Ja ik. Vrij snel na de bevalling om te voorkomen dat ik er last van zou krijgen. Bij mij heeft het goed geholpen. Kan er nu aan terug denken zonder de dingen te voelen (angst, pijn). Ik vind het echt een aanrader!
Ik heb recentelijk EMDR gedaan ivm een fobie. Maar heb niet het idee dat het wat gedaan heeft, vond het ook een beetje een zweverige bedoeling.
Ik heb meerdere emdr sessies gehad voor zware zwangerschap en jeugdtrauma’s. Was er zelf nogal huiverig over, maar vind het nu zeker een aanrader! De emoties die ik toen bij bepaalde herinneringen had heb ik nu niet meer, dit zorgt ervoor dat ik nu veel sterker in mijn schoenen sta.
Ik heb EMDR gedaan ivm een zeer heftig ziektetraject van mijn zoon en nare ervaringen in het ziekenhuis op de IC. Ik heb 3 sessies gehad en toen was ik er vanaf. Het heeft mijn echt heel goed geholpen, voelde echt bevrijdend
niet specifiek voor een bevalling, maar wel i.v.m. PTSS door jeugdtrauma's. Heeft mij ontzettend goed geholpen, vreemd hoe het werkt.....maar het werkt Je bent wel helemaal kapot na een sessie, en werkt ook nog paar dagen beetje door op de achtergrond. ik had de vorm met de koptelefoon en tikjes die je dan hoort (in combinatie met reguliere therapie)
Ik heb het gehad na een auto ongeluk. Vooraf was ik zeer sceptisch. Maar na drie behandelingen ging het echt een stuk beter. Het heeft me ontzettend goed geholpen.
Ja, ik. Na de bevalling van de jongste ben ik 3,5 liter bloed verloren en heb ik trombose gehad. Ik dacht dat er niks aan de hand was tot ik ging werken (werk zelf in de geboortezorg). Ik kreeg nachtmerries, was extreem bang om fouten te maken, was fysiek uitgeput door het slechte slapen. Ik ben toen de ziektewet ingegaan en heb EMDR gedaan. Eerst was ik sceptisch maar het heeft echt wonderen gedaan. Inmiddels doe ik mijn werk alweer 1,5 jaar met heel veel plezier. Na de sessies was ik echt heel erg moe en moest van mijn therapeute ook echt gaan aarden daarna. Ook heb ik nu geen heftige emoties meer ten aanzichten van mijn bevalling.
Ook ik heb EMDR gehad na mijn spoedkeizersnee en mijn opname op de i.c. ik zag er erg tegenop en vond het ook best heel erg heftig. Maar ik heb er geen spijt van en voel me nu wel sterker. Het verdriet en de stress is niet helemaal weg. Maar dat voelt voor mij goed. De situatie was ook niet leuk, verdrietig en spannend en dat zal er altijd bij horen. Maar ik heb er geen last meer van, slaap weer goed en voel me weer mijzelf.
Niet voor een bevalling maar kan me wel goed voorstellen dat het helpt! Ik heb het voor meerdere jeugdtrauma’s gehad en ik ben altijd erg down to earth, was ook erg sceptisch maar heeft wel goed geholpen... wel dan een psycholoog vinden waar je een goede klik mee hebt!
Zie nu zovel reacties. De meeste zijn er positief over dus. Ik merk zelfs na 8 jaar dat ik het er heel moeilijk mee heb. Ook omdat mijn oudste dochter er een handicap aan over gehouden heeft. Het kan zelfs na zoveel jaar nog werken dus?
ik zette de stap naar de psycholoog 10 jaar na het oplopen van de diverse trauma's... het is een zwaar traject, maar het is het zó waard! Achteraf zul je jezelf dankbaar zijn (en je zelfs een beetje voor de kop slaan dat je het niet eerder gedaan hebt )
Dank je wel voor dit antwoord. Het is idd gewoon een grote stap, stel het maar uit. Toch maar de stap gaan maken denk ik.
Let wel op dat de kans groot is dat je je eerst verschrikkelijker voelt dan daarvoor. Pas later voelde ik mij 10000maal beter