Ik MOET dit ff kwijt. ...onregelmatige weeën zijn ook weeën!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mw21, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Lees zoooooo vaak ' nee ik bel niet want is niet regelmatig' ' nee t is nog niet begonnen want t is niet regelmatig'

ACHTERAF ben ik naar 6cm gegaan met die niet zo pijnlijke weeën die onregelmatig waren. 16:10 braken mijn vliezen en begonnen naar mijn idee echte weeën en kwam met 8cm ziekenhuis in 18:10 was ze er

Kan je denken makkelijk zo'n bevalling maar zijn ook vrouwen die vroeg vk moeten bellen, vanwege medische redenen snel naar zh moeten of gewoon praktisch oppas moeten hebben voor andere kinderen

Dus....onregelmatige weeën zijn ook weeën

Succes!

2. sepherine

sepherine Niet meer actief

Yep ook ik heb hier ervaring mee !!! Onregelmatige . Stevige . Pijnlijke weeën
    Heeeeel men bevalling van nummer 2 .

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap dat je dit wilt delen. Maar bij de meeste verloskundigen is de belinstructie (voor een eerste bevalling) toch echt dat je pas mag bellen als je een uur (soms zelfs 1,5 uur) regelmatige weeën hebt. (Om de 3-5 minuten en die minstens een minuut duren.)

4. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Bij mij kwamen de weeën meteen om de 5/6 min, een half uur later ofso braken mijn vliezen en kwamen om de 3/4 min, mijn ma had het zh gebeld en zeiden idd je vliezen zijn gebroken maar dat is geen nood zolang ze maar binnen 24 uur komt en als de weeën om de 2/3 min komen en aanhouden moet je weer bellen.
    Nog geen uur later was ik in het ziekenhuis met heeeleeee heftige weeën. Poeh paar uur later was ze er

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Klopt ik zat maar met dat kaartje in mijn hand te lezen wanneer ik moest bellen. Liep op t einde ook bij de gyn wat de drempel voor mij hoger maakte

Heeft zo moeten zijn dat mijn vriend vorstverlet had anders was hij nooit optijd geweest

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik had 8 min 15 min 2 min 20 min 5 min maar deed dus achteraf wel zijn werk

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik had mijn eerste ook geen regelmatige weeën. Soms zat er gewoon 10 minuten tussen. Mijn eerste is er toch vrij snel ik natuurlijke wijze mee geboren.

8. Krullie88

Krullie88 Actief lid

19 feb 2012
    150
    0
    0
    Pff, ik zit hier nu dus met onregelmatige maar zeer pijnlijke weeën op de bank..
    Slapen lukt me echt niet. Kan ze alleen staand goed opvangen.. :(

Ben nu dus benieuwd of het goed doorzet of af gaat zwakken..

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik vind het wel goed dat je het opschrijft.. ik heb bij de bevalling van mijn zoontje deze kennis echt gemist!
    Ik kreeg heftige, maar compleet onregelmatige weeën. was opgenomen in het ziekenhuis ivm voortijdig gebroken vliezen en mijn man was gewoon thuis. Er werd steeds tegen me gezegd dat de bevalling niet was begonnen. Na een paar uur heb ik tegen hun advies is toch mijn man gebeld omdat ik missch niet aan het bevallen was maar wel pijn had en niet alleen wou zijn. Toen hij er was sloeg de pijn al snel om in een weeën storm en wou er eindelijk iemand kijken of ik nou missch toch ontsluiting had. 5 cm.. dus toch. 3 kwartier later zat ik al op 10 en kon ik gaan persen.
    Als ik thuis was geweest dan had ik het volgens de bel instructie dus niet gehaald.
    Ik vond het zo vervelend en zelfs een beetje angstig dat er steeds werd gezegd niet aan het bevallen te zijn terwijl het voor mij zo anders voelde!
    Achter af zegt de vk die nazorg verleende nog; met onregelmatige weeën geen bevalling. Nou echt wel. ;)

10. christel177

20 feb 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    goed dat je dit deelt!!

heb het zelf ook gehad, moest in ziekenhuis bevallen ivm langduurig gebroken vlieren en voor mijn gevoel is het op zondag rond 9 uur echt begonnen maar gyn bleef volhouden van niet want het was niet regelmatig..
    naar ziekenhuis geweest om 5 uur en wouden verder geen onderzoek doen omdat de weeen niet regelmatig waren dus was nog niet echt en het zou alleen maar risico met zich mee brengen omdat de vliezen al gebroken waren.
    toen man lief laten bellen want kroop al wat uurtjes door het huis heen.
    nou toch maar weer terug en werd ingeleid... klonk gek want voor mijn gevoel was het gewoon begonnen.
    nou ze wou in gaan leiden met gel toen keek ze raar en zei... ow mevrouw het is wel begonnen... dan gaat het wel heel erg langzaam u gaat aan het infuus met wee opwakkers..
    pff eindelijk

maar toch onvoorstelbaar dat ze je gewoon niet geloven ...!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier ook "ja mevrouw uw weeen zijn niet regelmatig en lang genoeg voor een goede ontsluiting" ja daag met 1 1/2 uur was ze er...

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Als wij gebeld hadden volgens de belinstructie van de vk, dan was onze dochter geboren zonder vk. Heb nooit regelmatige weeën gehad. Maar voelde zelf dat het hard ging. Vk is ook gewoon komen kijken en ja het bleek hard te gaan, meteen naar ziekenhuis gestuurd.

Deel Deze Pagina