Ik denk dat er even onderscheid moet worden gemaakt: Iemand die iets wil voorkomen neemt voorzorgsmaategelen, zoals vast contract, spaargeld etc en het probleem is weg. Iemand die doemdenkt, doet dat sowieso. Dus ook als er geen aanleiding voor is. Als to 7 vaste contracten zou hebben en een miljoen spaargeld, vindt ze, als ze een echte doemdenker is, wel iets anders om over te piekeren. Dat is echt k*t en heel vermoeiend. Dus to stel dat je echt zo bent is hulp heel fijn. Mindfullness of cgt.. het kan je echt bevrijden zeg maar.
Wij huren een huis momenteel wat te koop staat. Stond al 1 1/2 jaar te koop zonder kijkers, dus durfde de gok wel te wagen. Rond juli dit jaar wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Nu zijn er 2 weken geleden wat bezichtigingen geweest en heb ik me werkelijk gek zitten maken over hoe dat dan allemaal moet als dit huis wordt verkocht.. Gister werden we gebeld door de verhuurder dat het waarschijnlijk verkocht is, en dan per 1 augustus.. Speciaal aan ons gedacht zodat we niet nóg een keer hoeven te verhuizen. Voor niks druk gemaakt dus.. Maar toch gaat het iedere x weer zo
wat fijn dat het zo loopt Mijn eigen voorbeeld: ik durfde nooit ons appartement te koop te zetten uit angst dat een nieuw huis kopen financtieel niet kon. Nu blijkt het wel te kunnen en is het hele proces in gang gezet. Opgelost? Nee! Want nu pieker ik me suf of ik de overgang naar nieuwe huis wel goed kan laten aansluiten, wat met twee kinderen met een beperking echt een must is. Zo blijven we aan de gang Ik ben echt blij met mijn psych want gisteren kwam ik met al die zorgen in mijn kop bij haar en in een uurtje ontrafelt ze al die kluwen en helpt me om alles goed in kaart te brengen en zonniger in te kunnen zien
Ik kan ook echt piekeren, piekeren, piekeren... Maar uiteindelijk word ik zat van mezelf en bel ik even met een goede vriendin, om even te relativeren..kan ik er weer tegenaan