Hoi allemaal, Mijn vriend en ik hebben sinds kort een kinderwens, maar vanwege mijn overgewicht al vanaf het begin flink in de stress. Er spookt van alles door mijn hoofd dus besloten dat het roer drastisch om moet. Voor een gezonde zwangerschap moeten er flink wat kilo's af. Met behulp van een dietist ben ik begonnen met shaken. Nu in 2,5 week 4 kilo afgevallen. Er zijn best een aantal afvaltopics hier, maar ik kon geen recente vinden met vrouwen die net als ik 100+ wegen. Omdat het altijd fijn is om samen met soortgenoten te kletsen mijn vraag: 'Zijn er nog meer dames die het leuk vinden om mee te kletsen over het 'zwangerschapsproces' en 'afvallen' bij zwaar overgewicht. Ik hoor graag van jullie!
FF hart onder de riem. Hier zwanger geworden en bevallen met een gewicht boven de 100. Wel veel extra controle gehad. Gelukkig maar 6 kg aangekomen en paar weken na bevalling lichter dan voor zwangerschap. Wel goed dat je vast pro eert af te vallen. Dan hoef je die kilo s vast niet meer mee te slepen en met elke kilo daalt het risico weer iets.
Op weegclub.nl heb je ook van dit soort topics dus daar zou je ook eens kunnen kijken. Elk beetje afvallen helpt, en als je toch zwanger wordt, het geeft extra risico maar meestal gaat het gewoon goed. Ik zou het zelf alleen niet met shaken doen maar door een gezond eetpatroon aan te leren. Houd je ook langer vol. Veel succes!
Hi! Hier 105 kg, 162 cm in lengte en gisteren positieve zwangerschapstest voor de derde. Een hele verrassing en niet gepland. Wel ontzettend welkom hoor Ik ben heel huiverig voor commentaar van de verlos. Vorige keer werd mijn vreugde meteen verstoord door een eerste reactie over mijn gewicht. Ik was toen 87. Maar ik merk dat mijn eetlust echt sterk verminderd is! Dus ik hoop zo dat ik vóór de eerste afspraak minimaal onder de 100 kg zit en ik niet zoveel aan zal komen. Mijn schoonzusje is 115 kg bij 180cm en zij valt alleen maar af, omdat ze continue misselijk is. Ik sport niet, maar zit eerlijk gezegd nooit stil, draag onze peuter en dreumes afwisselend zo'n 2-3 uur per dag tijdens het huishouden of fietsen (ik heb geen rijbewijs). Ik dronk alleen zeker 2-3 wijntjes per dag. Daar heb ik sinds een week al geen zin meer in en ik hoop dat dit de boosdoener was met snacken erbij laat zijn de avond. En laat ik nu net last hebben van misselijkheid in de avond ipv 's ochtends haha. Ik zou het heel leuk vinden om elkaar tot steun te zijn! Groetjes, Nadine