Hoi Dames, Ik moet even mijn verhaal kwijt. Ik ben vandaag precies 33 weken zwanger. Gisterenmiddag ineens enorme hoofdpijn en toch wel erg veel vocht vasthouden in korte tijd. Ik de vk gebeld: zij heeft bloeddruk gemeten en urine onderzocht op eiwitten. Gelukkig was alles in orde. Bloeddruk was 110/75. Hartje geluisterd; ook dit was goed. Vandaag moest ik terugbellen hoe het ging. Zo gezegd, zo gedaan: situatie was niet verandert maar ik voelde ons kindje beduidend minder bewegen als anders. Weer bloeddruk gemeten, urine nagekeken en hartje geluisterd dus weer alles in orde. Deze keer 110/70. (Gelukkig maar) Voor de zekerheid toch even naar het ziekenhuis gestuurd voor ctg. Gewoon voor de zekerheid ivm minder leven. Gelukkig ook dit in orde. Ze hebben met een echo nog de hoeveelheid vruchtwater gecontroleerd en dat was gelukkig ook ruim voldoende. "Maar" zeiden ze in het ziekenhuis: het is niet goed dat je al zo lang achter elkaar hoofdpijn hebt, dus als je morgen nogsteeds hoofdpijn hebt moet je toch weer even bij de vk aan de bel trekken. Het is ook gewoon heel vervelende zeurende hoofdpijn, over mijn hele voorhoofd. Nu weet ik dus helemaal niet meer waar ik aan toe ben: is het nou wel of niet in orde? In de eerste instantie voelde ik me opgelucht omdat ze niks geks konden vinden, maar door die ene opmerking weet ik nog niet waar ik aan toe ben.. Zijn er misschien dames die dit ook hebben meegemaakt? En zo ja, hoe is dat bij jullie afgelopen? Ik ben behoorlijk controle freak dus dit soort dingen doen mij niet echt goed. Sorry voor mijn lange verhaal maar het lucht wel op..
Ik heb zelf geen last gehad van hoofdpijn dus daar kan ik je niet mee helpen. Mijn ervaring is wel dat ze in het ziekenhuis adhv een ctg al veel kunnen zien over hoe de baby het maakt in je buik. Als de ctg en bloeddruk goed is zou ik me denk ik verder geen zorgen maken. Je klachten lijken een beetje op een zwangerschapsvergiftiging maar dat zou dan volgens mij wel uit je bloeddruk en urine hebben gebleken. Ik zou alles even goed in de gaten houden en als de klachten blijven weer aan de bel trekken. Voor nu zou ik een paar paracetamol nemen en lekker gaan pitten misschien ligt het aan het warme weer.
Goed dat ze je zo nagekeken hebben. Je kan wellicht ook wel last van de warmte hebben? Hopelijk voel je je morgen beter, en anders weer bellen! Ik voelde me bij de eerste de laatste weken ook vaak niet lekker, maar niks mis gelukkig.
Snap je zorgen. Denk eigenlijk dat ze dit uit voorzorg doen. Alles lijkt nu goed, maar hoofdpijn KAN wijzen op vergiftiging. Denk dat ze vooral zekere voor onzekere willen en dat is goed. Echter nadeel is de stress die het oplevert. Zou dat dus ook wel even aankaarten bij vk als je weer belt. Ene kant geruststelling dat ze je in de gaten houden. Andere kant veel onduidelijkheid.
Inderdaad: het zou aan het warme weer kunnen liggen. Daar had ik zelf ook al bij stil gestaan.. Maar inderdaad: goed dat ze me extra goed in de gaten houden, maar die onzekerheid *grrr* daar kan ik dus echt slecht mee omgaan. Woensdag heb ik de gewone controle en ook dan is mij gevraagd urine mee te nemen dus ik ben benieuwd.. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat ons mini-mannetje in ieder geval tot 37 weken blijft zitten @mopje: jammer dat jij je ook niet lekker voelt.. Gelukkig valt het mee!