Omdat onze dochter goed zelf kan zitten en niet meer wil slapen in de wandelwagen zijn wij eigenlijk van plan om onze drie in een kinderwagen te verkopen. Het is namelijk een vrij grote, logge kinderwagen en ik ben hem een beetje zat. Ik zat te denken aan de quinnybuggy. Goede zitplek voor onze dochter, makkelijk in te klappen. lichtgewicht en makkelijk mee te nemen. Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze buggy of een andere die makkelijk mee te nemen is, ook op de fiets??
Ik weet niet welke quinny buggy je bedoelt, maar de zap heeft geen standen. Je kunt hem dus niet plat doen, wat niet zo fijn is als je kindje wil slapen. Ik heb de buggy chicco liteway. die is erg handig. Maar als je echt van wandelen houdt met je kindje, kun je beter een wandelwagen hebben hoor. Een buggy is qua vering en wielen niet erg comfortabel om mee te lopen.
Ik heb de zapp voor erbij, voor als ik even snel wat wil halen in de winkel of als we met de fiets op stap zijn... daar is hij ideaal voor... Voor winkelen, wandelen en dagjes uit hebben we gewoon de 3-in-1 gehouden... De zapp kan omvallen als je er veel aan gaat hangen, zoals je boodschappen of luiertas of zo... iets om rekening mee te houden denk ik..
Ik heb nu een buggy van Maclaren (de quest). Ik vind hem heel fijn, maar m'n vriend loopt er niet heel handig achter (die is 1m98). De ruglening is verstelbaar, je kan hem met 1 hand (en voet) inklappen en hij rijdt ook nog goed. Zelfs over de grindpaadjes hier in het park. Hij is heel licht en dat is handig want wij hebben een bovenwoning . Ik vind het een aanrader, maar als je partner erg lang is, loopt die er dus niet zo fijn achter. Maar ik betwijfel of er een lichte buggy is waar je met 1m98 wel fijn achter loopt .
ja ik begin eigenlijk ook al wel weer te twijfelen. Wat als er nog een tweede kindje komt, dan hebben we geen bak om hem/haar in te leggen. En inderdaad, zo'n buggie is handig voor erbij, maar voor lange wandelingen is waarschijnlijk een wandelwagen toch fijner. Ik blijf er nog even over nadenken en blijf jullie tips lezen
Als er nog een tweede komt, zou ik persoonlijk overwegen om toch de wandelwagen te houden, tenzij je natuurlijk straks weer een nieuwe wilt kopen... zo'n kleintje moet toch wel in het begin in een wandelwagenbak... Op de quinny zapp kan wel een maxicosi, daar krijg je de adapters standaard bij, dus die kan je dan ook voor kleine ritjes gebruiken... Maar volgens mij minder geschikt voor lange wandelingen met een kleintje...