overstap naar juniorbedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mejon, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

ons dochtertje is 1,5 jaar en vandaag slaapt ze voor het eerst in een juniorbedje.
    het was ruim een uur een drama, maar uiteindelijk ligt ze nu te slapen.
    heb haar net goed gelegt.

ze begon te klimmen in haar ledikantje en vond dat een eng idee.
    en aangezien haar kamertje toch binnenkort doorgeschoven gaat worden naar ons volgende kindje kan ze alvast wennen.

hebben jullie ook al ervaring met de overstap naar een groter bedje?
    en was dat eerst ook even een drama, maar ging het al snel goed?
    ons meisje werd de laatste nachten ook wakker en dan was ze klaar wakker en wilde dan uit bed.
    echt gillen en krijsen tot ze te moe was.
    zijn we niet van haar gewend.
    zou ze ook misschien toe zijn aan een ander bed want dan lag ze ook tegen de spijlen te trappen en ze lag al vaak boven tegen het bed en tegen de spijlen aan.

graag jullie ervaringen.

alvast bedankt.

mejon

2. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

24 mei 2008
    137
    0
    0
    Mijn dochter is 15 maandjes en ligt er ook al in dit omdat zei bonkte en haar ledikant uit elkaar sprong zowat. ik moet zeggen de eerste paar dagen ging goed ging gelijk slapen. nu is het alls plunderen en strijd maar de 15 maanden sprong zit er ook bij bij ons .miss bij jou ook een sprongetje?

3. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ja ik weet niet. heb wel gezocht via google, maar echt heel veel wijzer werd ik er niet van. het gaat vaak over de 15 maanden sprong, maar die is ze volgens mij al voorbij.

moet zeggen dat de nacht wel goed gegaan is.
    ze is wel verschillende keren wakker geworden omdat ze dan toch weer boven in bed lag, maar dan gaf ik wat te drinken en fiep en ging ze weer slapen.
    ze is niet haar bedje uitgekomen.
    en vanmorgen om 8.10 uur zat ze me te roepen.

hoop dat het vandaag beter gaat met naar bed gaan.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij 17 maanden is er ook weer een sprong, kan het begin daarvan zijn?

Ik heb verder nog geen ervaring met een junior bedje....

5. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ben erg benieuwd naar meer antwoorden ( wij hebben ook al wel een juniorbedje klaar voor gebruik) ik weet alleen nog niet zo goed wanneer ik het moet gaan omwisselen
    valentijn bonkt en trapt zn ledikant ook nog eens uit elkaar, maar ben ook zo bang dat hij gaat spoken en dat ik hem elke avond uit een andere hoek van de slaapkamer kan gaan halen omdat hij daar in slaap is gevallen haha....

6. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik denk dat ieder kindje op een andere leeftijd klaar is om over te gaan op een groter bedje.
    nu ligt ze ook lekker te slapen alleen ze was wel in de auto in slaap gevallen dus ze heeft niet bewust meegekregen dat ze weer in haar "grotere" bed moest.
    dus ben erg benieuwd hoe het vanavond gaat.
    hoop niet zoals gisteren en dat ze er gewoon lekker in gaat liggen.
    ze mag van mij best nog uit bed om even te spelen als ze maar wel uiteindelijk gaat slapen.
    en gisteren is ze toen ze uiteindelijk te moe werd ook zelf op bed gekropen en daar in slaap gevallen.

je moet het toch uitproberen en ja, het is nieuw dus ze kunnen gaan spoken.
    maar als ie het nu doet....wie zegt dat ie dat over 6 maanden niet meer doet.
    dat is gewoon even een periode waar je weer door moet.
    en van dat bonken tegen de spijlen werd ons meisje vaak wakker en daar heb je dan zelf ook weer "last" van.

dus ja, proberen kan altijd toch....?!

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn word ook wel wakker van dat gebonk, maar vaak slaapt hij wel weer verder...
    ik heb nu nog 2,5 week vakantie, ik denk dat ik het één dezer dagen maar eens een keertje ga proberen, is kijken hoe hij erop reageerd

8. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ja precies, zou ik ook doen.
    als je moet werken en je dan een spokend kind hebt is ook niet fijn.

ik zou het gewoon doen, het is even door de zure appel heen bijten.
    ik ga ook niet het ledikantje terugzetten, ze moet hier toch aan wennen.
    ze is net wakker en ze begon me gewoon te roepen en te brabbelen en toen ik op haar kamer kwam zat ze nog op haar bed en ging nog even lui liggen.
    toen klom ze er netjes af en ging een puzzel maken.
    ik hoop dat ze er aan begint te wennen.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoe oud zijn kinderen dan normaal als ze naar een peuterbed gaan? Mijn zoontje is 1,5 en die slaapt nog prima in zijn ledikant. Het past ook nog heel goed, volgens mij past ie er nog wel meer dan een jaar in. Hij vertoont ook geen neiging tot klimmen. Het lijkt me dat ze in een gewoon bed veel meer kunnen spoken dan in een ledikant of niet?

10. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ja dat is ook wel.
    meestal gaan volgens mij kinderen tussen de 1,5 en 2 jaar naar een groter bed, maar er zijn ook kinderen die langer in het ledikantje blijven.
    maar ons meisje begon al te klimmen dus was erg bang dat ze een keer zou vallen.
    en dat spoken....dat gaat er op den duur ook vanaf dan is de lol er ook vanaf.
    op het begin is het natuurlijk nieuw dat ze overal aan kan.
    maar dat komt ook wel goed.

11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Jeremy is sinds zondag over naar een peuterbedje. hij klom zijn ledikant bijna uit. en ik had geen zin om op de boem te wachten.

het peuterbedje is 10 cm hoger dan het ledikant waardoor hij er echt niet uit kan klimmen. en met de tijd kan ik de zijkant omlaag doen zodat hij zelf uit het bedje kan klimmen.

hij heeft totaal geen last gehad van de verandering. ondanks dat hij nu niet om zich heen kan kijken wat hij in het ledikant wel kon. dus ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben.

12. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    oh dat is wel handig dat hij er niet uit kan komen.
    maar ja, aan de andere kant, als hij straks over gaat naar weer een groter bed, ben je dan niet bang dat dat dan een nieuwtje voor hem is en dat ie dat dan alsnog gaat doen?

ons meisje was dit keer na een half uur af en toe jengelen (gister ruim een uur constant) stil en toen ik net ging kijken zat ze naast de deur op de grond met haar hoofd tussen haar benen te slapen.
    zag er wel zielig uit maar in haar ledikantje deed ze dit ook weleens.
    heb haar gewoon opgepakt en in bed gelegt en ze sliep gewoon door.
    ach, is voor haar ook een grote overstap.

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik hoef voorlopig niet naar een ander bed aangezien ik van dit bedje de zijkant naar beneden kan klappen. Dus als hij eraan toe is word dit bed wat nu eigenlijk veel weg heeft van een ledikant een normaal bed. dus hij hoeft nog lang niet over naar een ander bed. dit bed is echt te hoog om uit te klimmen. hij heeft nergens houvast. en als hij hier uit komt dan is hij oud genoeg om de plank naar beneden te hebben :)

Hier een foto voor een impressie

de linkerkant kan je klappen dat zie je nu niet zo heel goed

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb net bij babyuitzet ook zo'n soort vraag gesteld, maar wat ik me nu ook nog afvroeg....kunnen ze met anderhalf al bij de klink van de deur? Of kan dat niet als je m omhoog zet? Want mijn zoontje zal misschien naar zolder verhuizen als de 2 er is maar ja dat is dus ook een trap....

15. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ons meisje kan niet bij de klink, maar over een tijdje zullen we de klink er wel anders op zetten voor de zekerheid.
    en een traphekje boven aan de trap?

16. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    O ja natuurlijk daar had ik nog niet aan gedacht...slim! hahaha

17. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    bij ons staan de klinken al wel onhoog, maar hij doet wel zo zn best om die klink te pakken te krijgen, duurt niet lang meer en dan heeft hij hem wel te pakken..
    ik denk ( weet het nog niet zeker) dat ik aan de buitenkant een haakje aan de deur ofzo maak, heb boven wel een traphekje, maar heb altijd alle slaapkamerdeuren open staan voor het doorluchten, heb niet zo zin in dat op de andere kamers gaat struinen haha...

18. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik heb als ze op bed ligt verder alle deuren dan dicht en de klink nog niet verzet.
    maar dat zullen we binnenkort wel doen voor het geval dat.
    en traphekjes natuurlijk.

net heb ik haar weer in bed gelegt en toen werd ze wakker en gaf geen kik.
    liet me gewoon weglopen, maar ben bang dat het vanavond weer wel even een feestje zal worden.
    maar misschien wordt dat iedere avond wel beter.
    ze heeft nog geen laden en kasten open getrokken dus dat valt mee 100% mee.

19. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    vanavond was het weer minder drama, het gaat steeds beter.
    ze valt wel voor de deur in slaap.
    zodra je d'r in bed legt klimt ze er meteen uit en rent ze je achterna, maar dan zeg ik gewoon: slaap lekker en trek de deur dicht.
    ze piepte heel even maar na 2 min. ofzo was ze stil en na een half uur stilte ging ik kijken en kon ik haar kamer niet in omdat ze voor de deur lag, haha.
    mijn man heeft haar voorzichtig opzij geduwd en toen heb ik haar in bed gelegt.
    ze werd wel wakker maar pikte het wel.

mijn man zei: ze moet toch wel leren in bed in slaap te vallen, maar dit zal wel goed komen.
    is nog wennen dat ze haar bed uit kan nu nog leren dat ze er ook zelf weer in kan.
    ben al lang blij dat het iedere avond wat beter gaat.

20. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Poe zeg daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht...een peuterbedje.

Wat gaat de tijd toch hard!
    Nou ze doet nog geen aanstalten dat ze eruit wil klimmen dus wij wachten lekker nog even! :)
    Anders wordt ze ook helemaal zo snel groot....:(

Deel Deze Pagina