Ik ben ook zo een 'bio' mama en let ook op E-nummers, maar ik laat mijn dochter gerust wroeten in de aarde en kruimeltjes oprapen van de grond. Geef haar gewoon een opvoeding waar ik me goed bij voel. Net zoals TS dat voelt voor haar opvoeding.
Ik voed mijn zoon op zoals ik denk dat goed is, snoepen mag, met mate, al lust hij pas sinds een paar maand snoep (is bijna 3) koekjes daar in tegen vooral de dora koekjes, daar is die verzot op. krijgt hij om de dag toch wel hoor, ben daar niet zo moeilijk in. potjes heeft hij gewoon gehad, maar rauw vlees zoals filet american enzo dat mocht hij niet hebben tot dat hij 2 jaar was, eigelijk eet hij het nog steeds amper tot niet. maar als hij wil mag hij wel een toastje bij een verjaardag met dat spul nu. schoonmaken, ik zelf kan al jaren niet stofzuigen, dus manlief doet dat tegenwoordig om de dag, eerder toen we nog een 2de hond hadden was dat dagelijks, dweilen is 2 keer per week heel de vloer. overdag tussendoor als ik een vlek zie haal ik die weg met een doekje. e-nummers, daar let ik niet op. slaaptijden, door de weeks toch wel tussen 7 en half 8 plat wordt soms iets later. in het weekend mag het iets later zijn, maar niet te, want meneer is altijd tussen 6 en 7 uur wakker. of hij nou om 19;00 of 21:00 of 23:00 naar bed gaat. die klok zit er schijnbaar standaart in. hij mag wel af en toe met mijn telefoon spelen, en ja hij kijkt ook graag tv, en ik viind dat niet erg, de tijden zijn vrij standaart. smorgens vroeg bij wakker worden, tussen de middag even en eind van de dag ook nog even (als ik aan het koken ben) tussendoor speelt hij buiten samen met onze hond, of met zijn autos, tekenen en knutselen we, we lezen boekjes enz. oja ik stof niet dagelijks, (wel de tafels en die gaan dagelijks in de olie) en dettol doekjes wat is dat, dat heb ik niet. heb wel een fles dettol maar gebruik dat niet dagelijks hoor. Ik doe waar ik me goed bij voel, wat binnen mijn macht ligt, enz. wat een ander er van vind zal me een worst zijn, hoe een ander het doet helemaal prima, soms niet mijn manier, maar zal me er niet druk om maken. iedereen (neem je aan) heeft het beste voor met zijn of haar kind toch .
Helemaal mee eens. Hier ook een doe-maar-gewoon-mama! Kruimels worden hier ook van de vloer gegeten, breken ons nek over speelgoed. Laat het vaak ook nog liggen, onder het mom van: ik zie het toch niet liggen en morgen speelt hij er toch weer mee. Heerlijke kwijl kusjes. Snottebellen met mn shirt afvegen, als ik even geen doekje bij de hand heb. De wasmachine wast wel weer. Heerlijk, voel me een rijk en gelukkig mens met onze heerlijke zoon!
Ik heb ook een identiteitscrisis denk ik. Van allebei een beetje, dochterlief doet het hartstikke goed dus wij vinden het ook wel prima.
TS Wat een heerlijk bericht en oh zo waar!!!! Kinderdagverblijf heeft zich een keer geexcuseerd omdat onze dochter onder zand zat en echt heel vies was. Kan alleen maar vragen of ze lekker heeft gespeeld en dat een douche zo geduldig is. Dat overdreven hygienische gedoe maakt je allergies voor vanalles.
Iedere ouder heeft het beste met zijn of haar kindje voor. Althans daar ga ik vanuit! Niemand is perfect en dat moet je vooral ook niet willen denk ik dan. Wanneer je achter je eigen keuzes staat, hoef je daar na mijn inziens niets meer aan toe te voegen. Je dus ook niet verantwoorden. Ik ga er vanuit dat niemand een te dik kind wilt, dus dat iedereen zijn gezonde verstand gebruikt! Voorbeeld:Sommige mensen zitten veel binnen en eten bijv. alleen heel gezond of biologisch en gaan niet naar buiten. Terwijl andere weer lekker een frietje eten, maar wel lekker buiten zijn geweest. Dit is dus een voorbeeld! Dus zo dadelijk niet reageren ik eet heel gezond en ik kom ook buiten. Of ik eet lekker friet en kom niet buiten. Zo zitten er overal voor en nadelen aan. Probeer zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven. Doe wat goed voelt! Leer van anderen. Kijk wat voor jou werkt. Oordelen is zo makkelijk. Zo zou je ook een topic kunnen openen of kinderopvang goed of juist slecht is als je dat doet. Leven en laten leven.
Alleen eerste bericht gelezen en helemaal mee eens. Van die opvoedmethoden had ik nog nooit gehoord Dacht altijd dat Sonja alleen aan de lijn deed, maar blijkbaar doet ze ook nog aan opvoeden
Leuk geschreven,gaat hier vaak ook zo. Enkel krijgt zoon van 22 maanden van mijn nooit een koekje...hij pakt ze namelijk zelf wel en dat doet hij best handig want als ie ziet dat de trapkast open staat dan komt hij naar buiten met het pak stroopwafels in zijn handen en geeft mij er eerst een. heeft al goed door dat je een heel eind komt door beetje slijmen bij mams