Doe maar gewoon ;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik sluit me aan bij TS. Same here...

Maar we gaan ook iedere dag lekker even naar buiten met de kinderen, ik kook afwisselend vers, maar we eten ook eens per week friet met zijn viertjes. Ik vind dat we het goed doen en als iemand daar anders over denkt interesseert me dat echt geen biet. ;)

2. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Helemaal mee eens, ik hou ervan om niet de perfecte moeder uit te hangen!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ha ha...wat grappig dat er hier denigrerend wordt gedaan tegen bio moeders...

Hilarisch...

Kom niet meer bij

Buikpijn van het lachen

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik snap het nut van dit topic ook niet echt...als TS zich er prettig bij voelt hoe zij opvoedt, prima toch?
    Waarom neerbuigend doen naar andere moeders???

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Het is alsof ik mezelf hoor praten! Goed verteld!

6. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Nou dat is dus precies wat ik in het dagelijkse leven mee maak.
    Ik vind ik het prima hoe andere ouders het doen. Soms is gewoon iets lekker makkelijk, of voelt het voor hen als een juiste keuze. Prima! Ik zal dan ook nooit iets hier over zeggen tegen een ander.

Wel grappig dat iedereen denkt mij te kunnen vertellen dat mijn kind prima een lepeltje slagroom kan eten (3 maanden), het belachelijk is dat ik nog geen fruit geef (4 maanden), zij geen lange vingers krijgt (6maanden), gek ben om BV te geven (9 maanden lang), geen chips krijgt (10 maanden), en nog een hele waslijst..
    Overigens zijn dit dezelfde mensen die met hun ogen beginnen te rollen, zodra ik aangeef het op prijs te stellen niet in het bijzijn van mijn dochter te roken. Dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar is wel mijn ervaring.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tja ik rookte en mijn man rookt.

Maar absuluut niet in bijzijn van S.andro.
    Hij kreeg FV en fruit met 4 mnd en groente én fruit met 6 mnd.
    Zijn eerste koekje/lepeltje slagroom kreeg hij toen hij 1 was.
    En sindsdien ook niet meer gehad.
    Snoep heeft hij ook nog nooit gehad en chips en macdonalds al helemaal niet.

Ik krijg ook wel eens een scheef gezicht maar trek me er niks van aan.

Wat een ander doet moet hij weten tis mijn kind en niet die van hun. En andersom idem...

8. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    een ieder doet het op zijn eigen manier!!! dan is het toch prima

9. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    :D Sorry, daar moet ik dan wel even ECHT om lachen. Heerlijk.
    Blijkbaar bestaat er toch een natuurlijke drang van mensen/moeders om zichzelf, of vooral anderen eigenlijk, in hokjes te plaatsen. Bio moeder, perfecte moeder, lekker normaal moeder, het zegt mij allemaal helemaal niks.
    Ik voed mijn kinderen op zoals ik denk dat het beste voor ze is. Ik heb er nog nooit een boekje op na geslagen. Vind mijzelf absolúút geen perfecte moeder, want dat is geen enkele ouder. Wel probeer ik het meeste uit mezelf te halen als het op de opvoeding van mijn kinderen aankomt, maar dat lukt niet altijd.
    Als iemand zich aangesproken/aangevallen voelt door het feit dat er moeders op dit forum zijn die hun kinderen graag biologisch te eten geven, of matig met suiker omgaan en op de etiketten kijken of er geen slechte E-nummers in zitten, dan zegt dat alleen maar dat je je onzeker voelt over de manier waarop je het zelf doet.

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Al veroordeel ik niemand die wel bio en geen e-nummers etc geeft maar voor de rest doe ik het absoluut hetzelfde als TS. Ik ben, zeker met eten, heel makkelijk. Met express vies worden weer iets minder maar dat komt omdat ik er dan werk van heb haha.

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Maar toch voel ik het ook. Ik ben niet heel bekend op dit forum, maar ik lees (en schrijf af en toe) al zeker 3 jaar mee. Het valt me de laatste tijd op dat vooral moeders die kennis nemen van onderzoeken die uitwijzen dat bijvoorbeeld E- nummers, veel televisie kijken, kunstvoeding, denken dat alles dat enig gevaar vormt direct uitgeroeid moet worden en dat moeders die zich niet gealarmeerd genoeg voelen om hun kind in quarantaine te plaatsen als onnadenkende tokkies afgeschilderd moeten worden.

Sorry, maar dat iemand als TS de behoefte voelt om te laten blijken dat zij trots is op de manier waarop ze het doet zie ik niet direct als een aanval en ik vind dit topic een welkome tegenhanger voor al dat gezondheids geleuter.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik denk dat TS meer bedoeld dat het de laatste tijd best een ''hype'' is het allemaal super gezond te doen en dat zijn dus qua dat buiten de boot valt en het ook wel eens lekker is dat open en bloot toe te geven.

Als ik voor mijzelf spreek, ik voel me zeker niet onzeker wbt mijn makkelijke manier van omgaan met eten, dit is wat werkt voor ons. Maar vind hoe super gezonde moeders het doen dan wel weer bewonderenswaardig.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dit dus. De iets directere manier van omschrijven met wat ik bedoelde;)

14. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Hallelujah!!!

15. Delta

Delta Niet meer actief

topic van de dag! er is altijd wel een grappig topic hier haha

16. Geen gewone biet, of geen biologische biet? :D

17. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik snap helemaal hoe TS haar topic bedoelde en daar is ook helemaal niks mis mee! Ik heb al eerder laten weten dat ik blij ben dat ze zo gelukkig is met haar manier van opvoeden. Dat ben ik ook over mijn manier van opvoeden.
    Gelukkig voel jij je niet onzeker over het voedingspatroon van je kinderen, het zou niet kloppen als je dat wel zou zijn, want dan zou je weten dat je iets niet goed doet. Blijkbaar doe je het dus wél goed.
    Maar waarom dan weer in die laatste zin zetten: "Maar vind hoe super gezonde moeders het doen dan wel weer bewonderenswaardig".
    Wat vind jij een "super gezonde moeder"? Zijn die er wel?
    Waarom is dat bewonderenswaardig? Denk je dat de kinderen van moeders die voor biologische chips/sap/snoep/chocoladevla kiezen het daar moeilijk mee hebben? Dat die kinderen minder gelukkig zijn als andere kinderen? Ben gewoon oprecht nieuwsgierig waarom het als irriterend waargenomen word als een moeder graag wilt dat haar kind(eren) gezond opgroeien.
    Oja, is het niet allang algemeen bekend dat het veel gezonder is voor kinderen om af en toe lekker vies te worden en hier en daar een hapje zand/modder te eten? Kinderen van een "dettol moeder" (als we dan toch met termen gaan gooien) zal gemiddeld een lagere weerstand hebben als een kind dat lekker vies mag worden.

18. daaniejj

daaniejj Actief lid

19 feb 2008
    350
    0
    0
    Gastouder
    Vlaardingen
    Ik had het kunnen schrijven! Behalve de kruimels en speelgoed op de grond want k ruim het 100x op een dag op omdat ik niet tegen rommel kan hahaha

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het is inderdaad jammer als mensen zich hier aangevallen zouden moeten voelen. Iedereen doet wat goed is volgens hem/haar en niemand zou daar over moeten oordelen.

Maar de term gezondheidsgeleuter wat een paar keer werd genoemd, vind ik dan weer een beetje van het andere uiterste. Het gaat om de gezondheid van je kinderen, dat is geen "geleuter" en ik begrijp niet waarom bio hier een als een scheldwoord wordt gebruikt. Ik geef mijn dochter alles vers, a la Rapley, omdat ik daar de tijd voor heb en omdat ik het heel belangrijk vind. Ik geef ook lang bv om (onder meer) die reden. En dat ik niet wil dat ze met 1 jaar een frikandel naar binnen schuift of eender wat met suiker of zout eet, ben ik dan een of andere milieufreak of geitenwollensok?

20. senta

senta Niet meer actief

Het behoort dan vast niet tot het goede lijstje dat onze zoon bij het voorbijrijden van de grote gele M heel hard roept hmmm lekker hoor mama, zo vaak komen we er echt niet. (zoon is bijna 3 en denk nog geen 4 keer vanbinnen gezien met hem)

Deel Deze Pagina