Doe jij vrijwilligerswerk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinderbloem, 3 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hier ook jaren lid en leiding (esta's) geweest bij scouting! Er zijn echt momenten dat ik het verschrikkelijk mis... Zou het leuk vinden als Nijn ook zou gaan maar dat is natuurlijk aan haarzelf :)

Ben nu vrijwilliger bij de kinderspelweek hier in te dorp en als alles een beetje meezit ga ik volgend jaar beginnen met de opleiding tot contactpersoon bij de VBN (Vereninging Borstvoeding Natuurlijk)

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik doe vrijwilligerswerk bij de lotgenotenvereninging van mijn botafwijking. Zit in de kerngroep en doe dingen voor het kinder en jeugdbeleid..

3. Within

Within Niet meer actief

Ik werk vrijwillig voor de fanclub van WT en bij podium De Vorstin.

Vind het idee van taarten bakken voor de voedselbank ook helemaal super.. ik bak graag maar mijn man wil graag afvallen :p Hoe zet je zoiets op?

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Je begint door een mailtje te sturen naar je plaatselijke voedselbank met het idee. En als ze het een goed idee vinden ga je daar eens overleggen hoe je het kan aanpakken. Ik doe het zo:
    Op maandag krijg ik een mailtje met de leeftijden van de jarige kinderen en of het jongens of meisjes zijn. De pakketten worden op vrijdag uitgedeeld dus op donderdagmiddag ga ik de taarten dan brengen. Ik heb afgesproken dat ik niet meer dan twee taarten per week kan bakken, dus wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is alleen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd bakken. Het moet wel te doen blijven natuurlijk. ;)

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik doe vrijwilligerswerk voor de avondvierdaagse. Ik vouw elk jaar 1000 folders. Is niet veel, maar iig iets:D

6. Anice

Anice Niet meer actief

Ik werk 1 ochtend in de week in een kinderopvangtehuis. Hier kunnen kinderen terecht van ouders die om wat voor reden even niet voor hun kinderen kunnen zorgen. Bv. moeders die net zijn bevallen en niet voor hun andere kindjes kunnen zorgen, moeders die gewoon even een dagje voor hun zelf nodig hebben omdat ze dingen moeten regelen (solliciteren bv). De kinderen mogen maximaal 4 dagen achtereen in het tehuis verblijven. Daartussen mag dan weer een dag zitten en dan kun je ze weer brengen. In principe mag iedereen van deze "service" gebruik maken. Toen ik net was bevallen werd ik ook op deze mogelijkheid geattendeerd :). In de praktijk zijn het toch kindjes van de lagere sociale klasse, alleenstaande moeders en er komen geregeld babytjes die al bij de geboorde zijn weggehaald bij de ouder(s) en die in afwachting zijn voor een pleeggezin. Ik vind dit een goed systeem. Zo help je ouders even uit de brand. Oh ja, het is gratis :)

7. Dana

Dana Niet meer actief

ik ga in oktober vrijwilligerswerk doen in het ziekenhuis op de kinderafdeling (boeken rond brengen, kopje koffie voor de ouders etc.) en ik sta op de vrijwilligerslijst van hart voor kinderen, als ze in de buurt zijn ga ik achter hun stand staan op beurzen.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben 2 jaar elke zaterdag met bejaarden naar de stad geweest, maar sinds ik mn dochter heb doe ik dat niet meer, ga liever met haar naar de stad :D

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik geef computerles aan verstandelijk gehandicapten, ze vinden het altijd erg leuk. Ze komen altijd langs voor een praatje als je ze tegen komt in het dorp. Elke week 2 uurtjes op een vaste avond, valt dus erg mee naast mijn baan.

Verder ben ik altijd vrijwilliger geweest op de sportclub en ben ik 1 keer per jaar vrijwilliger voor de kinderhoek op het ontmoetingsweekend van mijn mans hobby (geef niets om zijn hobby en kinderen vind ik wel leuk ;) ).

Deel Deze Pagina