ovulatietesten vanaf dag 11?? geen piek??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door goudvis, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik had even een vraagje.
    Deze maand voor het eerst gaan testen. Gebruik sensitest en ben begonnen met testen op dag 11. Staat in de gebruiksaanwijzing en op de meeste sites. Heb een vaste cyclus van 28 dagen.

Had de volgende uitslagen:

di 28 dec was ik ongi tot ongeveer zaterdag 1 jan

vr 7 jan ...............
    getest: licht streepje in het hartje/donkere str in controle rondje

zat 8 jan beetje vruchtbaar
    getest: iets lichtere str in het hartje/donkere str in controle rondje

zon 9 jan vruchtbaar
    getest: nog lichtere str in het hartje/donkere str in controle rondje

ma 10 jan erg vruchtbaar
    getest: bijna geen str in het hartje/donkere str in controle rondje

di 11 jan eisprong (volgens de site)
    getest: geen str in het hartje/donkeer str in controle rondje

wo 12 jan ........
    getest: geen str in het hartje/donkeer str in controle rondje

Moet zo nog testen maar hij word alleen maar minder :(

Heb ik dan zo vroege piek gehad??? Snap er niets meer van.
    Kan iemand mij hier mee helpen?

thanks alvast

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ovutestjes hoeven niet steeds wat donkerder te worden maar kunnen ook van de 1 op de andere dag knal positief zijn.
    Gewoon nog even een paar dagen door testen!

Spannend he?
    x K

3. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    #3 goudvis, 13 jan 2011
    Laatst bewerkt: 13 jan 2011
    Ja idd spannend!!! Dacht echt dat er een oplopende lijn in zat die daarna weer zou aflopen.... toch maar even door testen ja.

Weet jij toevallig ook of je piek altijd rond de zelfde tijd is? Heb namelijk wel een vaste cyclus van 28 dagen en ben altijd op dinsdag ochtend ongi :D.... Lees namelijk veel dat je eisprong 14 dagen voor je ongi is???

Ben je zelf al mama? Of gaan jullie ook voor de 1e, 2e, 3e???
    Sorry lees net dat je zwanger bent. Van harte!!!!

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook cyclus van 26/28 dagen en had mn ei tussen dag 12 en 16.
    Dat verschilde wel per cyclus.
    Ik ben zelf gestart op dag 8-10 ook met sensitest.
    Ik zou nog even doortesten.

5. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Okey thanks,

Las ook veel berichten dat ze niet echt tevreden waren over sensitest.... maar ik zie bij jou al 3 koters, wauw!!!
    Het is denk ik ook een kwestie van goed geluk, niet??

We gaan door met klussen en testen, hopen dat ik snel mij ei vind.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hihi alleen bij mijn 3e kindje heb ik ovulatietesten gebruikt.
    Bij de eerste 2 kon ik de stand van de baarmoedermond voelen en mijn eisprong maar sinds een miskraam in 2007 niet meer.

Ik rekende ook altijd dat als mijn test positief was, dan 14 dagen verder is NOD, maar dan word je cyclus wel langer denk ik, als er echt veel verschil in zit.
    Maar t kan ook met de luteale fase te maken hebben.
    Want vaak redde ik die 14 dagen niet en werd ik 12 dagen na de posi test al ongie haha

Ik zou gewoon door testen tot dag 20.

7. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0

Okey dan heb ik er nog 3 te gaan.
    Vind dat altijd zo bijzonder als mensen vertellen dat ze dat kunnen voelen... Ik voel namelijk niets!! Heb ook niet zo veel last van mijn ongi misschien heeft dat er iets mee te maken??
    Ga dan altijd gelijk denken dat er iets niet goed is bij mij....:$

Had wel afgelopen zaterdag dag 12 vanaf 1e dag ongi enorme pijn links onder in mijn darmen. Riep vriend lief erbij omdat ik dacht dat het mijn blinde darm was... heb dat wel eens vaker maar dit keer was het gigantisch. Ik google zit je blinde darm recht, beetje dom :)

Nog 1 vraagje luteale fase?? ben net nieuw dus vraag het aan een mama met ervaring haha :D

8. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Luteale fase = aantal dagen van eisprong tot volgende menstruatie.
    Verder adviseer ik je nog een aantal dagen door te testen, ik heb mijn ei meestal ook pas op dag 16/17 met een cyclus van 27 dagen!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb mijn ei altijd pas op dag 18-20 op een cyclus van 28 dagen, dus hij komt vast nog wel.

10. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Thanks voor de info,

Nou was manlief woensdag in slaap gevallen en hebben we een klus dag gemist. Dan vanavond maar op goed geluk ;)
    Laat het trouwens wel ff weten als ik mijn ei gevonden heb.
    Test je `s morgens, `s middags, of `s avonds?

11. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    OOH dag 18 is vandaag dus test idd nog wel even door. Was misschien een beetje te veel uit gegaan van wat er op de site staat
    dag 12 beetje vruchtbaar
    dag 13 vruchtbaar
    dag 14 erg vruchtbaar
    dag 15 eisprong
    dag 20 innesteling

En dacht ook dat je 14 dagen voor je volgende menstruatie je eisprong had.
    Ben altijd op de zelfde dag ongesteld al zeker 4 jaar lang. Zie zo veel meiden met verschillende cyclussen.... Dus dacht dat het bij mij een vaste dag was de eisprong :(

Naja we gaan in ieder geval aan de test en klus....

En GEFELICITEERD!!! met je zwangerschap

12. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    pfffff nog geen positieve testen en zit op dag 20???
    toch gemist denk ik. ga vanaf 25 jan eerste dag ongi tempen en testen en daarna ook klussen natuurlijk!!!!!

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik zou dan idd toch eerder beginnen met testen!
    Wat ga je nu doen? Desnoods doortesten tot je ongie word?

14. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Nou was ff klaar met de blanco testen de laatste was een week voor mijn menstruatie. Moet a`s dinsdag ongi worden en ben er 99% zeker van dat het dinsdag word. ga nu temperaturen kijken wat ik daarvan vind. Ik heb nog wel ovulatie testen van sensitest dus gebruik die ook maar dan al vanaf dag 8. kijken of er overeenkomsten zijn met het temperaturen en de ovulatietesten.

moet zeggen dat ik deze maand wel weer een beetje een zweverig gevoel heb in mijn buik, vaak ook een beetje een opgeblazen gevoel. wanneer ik de bovenste knoop van mijn broek los doet lucht dat op... haha misschien gewoon te strakke broeken.

moet ook veel plassen wel 10x per dag en dan van die kleine plasjes pffff normaal ga ik 3x hooguit 4 heb een grote blaas. urine stink ook meer... Misschien komt dat door de vsm vitamine tabletten of de vsm visoliecapsules. slik deze voor de 3e maand trouw iedere dag.

Dus dinsdag maar even afwachten en dan de wekker iedere dag om 06:00 :(

voelde jij het gelijk toen je zwanger was? Maak op mijn werk weleens ouders mee die het pas na 4 maanden weten????:(
    En die dan niks nog niets voelde?
    En wat voel je dan eigenlijk???

groetjes

15. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Nou vanochtend bij de huisarts geweest om toch ff wat dingetjes te vragen over die ovulatie testen.
    Blijkt dat zei de eerste 2 testen echt positief vond!!! Dus had ik mijn piek op dag 10 waarschijnlijk al. En mijn ei op dag 12 of 13 i.pv dag 15. gelukkig wel geklust op dag 10 12 en 14 dus nog even afwachten tot dinsdag.......
    spannend.
    Ze gaf ook het advies om vanaf dag 8 t/m 16 om de dag te klussen. manlief blij:p

16. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    ~hoi hoi nou hier zowat t zelfde probleem nu ook al op dag 19 en nog geen positieve ovu test!! alleen heb ik de testen niet meer omdat ze kunnen veranderen na zon tijd?!?!? nou ja volgende maand maar ff foto's maken van testjes! en ik ga nog iig 2 dagen door!!:D voor de zekerheid!

17. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Dag 19 vind ik ook niet extreem laat hoor. Ik heb altijd pas op dag 19 een positieve ovu test.

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heey Goudvis!
    Zoals je wss al wist (omdat je ook op mijn topic ergens hebt gereageerd) ben ik nu ook voor het eerst aan het testen..al 3 dagen, verwacht morgen of overmorgen m'n eisprong, maar heb tot nu toe alleen nog maar lichte of geen streepjes gehad,..
    Ik test nu 2 of 3 keer per dag,.. begin me ook een beetje zorgen te maken,.. laat je het weten als je een duidelijke test hebt ? Ik ben benieuwd..
    Groetjes S.

19. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo,

Ik schrijf hier toch ook nog wat over ovulatietesten: ik ben er ook al vijf dagen mee bezig en zit nu op dag 14, met een cyclus van 27 dagen. Ik heb pijntjes gevoeld (steken, krampjes) die mij leken te wijzen op ovulatie, alsmede het bekende slijmdraadje en andere afscheiding :) jullie snappen m wel he?

Dus zonder ovulatietestjes had ik daar nooit over nagedacht en ervan uitgegaan dat ik nu geovuleerd had al. Maar de testen blijven negatief en vandaag had ik dan een heel licht bijna onzichtbaar teststreepje; houdt dit in dat het eraan komt? Ik snap er niets van want ik lijk er totaal naast te zitten qua vruchtbaarheid bij mij. Mijn eerste zwangerschap was ik op dag 14 exact zwanger geraakt en nu heb ik nog niet eens een piek. Maar goed ik begrijp van andere forummers dat dag 18 ook voorkomt bij 27 dagen cyclussen. Dat alleen al verbaast me! Ik kom achter allerlei dingen best fijn toch ook.

Ik blijf dus maar doortesten......

20. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Ik vraag me dus af of dit een foutje is of dat de ovulatie VEEL eerder heeft plaatsgevonden!......Ben ook benieuwd bij jou. Ik verwacht elke dag een donkere tweede streep maar elke dag is het niets.......!

Deel Deze Pagina