Doe jij er aan mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doe jij mee aan de hype dat alles spectaculair moet zijn?

1. Ja, ik vind het leuk/ben het ermee eens

2. Ja, maar alleen omdat mijn kind niet kan achterblijven

3. Nee, simpele dingen zijn net zo leuk!

4. Overig / mijn antwoord staat er niet bij

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dan gaat ze in mijn geval niet. Vind het echt te ver gezocht, een schoolreisje met overnachting voor een kleuter. Om niet te zeggen belachelijk.
    Speeltuin, dierentuin, daarna pretpark en nog later (groep 8 of zo) kan er best een overnachting bij maar niet bij een kleuter.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Slaapfeestjes voor 6 jarigen? Nee, dat vind ik ook idioot.
    Ja voor 20 kinderen vind ik het ook overdreven. Maar op zich niet wat ze dan gedaan hebben.
    Dan is het of met veel kindjes thuis iets doen óf met een stuk of 5/6 zoiets.

Maar als ik denk aan over de top feestjes denk ik aan de hele tuin overdreven versieren, een clown of goochelaar inhuren, prinsessenfeest, springkussen, belachelijke hoeveelheden snoep oid.
    Maar ja, zit er nog niet helemaal in voor die leeftijdscategorieen.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik doe er niet aan mee, ervaring is dat de feestjes met de ouwerwetse spelletjes bij de kinderen het beste valt :) dus nee ik doe er echt niet aan mee.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als wij al iets duurs zouden doen, dan zou dat idd ook voor een beperkt aantal kids zijn. Gewoon omdat we geen geldboom in de tuin hebben.
    Maar goed, volgens mij kun je idd met een speurtocht of gekke spelletjes nog veel meer lol hebben dan maar naast elkaar te zitten staren naar een filmscherm... ;) Dat vind ik niet echt een feest-activiteit ook, (want dat doe je thuis ook al zoveel). Die gekke spelletjes doe je normaal niet zo 1-2-3... :)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Nee, doe ik niet aan mee. Vreselijk. Schoolreisjes met overnachtingen gebeuren niet, verder mag hij gewoon mee.

als hij 5 jaar wordt mag hij 4/5 vriendjes uitnodigen en doen we een speurtoch in het bos achter ons huis en eten we wat lekkers, that's it.

6. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    nee!
    toen mijn zoontje 2 jaar geleden 5 werd heb ik een thuis-feestje gehouden (was de 1e keer dat hij een kinderfeestje gaf!).
    de 1e opmerking kwam al na het versieren van hun eigen cupcake: wanneer komt de taart?? (erg verwend jochie)
    de 2e opmerking wanneer gaan we weg??? (hetzelfde jochie)
    en het mooiste is: het jochie heeft een geweldige middag gehad!!

toen mn zoontje 6 werd heb ik 6 kindjes meegenomen naar chimpie champ. de verwachting was daar te blijven eten maar: thuis hebben we frietjes, frikandellen/kroketjes en kipkorns gebakken....
    lekker met zn allen rond de tafel en pak maar wat je wilt... ze vonden het leuker en veel lekkerder als eten in chimpie champ!!!

afgelopen keer hebben we 2 dagen en 1 hotelovernachting efteling gedaan dus geen kinderfeestje en hij heeft het er ook helemaal niet over gehad!

en een nachtje slapen met school: moet er niet aan denken!!!
    ja als ie 10 jaar is wil ik er wel over nadenken maar nu hij 7 jaar is nog niet!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    #27 Jo79, 19 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
    Ik vind het ook allemaal wat overdreven hoor.
    Alleen al die traktaties op het kdv/psz, daar begint het al mee. De eerste keren wist ik niet wat ik meemaakte. Vroeger gaf je nooit cadeautjes als je als kind jarig was, je kreeg die juist en trakteren bestond gewoon uit iets simpels om te eten of te snoepen.
    Nu heb ik met grote regelmaat cadeautjes met daarnaast nog een zak snoep ofzo erbij in hun bakjes terug gevonden. Terwijl ze dan al bijv. een heel ingewikkelde creatie van cakejes of snoepgoed hadden gegeten met het trakteren.
    Een jaar of 4 geleden las ik ergens over zo'n onderzoek wat ze hadden gedaan wat betreft kinderfeestjes. Het grappige was dat de meeste kinderen aan die uitgebreide, dure feestjes in attractieparken etc. helemaal geen hol aan bleken te vinden. Die eenvoudigere feestjes vielen veel beter in de smaak.
    Laatst vertelde ook iemand over een feestje, de manage was afgehuurd, gingen ze paardrijden, daarna hadden ze een cowboyfeest, compleet met verkleedpartij, een speurtocht in het bos en vervolgens gingen ze nog uitgebreid eten. Ik werd al moe toen ik het allemaal aanhoorde ;).
    Afgelopen voorjaar werd een kindje hier in de buurt 4 jaar. Er was een dj uitgenodigd, een enorme geluidsinstallatie voor de kinderdisco, je kon het 3 huizenblokken verder allemaal nog aanhoren. Als dat al voor de 4e verjaardag is, wat moet je dan nog verzinnen als ze 18 worden? Ieder zijn ding hoor, maar ik vind het nogal overdreven.

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    En dit is nou precies waar ik bang voor ben, dat veel kinderen zo denken/gaan handelen. Begrijp mij niet verkeerd hoor, mijn dochter is ook geen heilige. Ze komt al met opmerkingen van 'mag ik een snoepje?' Ik; 'nee' Toen zei ze 'mag ik dan 2 snoepjes?' :$
    Ik probeer het echt in te dammen maar zelfs op 2,5 jarige leeftijd is het soms al moeilijk!

Ik verwen haar maar al te graag maar ik vind het jammer als ze het als vanzelfsprekend ervaart.

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee ik doe er niet aan mee, nu is het juist leuk om met simpele dingen de kinderen blij te maken, ze kennen het namelijk nog niet dus des te leuker ..

Hier heb ik gemerkt dat hoe simpeler hoe leuker ..

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

En ik heb dat nu zelf gezien, hier in de buurt waar wij wonen heb je vrij weinig om te doen als kinderfeestje, er zit 1 ballenbak hier in de buurt en je raad het al bij ieder kinderfeestje gaan ze dus naar de ballenbak, de meeste kinderen kijken al met een sip gezicht als ze dat horen, is natuurlijk niet leuk maar aan de andere kant begrijp ik dat ook wel. Nu was ik laatst bij mijn vriendin en die deed vogelhuisjes versieren met de kinderen, je zal denken vogelhuisjes, nou ze vonden het geweldig, we hadden allemaal knutselspulletjes gekocht en knutselen dat ze deden, tussendoor lekker een patatje gegeten en wat gespeeld en ze hadden de middag van hun leven ( hun eigen woorden ) .. Ik ga nu voor mijn zoontje het ook thuis doen, we doen het in piraten stijl en gaan als het goed weer is een speurtocht doen en anders doen we thuis oud hollandse spellen zoals koekhappen, spijkpoepen etc etc ..

11. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Nee ik doe daar niet aan mee.

Mijn dochter zit nu nog op de KDV. Ik zie wat zij regelmatig voor prachtigs mee naar huis krijgt. Bijna zonde om op te eten. Volgens mij zijn kinderen veel blijer met iets waar ze meteen hun tanden in kunnen zetten :D Dus voor mij geen complete bouwwerken voor de traktaties op de KDV.

Wat betreft schoolreisje; van mij mag ze. Hartstikke leuk. Maar niet overnachten. Dat is pas vanaf een jaar of 7 a 8. Dan mogen ze hier ook op kamp. Als ze het dan zelf wil, dan mag ze. Uiteraard wil ik dan wel de leiding van het kamp even grondig 'inspecteren'.;)

Over de partijtjes kan ik nog niet veel zeggen, want mijn kind is pas 2. Ik hoor wel vaak dat ouders naar indoorspeelparadijzen gaan. Heb je lekker geen troep thuis. Mijn herinneringen aan mijn partijtjes thuis, zijn echter goud waard. Met een paar vriendinnetjes ( ik mocht er max 6 uitnodigen, dus geen hele klas zoals je nu wel eens hoort) gingen we koekhappen, aardappelrace, spijkerpoepen, zakdoekje leggen. Hartstikke leuk. En dan mocht ik kiezen of we patat of pannekoeken aten. Die ging mijn moeder voor de hele club bakken. Zo ga ik het ook doen. :)

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik weet niet of ik er aan mee ga doen. Nu zeg ik nog nee.

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

feestjes: lekker thuis!
    schoolreisjes: dagje naar de dierentuin ofzo is max. geen overnachtingen of verre reisjes

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier de eerste jaren sowieso thuis. evt, met 7 a 8 jr. met 5 a6 vriendjes naar een indoor speelparadijs ofzo en nog ouder zou ik de bios ook prima vinden met een paar vriendjes (max 5)maar dus 1 ding en thuis eten, spelen etc.

colin gaat vandaag trakteren toevallig op psz, Ik heb van a 4 een puntzak gemaakt , samen met colin een klein magnetisch tekenbordje ( bij zeeman vorig jaar in afprijzing a 25 cent p stuk:D:D), ballon en een klein zakje koekjes erin gedaan. Colin 3 jaar! erop geschreven en colin heeft ze dichtgeplakt met een cars sticker, Klaar.
    er komen hier hele bouwwerken voorbij of zakken vol snoep (incl. lollies), dat vind ik dan weer zo niet nodig.

Deel Deze Pagina