouden ken ik ook :D
    Dus zodra morgen mn laatste tentamen achter de rug is wordt t eerst een dag achterstallige was/afwas wegwerken en opruimen/schoonmaken. En dan hopelijk vrijdag onder schooltijd wel even een klein dutje.

15. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik he ja gestemd, maar ik ben chronisch ziek en heb zeer weinig energie. Ik heb het echt nodig. Alleen incidenteel sla ik mijn middagrust over.

16. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Regelmatig, maar lang niet dagelijks. Ik heb 2 slaapstoornissen en daardoor nogal moe overdag :).

Vroeger nooit gedaan overigens, ik ging gewoon door. Geef nu wat vaker toe aan mijn grenzen.

17. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Nee, ik kan overdag echt niet slapen tenzij ik ziek ben. Hoewel ik wel merk de laatste tijd meer moe te zijn en zelfs aan 10 uur slaap niet meer genoeg heb sinds ik geopereerd ben. Maar alsnog slaap ik overdag niet.

18. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Succes morgen en geniet van je dutje vrijdag;)

19. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Snap ook niet zo goed waarom er meteen ´luiheid´ of ´oude wijven´ bijgehaald moeten worden. Nee ik doe het niet want heb het niet nodig is ook een antwoord..

Hier ook nooit behalve nu ik zwanger ben. Heb 2 mannen rondlopen en als de oudste op school zit en de jongste een uurtje slaapt pak ik meestal een uurtje mee.. Dan ben ik ook weer een gezellige mama als mn oudste uit school komt..
    Prima als je beter functioneert door ff slaap te pakken, prima toch.

20. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Jeetje wat een oordelen. Al wil deze mevrouw de hele dag op bed liggen, dat moet ze toch lekker zelf weten!

Ik loop zelf niet te koop met mijn chronische ziekte. Er zullen mensen in mijn directe omgeving zijn die het niet eens weten. Ik lig regelmatig op de bank omdat ik het anders niet vol hou. Mag hopen dat een ieder dat lekker voor zichzelf mag bepalen

Deel Deze Pagina