Ik ben eindelijk geholpen aan mijn incontinentie. Verschrikkelijk vond ik het. Ik had ondertussen de dikste tenas die ik kon kopen bij het kruidvat. En nog als ik hoeste liep het ernaast.. Deze zomer een paar verschrikkelijke genante momenten gehad. Ik had bronchitis, dus hoeste me een blaasleeg... zit ik op de NIEUWE bank bij visite krijg ik een hoestaanval... met als gevolg dat ik bij het opstaan van mijn zoontje te horen kreeg dat mama op de bank geplast had.. 'kijk maar'.... Ofdat ik op de bank bij vrienden zat, dit keer geen nieuwe, en de bank weeeer nat was... dat ik zei dat het kwam omdat het zadel vd fiets waarmee ik daar was nat was.. uhuh.. het had al daaagen niet geregend.. Ik kan nog wel ff doorgaan.. maar dat wil ik eigenlijk niet meer... want het tena tijdperk ligt achter me.. hopelijk voor heeel lang.. De operatie viel me reuze mee.. behalve het plassen de eerste dag.. en de spierpijn de dagen erna nergens last van gehad.. ohjawel.. de katheter die ik die nacht mee naar huis kreeg hahaha.. maar ach.. wat is nou erger? Voor mijn kids nog een beetje raar, want mama mag niet tillen, dat is voor een kind van 1,5 niet uit te leggen.. en toch... heeerlijk! Ik ben dus stiekem wel een beetje trots op mezelf dat ik het gewoon gedaan heb!
Super voor je meid. Kan me voorstellen dat je blij bent er vanaf te zijn. Gelukkig heb ik het alleen op het laatst tijdens mijn zwangerschap iets gehad en was het in mijn kraamweek op een gegeven moment weer over.
Was jouw blaas verzakt? Ik heb na een helse bevalling "schade" aan mijn blaas overgehouden, deze is verzakt alsmede mijn voorste vagina wand Na de bevalling kon ik niet meer plassen en haalden ze er 1,8 liter uit met een katheter, een dag later lukte het plassen nog steeds niet en heb ik bijna anderhalve week met een verblijfskatheter rondgelopen. Ik gebruik ook tena lady's, ik kan niet uitplassen als ik op de wc zit, ik moet een beetje gebukt boven de wc staan om uit te kunnen plassen, ik druppel na en net als jij had moet ik echt niet hoesten Ik moet a.s vrijdag naar de huisarts voor een verwijzing voor de uroloog. Ben jij onder narcose geweest voor die operatie of kreeg je een ruggenprik? Heb je veel napijn gehad? Ik ben erg benieuwd want ik vind het allemaal maar eng, maar om constant dat rot gevoel van die verzakking te voelen en die incontinentie ben ik meer dan zat.
Bedankt voor de reacties! Piepie, mijn blaas was inderdaad verzakt en er zat een knik(?) in de urinebuis. Maw, als er al urine inzat en ik bukte me of hoeste, liep het er zo uit omdat ik daar geen spieren voor kon gebruiken. Bij mij waren ook mijn darmen een beetje gekantelt. Ik ben onder narcose geweest. Heerlijk hoor, je gaat liggen en slaapt. Als je wakker wordt ben je klaar. Ik vond het totaal niet eng, ik dacht, mijn eerste bevalling was een hel, dit kan gewoon niet erger.. E het viel me dan ook reuze mee. Ik werd wakker en was al vrij snel weer bij. Het enihpge waar wat ik vervelend vond, is dat ook ik niet kon plassen daarna. Ik heb twee uur, vlak na de narvose, boven de wcgestaan/gezeten in de hoop dat ik iets kon plassen. A twee uur kreeg ik weer een katheter, wat enger klunkt, wantje voelt er niks van. En de katheter liep ook gelijk vol. Anderhalve liter kwam er toen ineens uit. Ze hadden de kathethr dus eigenlijk iets te vroeg verwijderd. Daarna met de katheter naar huis en de dag erna gind deze er al uit. Het plassen ging nog wat moeizaam. Maar mijn blaas liep goed leeg. Dat ging steeds beter. De pijn, ik heb naulelijks pijn gehad. Alleen na de operatie heb ik pijnstillers gekregen, daarna al niet meer nodig gehad. Wel spierpijn, ik wil niet weten hoe ik op die tafel gelegen heb gelukkig sliep ik toen. Ik hoest en niest.. Buk.. Spring.. Kan alles weer maar er gebeuren geen ongelukjes meer! Ik ben dus heeeeel blij! Voor iedereen die aan zo'n operatie twijfelt.. Wacht niet langer.. Binnen een dAg ben je er al vanaf! Wat hebben ze tegen jou gezegd vrijdAg?
Ik moet eerst naar mensendieck voor bekkenbodemoefeningen Volgens de huisarts is ook de voorwand van mijn vagina verzakt?? Vandaar dat branderige gevoel daar beneden, en het gevoel dat er iets zit wat eruit wil / alsof je tampon heel vervelend zit. Die tena's bij mij zitten ook snel vol, vanmiddag voelde ik m'n tena vol druppelen....ooh wat erg, ik kan wel huilen Ik vind mezelf ook stinken naar urine Als ik moet plassen dan moet ik als ik zogezegd klaar ben nog even boven de wc hangen ( alsof je boven een vieze pot hangt ) en dan kan ik uitplassen, zou ik dan ook een "kniek" in m'n urinebuis hebben? Maar ik ben blij dat jij tenminste weer normaal door het leven kan, ik hoop dat die bekkenbodemoefeningen iets uithalen bij me want anders is het zonde van mijn tijd....ik wil ook weer normaal door het leven.