Pffff... ik zit gesloopt op de bank. Was vandaag zoveel van plan. Vanmorgen 2x aanloop gehad voor koffie, en vanaf half 12 een oppaskindje tot zeker 5 uur + mn eigen kids. Al het speelgoed is nu opgeruimd en de kids liggen op bed. Tijd dus voor mn huishouden? Maar ik heb er geen zin in nu. Maandag alles gehad... de wc moet vandaag wel gebeuren, en ik was de tuin van plan. Voel me dan altijd giga schuldig als ik overdag ga zitten. Een rommel is het hier niet... dus is mijn reactie overdreven? Genieten jullie overdag wel eens van gewoon een poosje niks doen?
Ja zoals nu! Haha... Heb ik wel geleerd sinds de kids wat groter zijn en meer energie vreten. Komt wel weer als de oudste op school zit over een maand. Heb al boodschappen gedaan en een was gedraaid en opgehangen. Iedereen is in bad geweest! Genoeg... Wc moet hier ook nog, doe ik vanavond, is maar paar minuten werk... Eigenlijk ook een 2e wasje, die doe ik denk ik straks nog even.. Of vrijdag..
ja, natuurlijk doe ik ook wel eens "niets", al moet ik zeggen dat dat even is, meestal ben ik bezig. Elke dag, dus ook op zat/zondag doe ik wel wat in huis. Maar wanneer je eens een dag niets wil is dat toch ook geen drama? Morgen weer een nieuwe dag
nu ben ik even heerlijk niks aan t doen, ok zo nu en dan even de speen terug duwen bij mn zoontje, ligt naast me in de box. en dochter wil niet slapen dus die ga ik er dadelijk weer uithalen. maar nu even lekker internetten. ik doe dagelijks wel de vaatwasser in en uitruimen/stofzuigen/wc snel/speelgoed opruimen. vandaag heb ik extra; gestreken, wc goed uitgedaan.
Ik probeer elke dag wel even een paar dingen te doen in huis zodat het niet ophoopt maar moet zeggen (zie banner) dat ik het nu toch ook wel even wat rustiger aan moet doen.. Zat serieus er aan te denken om de voortuin aan te pakken maar verklaar mezelf ook meteen voor gek nu
Ik herken echt precies wat je zegt! Soms heb je zo'n dag dat er weinig of niks van komt om wat in huis te doen en raar genoeg voel ik me dan ook altijd schuldig/opgelaten/uit mn hum. Wat ik wel echt elke dag doe is de afwas (geen vaatwasser helaas) soms zelfs echt een half uurtje voor mijn vriend thuis komt nog, omdat ik wil dat het weg is voor hij thuis komt haha. Ik heb 5 maand zonder werk thuis gezeten en toen was dit heel erg bij mij. Sloofde me elke dag weer helemaal uit op het huis, de boodschappen en koken, soort van vervanging/goed maken dat ik niet werkte denk ik. Ik dacht en hoopte dat dat zou veranderen als ik aan het werk zou gaan, maar helaas heb ik nog altijd dat zelfde gevoel. Ik werk in een snackbar en werk dus altijd 's avonds. Daardoor heb ik denk ik zo'n idee in mn hoofd gecreëerd dat ik het allemaal makkelijk voor mijn werk even kan doen, terwijl het natuurlijk eigenlijk niet uitmaakt of ik het voor werktijd doe of hij na werktijd... En toch heb ik dan nog zoiets van: als ik het niet doe dan moet hij na een dag werken dat soort dingen nog doen haha. Dus doe ik het toch zelf maar en gun mezelf niet echt rust
Ik niks wel maar doe ook elke dag wat in huis.. Heb net de boel afgenomen,vaatwasser leeg gemaakt, was ingezet en keuken opgeruimd. Ook t speelgoed nog ff aan kant gemaakt en nu... Me time! Lekker op de bank, pak zo een capuccino erbij en lekker ff niks!
Ja hier nu ook... Even relaxed op de bank met me laptop, Zometeen maar even wat doen. Ookal heb ik ook niet echt zin
Ik doe ook wel eens een hele dag niets in huis hoor, zeker nu met mn dikke zwangere buik. Heb gewoon de energie niet. Moet strijken en wassen maar heb echt geen zin. Morgen weer een dag. Af en toe een dagje minder of niets in huis doen is toch geen drama?
Pff nee echt niet. Ik hou niet van rommel dus ik zorg altijd dat tafels, aanrecht en de vloer leeg en schoon zijn, maar dat zie ik niet als elke dag iets in huis doen hoor. Ik ben op maandag en vrijdag vrij, maar dat zijn juist de dagen die ik gebruik om leuke dingen te doen. De rest dat prop ik er wel een keer tussen ergens, als het echt nodig is.
Ja ik doe elke dag wel wat maar juist om te voorkomen dat ik een hele dag alleen maar met het huishouden bezig ben. Bijhouden bijhouden bijhouden! Dat is echt het toverwoord. Zo kan ik juist als L lekker ligt te slapen zelf ook ff lekker niks doen. Nu ben ik de laatste dagen obsessief met het huishouden bezig! Maar nu? Nu zit ik nagel te bijten op de bank, gieren de zenuwen door m'n lichaam en ik doe niks! Ik wordt ingeleid om 17.00 ...... *schijt 7 kleuren* Geniet ervan dat de kindjes slapen en ga lekker zitten, dan doe je toch vanavond nog wat jij nodig vindt.
iedere dag stoffen stofzuigen en dwijlen. de was 2x en vouwen. dan een keer in de week de ramen en de keuken grondig (iedere dag een doekje erlangs) 2x de wc 2x de badkamer 2 keer de boven verdieping
whaaa spannend joh! probeer te ontspannen dat is alleen maar gunstiger voor jou meid. gaat alles vlotter
Ik herken je gevoel wel hoor! Zo zit ik nu ook hier op de bank...We hebben niet een enorm groot huis, dus ik heb niet eens elke dag wat te poetsen. Alleen dat je je dan schuldig begint te voelen snap ik...Wel stofzuig ik uiteraard elke dag, en ruim de keuken op zodat alles voor het oog wel schoon is.
@Onje, veel succes, gaat helemaal goed komen!! Hier probeer ik eigenlijk altijd me-time te hebben als de kinderen in bed liggen en zoveel mogelijk te doen met de kids om me heen, kunnen ze helpen (of niet). Als de kinderen dan in bed liggen of 's middagslaapje de jongste en de oudste op school, doe ik niks behalve lekker lezen of zp-en. Of ff gauw de wc want dat doe ik niet met de kinderen in de buurt, gaan de handjes teveel alle kanten op.........
Ja, ik heb echt een superstrak schema. Elke dag wat, ook in het weekend. Meestal ben ik 'sochtends van 8.40 (als ik terug ben van school) tot 11 uur lekker bezig. Savonds dan nog even het speelgoed opruimen en nog een keer de stofzuiger er door.
Ik kan niet zo goed helemaal niks doen. Dus meestal doe ik wel iets, al is het maar een klein klusje zoals even stofzuigen of een wat kleding strijken. Maar als ik geen zin heb doe ik het niet.