Wie bevallen met spuit pethedine?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaKitty, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wie heeft dit in haar been gehad met de bevalling en kan er meer over vertellen?
    Helpt het? Hoe voelt het? Helpt het lang of is het snel uitgewerkt? Etc etc etc?

2. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik heb zo'n spuit gehad en naar mijn gevoel zou hij wel gewerkt hebben tussen de weeën door, maar aangezien ik in een weeënstorm zat heb ik er weinig aan gehad...

3. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    Hoi

Ik heb hem ook gehad omdat ik in een weenstorm zat ( rug) en voor mijn gevoel heeft hij niet geholpen. Ik heb nog gezegd tegen de arts dat ze hem beter in haar eigen been had kunnen steken.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb hem ook gehad. Voor mij heeft het wel geholpen, maar niet lang genoeg.
    Om half 3 snachts begonnen de weeen, om half 10 werd het erg zwaar en toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan, waar ikom 10.00 lekker in bad zat. Om 11.00 werd ook dat te zwaar, aan de monitor toen. En om 12.00 uur heb ik de pethidine prik toen gehad. Naar mijn idee heeft die een uurtje of 2 vrij goed geholpen en toen werd het snel minder en werd er besloten voor een ruggeprik, daarvoor ging ik uiteindelijk om 15.30 naar de uitslaapkamer...
    Maar oke, ik heb de tijden zo genoemd, omdat de meesten dus al wel bevallen zijn tegen die tijd dat de pethidine prik uitgewerkt is (als je hem dus na zoveel tijd krijgt) . Alleen duurde het gewoon erg lang bij mij..

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb er ook een gehad en ik vond het geweldig. Ik was echt uitgeput en wilde een ruggeprik, maar t was midden in de nacht. Dus om het uit te zingen kreeg ik pethidine. Daarop heb ik anderhalf uur dwars door de weeën heen liggen slapen. Super dus. Uiteindelijk mocht ik om half 9 een ruggeprik en heb ik nee gezegd. Toen was hij al wel aan het uitwerken, maar doordat ik geslapen had, had ik weer een beetje energie. Om 11:52 werd mn dochter geboren.

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heb hem beide keren gehad.
    Bij Lindsey werkte het niet werd er alleen super misselijk van en moest spugen en alles draaide en de weeenstorm bleef...

Bij Jayden werd ik er ook misselijk van ging ook weer spugen maar hij werkte toen wel. De weeen waren iets minder fel erdoor.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb het ook gekregen en zal je het volgende vertelen. De bevalling heb ik als traumatisch ervaren en niet door de pijn maar door de pethidine. Ik was erg ver door dat spul. Maakte alles bewust mee en toch weer niet, had de gedachten die helemaal niets met de bevalling te maken hadden, ijlde veel. Verder heb ik het ervaren als donker, somber, eng. Kan het niet goed uitleggen, maar ik heb er een aantal weken heel moeilijk mee gehad.
    En tegen de pijn vond ik het niets doen. Het zal uiteraard wat scherpe kantjes afhalen maar echt niet genoeg om het als prettig te ervaren.

Kortom: ik doe liever 1000 x bevallen zonder enige verdoving dan nog 1 x met pethidine.

8. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik heb het gekregen voor het slapen. superspul.
    ik voelde even een halfuur helemaal geen pijn. ik was er helemaal wappie van en wilde helemaal niet slapen ik voelde me lekker zweven, maar jammer genoeg kwamen mijn weeen er na een halfuur weer doorheen.

bij mijn eerste bevalling heb ik het ook gehad, maar toen is ook alles langs me heen gegaan. mijn vriend zei wel dat ik allemaal onzin uitkraamde

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb hem ook gehad, maar naar mijn gevoel niet veel gedaan.

Net zoals bij Shalini kreeg ik achteraf te horen dat ik wel veel had lopen lallen. Zo viel zo nu en dan de hartslag van de baby even weg op het ctg, en toen mijn man vroeg of hij daarvoor niet een dokter moest gaan halen op de gang schijn ik geantwoord te hebben: 'Ach nee joh, maakt allemaal niet uit!'

:p

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat is toch dat spul waar je knetterstoned van wordt? Want heb een redelijk pijnlijke injectie gehad, die ongeveer een half uur de toppen van de weeen een beetje onderdrukte. Verder: afgezien van de weeen deed het oude tijden herleven :D

Erg vervelend als je naar de wc moet.

Voelde wel de weeen erdoor trouwens. Maar liever weeen dan die zooi.

11. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik heb die spuit ook gehad bij de eerste omdat ik zo veel pijn had, rug weeen. Het heeft bij mij twee uur geholpen en daarna voelde ik de weeen weer. Heb daarna nog een spuit gekregen maar die hielp toen niet meer. Ik weet wel dat ik stukken film kwijt ben. Ik kan me het moment van het hoofdje dat geboren word niet meer herinneren. Dat ik mijn ouders gebeld heb ook niet meer. Ik weet niet of dit komt door die spuit of door de bevalling zelf.
    Bij de tweede heb ik geen rugweeen gehad en ben thuis bevallen in 2 uur tijd dus niets nodig gehad. Ik weet niet of ik het nog eens zou doen.

12. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hé Mamakitty!

Ik heb tijdens mijn bevalling ook pethidine gehad, en ik vond het vreselijk... Ik kreeg er enorme jeuk van op mijn benen, en ik had niet het gevoel dat het iets hielp. Ik kreeg de prik omdat de ruggeprik nog even op zich zou laten wachten, maar die kwam gelukkig eerder dan verwacht. Het rare was, door de ruggeprik heb je geen gevoel meer in je benen, maar ik voelde wél die jeuk overal doorheen!

Dusse, ik hoef hem deze keer niet meer...

13. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ook ik heb hem gehad!Had wel het gevoel dat het de scherpe kantjes er iets vanaf haalde,maar het is echt geen wonderspuit hoor!

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb het ook gehad. Moest er heel erg van spugen en alles draaide. Maar het hielp wel tegen de pijn. Het leek of ik stoned was.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    eeen vriendin van mij heeft hem gehad en kan niets meer herrineren van haar bevalling wat ze heeeeeel erg jammer vind want ook niet dat het kindje is geboren e.d.

Als het toch amper helpt voor de pijn en je word er alleen maar stoned van kan je beter je eigen hormonen hun werk laten doen (werkt veel beter als je eraan toegeeft)

16. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik heb hem gehad toen ik nog aan het wachten was op de ruggenprik. ik vond het vreselijk. werd er helemaal stoned van en voor mijn gevoel haalde het de pieken niet echt vd weeen af (zoals ze beloven) ik zou dan ook niet snel nog een keer kiezen voor deze vorm van 'pijnstilling'.

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik was wel blij met de penitidine, ik was aan het wachten op een ruggenprik, maar dat duurde wat langer door een spoedgeval op de ok.

Ik kon zo tussen de weeen door helemaal ontspannen, en daar had ik heel veel moeite mee. Volgens iedereen behalve volgens mijzelf was ik ver weg.... maar ik vond mezelf gewoon heeeeerlijk ontspannen en was daar van aan het genieten, de rest kon me geen biet schelen :D

En uiteindelijk voor de ruggenprik kwam al bevallen! Dus tja... dan vind ik het wel een aanrader. De pijn van de weeen werd echter niet veel minder maar dat was me ook al verteld.

18. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    Ik heb hem ook gehad en wil het nooit meer...Ik ging echt rare dingen zien en het nam de pijn echt niet weg.later heb ik nog ruggeprik gekregen.Maar van die spuit heb ik ook enorme last in mijn been gehad erna.

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Bij de 1e bevalling heb ik die ook gehad, enige wat ik nog weet is dat ik na die spuit heel zwaar begon te ademen, verpleegster erbij, mijn naam roepen en op mijn hand kloppen, maar ik kon gewoon niet reageren, was helemaal van de wereld, ik hoorde haar wel, maar kon niks zeggen, mijn man dacht serieus dat ie me kwijt was.
    Daarna nog een tijdje high geweest volgens mij, voelde nog wel pijn.
    Hoef die prik iig nooit meer :p

20. Soraya18

Soraya18 Niet meer actief

Ik heb deze spuit ook gehad, maar was er niet kapot van!
    Het hielp maar heel even (voor mijn gevoel)
    De weeen deden nog steeds flink pijn en ik was helemaal ik mezelf gekeerd.
    Ik was ook even een tijdje niet meer in staat om te atwoorden op vragen.
    Ben er gelukkig niet misselijk door geworden wat ik hier veel lees.

Deel Deze Pagina