Doen fotografen dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christmas

Christmas Niet meer actief

Laten het er dan 3 of 4 zijn... dan nog is het heel veel geld!

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor een week werk is het toch ook niet weinig? Zelfs als je uitgaat van wat er uiteindelijk over zou blijven (500/750 euro is genoemd).

3. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Maar wat maakt het uit dat het veel geld is?
    Is iedereen verplicht minimaal te verdienen of zo?

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Voor aftrek van al je verzekeringen?? Het is niet weinig, maar om nou te zetten dat het zo veel is? Gemiddeld inkomen voor iemand die geen sociaal vangnet heeft zoals de rest van werkend Nederland. Iig geen vetpot, laten we het zo eens zeggen.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Men had het er over dat 500/750 zou overblijven na aftrek van alles... ik heb geen idee :)
    Ik vind 2000 tot 2500 euro per maand netto een behoorlijk bedrag

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    O god.. het eindigt weer in een topic "omdat ik het niet verdien mag niemand dat bedrag verdienen"

Soms word ik zooooo moe van de instelling van sommigen hier.. leef en laat leven..;)

7. Christmas

zolang er mensen zijn die maximaal willen betalen, zullen er altijd mensen zijn die niet minimaal verdienen. Er zijn echter heel veel mensen die het niet kunnen betalen of gewoon niet willen omdat....ze het teveel geld vinden ;)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Exclusief de 20 euro per foto om het logo er af te halen ( of rechten vrij te geven?)

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind dat niet schrikbarend veel en het is na aftrek van je bedrijfskosten, maar voor aftrek van je pensioenpremies, sociale verzekeringen, inkomensbelasting ... Neuh ... het is echt niet veel hoor.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Inderdaad zeg. Er zullen altijd mensen zijn die véél meer verdienen dan jijzelf en mondiaal gezien ook heel veel mensen die heel veel minder verdienen, dan zelfs diegenen met het absolute minimum hier in NL. Tenzij je Bill Gates of Oprah Winfrey heet natuurlijk. Such is life! ;)

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Maar de klant heeft ervoor gekozen omdat wel te doen dus schijnbaar kon ze en wilde ze het betalen.
    Klant moet gewoon niet zeuren :D

12. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Maar dat is wel wat de klant ziet. Een de klant kijkt altijd naar hun eigen portemonnee.

Ik ben het helemaal mee eens met happyglow, dat ze het niet doet.. Zou dat ook niet netjes vinden.

Vind het wel raar dat de meeste €5 per uur te 'veel' vinden (gastouder) voor op hun kind te letten (het belangrijkste in je leven lijkt me?) maar bij een fotograaf is €2000,- goed voor een week werk?!?

13. Allesofniets

Dat sowieso! Deze klant moet niet zeuren inderdaad:p

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Men noemde het bedrag na aftrek van -alles- dus ook pensioen, sociale verzekeringen etc.... werd ergens terug genoemd. Het ging er dus om dat dat het bedrag is wat men netto (= na alle aftrekposten) overhoudt van een bedrag van 2000 euro. Ik vind dat best redelijk.

Overigens mogen mensen van mij verdienen wat ze willen :D ik heb er geen moeite mee dat mensen meer verdienen dan ik.

15. Christmas

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ze wist het van te voren..en tja.. dan moet je achteraf niet zeuren nee ;)

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Daar gaat het (bij mij althans) niet om... er werd gezegd dat je maar zo weinig overhoudt van een opdracht van 2000 euro. Ik vind dat best meevallen als de bedragen kloppen die genoemd worden.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is dan onwetendheid van de kant van de klant en geen afzetterij van de fotograaf. Ik zie hetzelfde met het maken van taarten. Ik vraag daar een bepaalde prijs voor en mensen vallen zowat in katzwijm vanwege de prijs. Het is toch maar taart, krijg ik dan?!?!? Maar ze vergeten dan voor het gemak even het wel gemiddeld 6 a 7 uur kostte om die taart te maken. En dat is met fotografie niet anders.

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Maar soms heb je ook mindere maanden en dan moet je ook weer een spaarpotje hebben ;)

19. Allesofniets

Klopt idd

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rechtenvrij te geven... Dat bestaat dus niet.
    Het is hetzelfde als een goede kunstschilder zegt: hier heb je het origineel voor een schijntje en maak er maar zoveel kopieën van als je wilt!

Auteursrecht bij fotograaf. Afkopen kan, maar tegen een hoog bedrag. Of gewoon niet.

Deel Deze Pagina