Doen inleidings weeen meer pijn dan gewone

Discussion in 'De bevalling' started by Fleur1, Feb 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik ben ook ingeleid en dat dat was zo heftig (heb alleen lachgas gebruikt, ik wilde geen ruggeprik) dat ik serieus overwoog om noooit meer een tweede kindje te willen.

Maar ik begrijp dat het dus echt scheelt of het natuurlijk is of opgewekt?
    Mocht er ooit een tweede komen dan wil ik echt niet meer ingeleid worden. Helaas had ik geen keus bij Elian.. Hij moest eruit bij 37 + 5

2. lillebi

lillebi Actief lid

Feb 21, 2008
    249
    0
    0
    twee keer ingeleid, en ik vond de weeen veel pijnlijker, maar bij de eerste heb ik ook haast geen weeen gehad, niet pijnlijk, maar dus ook geen persweeen.

met inleiden begon het echt accuut, en heel heftig, was op een gegeven moment helemaal in trance door de pijn, lijkt wel of je lichaam het dan overneemt een soort van oerinstinct, zo heb ik het bij beidde keren ervaren, het voordeel is wel, dat ik snel klaar was, de tweede 4 uurtjes en de derde 3,5 uur, vanaf het moment dat het infuus erin ging en de vliezen gelijk werden gebroken.

wat ik het grote nadeel vond is dat je erg beperkt ben in bewegingsvrijheid, ik wilde lopen, maar dat kon allemaal niet, de beeb lag vast aan een monitor, ik zelf, dan nog een kort infuusslangetje.

3. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    oke dus als je de keus hebt om ingeleid te worden of niet dan beter kiezen voor de natuurlijke weg

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hier ook zo. Ik vond het erg heftig en hoop deze keer op een normale bevalling.

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik zou zeker kiezen voor de natuurlijke weg, zeker als je nog geen kinderen hebt gehad weet je niet wat je te wachten staat, heb je al kinderen gehad weet je zo ongeveer nog wel hoe de weeën voelde als je ze eenmaal hebt (als je ingeleid wordt) maar met inleiden is er geen weg meer terug en wordt het niet opgebouwd niet...

zo ineens zijn ze daar en vaak zonder "ff tijd" om even op adem te komen, terwijl je dat met een natuurlijke bevalling wel hebt...

de weeën worden vaak al naar je langer bezig bent heftiger en je weet dus ongeveer wat je te wachten staat...

bij inleiden is het gewoon pats boem en doorgaan tot het eruit is... ;)

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb 1 kindje die is wel gewoon spontaan gekomen. en die weeen waren er ook ineens en die bleven ook maar aanhouden zonder adempauze ertussen.

Tuurlijk als ik op het natuurlijke manier mocht wachten zou ik dat ook doen maar door de keizersnede litteken willen ze gewoon niet dat dit kindje zwaarder word in me buik dan 7 pond

7. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    Nee dit is me eerste zwangerschap dus ik weet totaal niet wat me te wachten staat.De laatste keer dat ik bij de gyn was zeiden ja je kan hier blijven gaan we je inleiden of je kan afwachten op de natuurlijke manier..ze wilde inleiden ivm draaien van de kleine het was eindelijk gelukt en waren bang dat ie er weer uit zou draaien maar dat is gelukkig nie gebeurd en ben blij dat k het niet gedaan heb

Share This Page