Vraagje ivm afbouwen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tacha1987, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hoi iedereen.
    Ik geef fulltime bv en het lukt allemaal goed. Alleen wil ik wanneer ze ong 5,5 maand is stoppen. Met reden dat ik nog met heel veel kilo's zit die er niet af gaan en ik moet dus op dieet. (weet het, beetje oppervlakkig maar ik voel me zo slecht in mn vel en er gaat niets af :( ) Maar ik wil dus nog een goede 2 maand bv geven.
    Dan ga ik afbouwen maar ik vroeg me af wat de beste flesvoeding is voor kindjes die de borst kregen?
    Is Beba goed?
    Ik ga de bv wel erg missen maar langs de andere kant zie ik er ook naar uit terug wat meer me-time te hebben en me weer goed te voelen in mn vel.
    Pff zo moeilijk die keuze he maar ja!

Liefs

2. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    nee joh, niet stoppen omdat je op dieet wil. Door de borst voeding val je ook af.

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Nee juist niet :rolleyes: Al mn vet word opgeslagen voor de bv haha.
    Maar buiten dat dieet vond ik zoiezo 5/6maanden voll bv wel goed geweest hoor.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben altijd nutrilon hypo allergene kunstvoeding bijgegeven en die geven we nu nog steeds. Ik denk overigens dat alle babyvoeding goed is, anders was ie vast niet te koop ;)! Let er wel op dat je tot de 6 maanden kunstvoeding nr.1 geeft en na de 6 maanden kunstvoeding nr.2 geeft ;)!

Verder als jij wil stoppen met de borstvoeding, mag je dat natuurlijk helemaal zelf weten. Wil je echt helemaal stoppen? Of wil je bijvoorbeeld de ochtend en avond voeding blijven geven?

Nouja ik zou je adviseren om te beginnen met 1 voeding eraf te halen en die veranderen in kunstvoeding. Je hebt dan 1 voeding aan de borst minder en ipv daarvan geef je een flesje kunstvoeding. Dat houd je een dag of 6 zo en dan haal je er weer een borstvoeding af en geeft een flesje kunstvoeding. Dit doe je dan weer een dag of 6 en dan doe je er weer een voeding aan de borst af en vervang je door kunstvoeding!

Die dagen wachten doe je omdat je borsten in die dagen eraan kunnen wennen dat ze minder hoeven te produceren omdat er minder vraag naar de borstvoeding is omdat deze aangevult word met kunstvoeding. Verder moet je tijdens die dagen ook goed je borsten in de gaten houden, warme/rode/harde plekken etc.

Hier een soort van schema welke je kan volgen om rustig af te bouwen.
    Dus elk regeltje houd je een dag of 6 aan en dan ga je naar de volgende regel.
    Dit gaat uit van 6 voedingen, en slechts een voorbeeld, dus heb je meer voedingen, dan moet je er gewoon zelf even een regeltje bij maken ;)!

BV - BV - BV - BV - BV - BV
    BV - BV - BV - KV - BV - BV
    BV - KV - BV - KV - BV - BV
    BV - KV - BV - KV - KV - BV
    BV - KV - KV - KV - KV - BV
    BV - KV - KV - KV - KV - KV
    KV - KV - KV - KV - KV - KV

Hoop dat je hier wat mee kunt!
    Liefs, Hanneke!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou kiezen voor een merk dat je makkelijk kunt krijgen, bij verschillende winkels bij jou in de buurt. Dan zit je niet gelijk in de penarie als het thuis een keer op is en toevallig uitverkocht bij die ene zaak waar ze dat specifieke soort voeding hebben.

Ik heb bewust voor HA gekozen (eerst Friso, later Nutrilon). Dat is minder goed verkrijgbaar dan Standaard voeding, maar ik vond het belangrijk omdat er allergieën voorkomen in de familie.

Als blijkt dat je kindje het niet lekker vindt (sommige zijn nogal kieskeurig) kun je altijd nog op zoek naar een ander type of merk.

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Thanks Hanneke voor het schema! Ja ik zou waarschijnlijk helemaal stoppen dan..
    Thanks Bri!

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nou heb nu al een jaar gevoed maar er ging echt niks af hoor. ;)

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik wil ook wel afvallen,hier val ik ook niet af van bv geven helaas,maja als ik alwat gezonder ga eten,dan raak ik ook mij kilootjes wel kwijt,maar kan dat dan kwaad?

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Of sporten?

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Nee ben niet een type om te sporten,ik drink nu zowiso wel meer water,en vanmorgen gaf de weegschaal alweer wat minder aan,ik let nu gewoon extra op mijn voeding,geen slechte dingen meer eten hihi

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Je hoeft niet persé met de BV te stoppen om af te vallen... als je een dieetist inschakelt die ook verstand van BV hefet kan je een prima dieet opstellen.... en heb ook gehoord dat sommige vrouwen weight watchers doen... je mag trouwens vanaf 2 maanden tot 500-750 gram per week afvallen...

Anders zou ik persoonlijk voor Hypo allergene melk pakken, welk merk maakt niet zo'n verschil.

Deel Deze Pagina