Doe maar gewoon ;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

lol omg ik pieste bijna in mn broek haha sekte:D

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hallelujah!!!!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat zegt meer over jou dan over de zogenaamde 'biomoeders' als jij dat gevoel er van krijgt.

Maar goed, ik ben weer foetsie. heb geen idee wat Partyrocker precies geschreven heeft (negeerlijst) maar ik zie alweer aan de toon van de reacties wat voor topic dit is. Ik loop op mn gemakje op mn geitenwollenslofjes naar een ander topic ;)

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Goh, weten we ook gelijk waar ik sta.
    Boehoehoe, ik kruip onder mijn tegel..
    Steek dan ook je geitenwollensokje in je giegel en post niks...

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Veel plezier...;) (je zal wel lekkere warme voetjes hebben :) )

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Doe maar gewoon...... dan doen we gek genoeg :D.

Ben het helemaal met je eens partyrocker. Laat ze maar lekker weerstand opbouwen door het eten van dingen die op de grond gevallen zijn (en ja hoor ook hier buiten, afspoelen/vegen en hoppa terug in de mond).
    Miljoenen vettige plakvingerafdrukken op de ramen en die verdomde kleine ijzeren speelgoedautotjes waar ik 100x over gevallen ben en ook 100x gezegd heb dat ze die op moeten ruimen (maar dat dringt niet echt door).
    Om nog maar niet te spreken over het lekkers wat ze allemaal krijgen. Maar goed, zet onze kids maar eens een bak chips of een bak paprika en komkommer voor, ze gaan toch alijd voor de paprika en wortel. vraag ik of ze thee met honing of ice-tae willen, dan gaan ze toch voor de thee.
    Als je kinderen laat, en niet zo met het gezonde bezighoud loopt het in mijn inziens allemaal wel los. Heb hier 2 levende bewijzen rondhuppelen.

Moet meteen aan een momentje van onze zoon denken. Lekker buiten in het zwarte zand aan het spelen (tja is immers leuker dan hun eigen zandbak) met een wortel in de hand. En je raar het al... meneer ging trampoline springen met ineens een pikzwarte wortel (in het zand laten vallen). Afspoelen mocht ik niet :cool:, en hij soebelde er vrolijk op los, en voila de wortel was weer oranje :D, en hij heeft m nog opgegeten ook.
    Denk dat heeel veeel moeders hier anders tegenop kijken.

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    :)
    Ik zal je ff quoten want je staat op de negeerlijst

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Jammer van deze vreemde opmerking, ik denk juist dat TS de boodschap wil geven: niet (ver)oordelen maar doen wat goed voelt.
    Bio moeders doen ook alleen wat goed voelt en ik denk dat als jij het idee hebt dat je iets opgedrongen word, je mans genoeg bent je hiertegen te weren!

Verder: ben het niet met alles eens, maar dat je gelukkig bent en achter je eigen methodes staat is het belangrijkst!

9. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Helemaal mee eens!

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    @TS: Ik kon het zelf geschreven hebben! ;)

Hier ook een kruipende baby die soms bijna haarballen spuugt als mijn kat weer eens in de rui is......;)

En echt waar.......na zijn geboorte is hij letterlijk nog nooit ziek geweest!
    Maar ik zorg er dan ook voor dat mijn 2 katten niet teveel E-nummers binnen krijgen! :D

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Idd, alsof ik over mezelf lees haha... ik ben altijd redelijk praktisch en redelijk makkelijk in opvoeden.

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Tegenwoordig wel maar toen ik net een kleine had en eens iets poste in de het baby en dreumes site over bijvoeding oid...heeft me de goed bedoelde bio adviezen met wel onzeker gemaakt gelukkig weet ik nu en zeker na dit topic dat niet iedereen hun kinderen op een soepstengel met bio keurmerk laat knabbelen.;)

13. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jeetje zeg. Ik heb eerlijk waar nog nooit geprobeerd om iemand die het anders doet als ik óver te halen om het op mijn manier te doen. Ik heb ook nog nooit neerbuigend gedaan naar moeders die er een andere mening op na houden dan ik. "Bio mama's, Sekte, Bio inteelt (is dat überhaupt een bestaand woord?)" Gaat het wel helemaal goed met je?
    Natuurlijk mag je lekker enthousiast zijn over jou manier, maar vind je niet dat je een beetje doorslaat in je bovenstaande stukje?
    En in mijn ogen zijn we allemaal "gewone" moeders. Wat voor de een abnormaal is, is voor de ander normaal en omgekeerd. Respect alsjeblieft.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Stel je voor zeg! :p

;)

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens!!!

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Mooi geschreven en fijn dat jij je er goed bij voelt. Daar gaat het ook om toch?
    Ik doe het ook 'anders' dan in mijn omgeving, ik heb al veel vooroordelen te verwerken gekregen, maar ik ga lekker zo door!
    Ik doe het wel anders ook weer dan jij, maar daarom vind ik het niet gek of vreemd hoe je het doet. Jij doet het zoals het voor jou goed voelt en ik doe het zoals ik me er goed bij voel. Beide prima toch? ;)

Oh enne; Ik zet ook wel eens mijn kind voor de tv hoor, hij vind het geweldig en ik kan even rustig in huis bezig!

17. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Heerlijk geschreven. Ik zou het stukje opsturen naar een tijdschrift!

18. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Kijk, ook daar zit een heel verschil in he..
    Lekkere snoepjes, okay! Maar hoe vaak?

Vind sommige opmerkingen dan ook best flauw..
    Ik denk dat ik in de door Cinny genoemde categorie zal passen volgens een deel van de familie. Mijn kind heeft het eerste jaar geen suiker en zout gehad, eet biologisch vlees en probeer zoveel mogelijk bewerkt voedsel te vermijden. Maar waarom in hemelsnaam snoep of chips geven als ze een rijstewafel net zo lekker vindt??? (als ze sowieso nog geen 1 jaar zijn he?

Zelfde deel van de familie geeft aan dat hun baby's (jonger dan 1 jaar) hun babypotjes niet eten, omdat hier geen zout in zit.. ;) )

Kom op, iedereen heeft een andere mening en doet het op zijn eigen manier toch?
    Mijn dochter krijgt ook wel eens een croissantje ham/kaas, een koekje ofzo. Nee niet iedere dag, ik zorg namelijk liever voor gezond eten. Naar MIJN mening ben ik dat als ouder verplicht naar mijn kind toe!

Dat mijn omgeving mijn dochter zielig noemt, omdat zij mij 8 maanden geen taart krijgt..
    Tsja, daar moet ik alleen maar om lachen, gezien ik zie hoe zij zelf zijn..

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Heerlijk om eens een x iets te lezen wat geen rot gevoel achterlaat... Want zo ben ik dus ook! :)
    En altijd als ik dan lees over die perfecte moeders geeft me dat zo'n rotgevoel alsof ik dus niet goed ben voor mijn kind.

Maar mijn kind is gelukkig en ik ben gelukkig, dus wat willen we nog meer toch! :)

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Oh niet volgens mij hoor ;) zout heeft een kind echt niet nodig! Hier geniet de kleine meer van fruit dan snoep...maar als hij een keer snoep krijgt vind hij het fantastisch en dat wil ik zo houden:)

Deel Deze Pagina