Heb hier al eerder een topic over geplaatst maar ik maak me echt zorgen. Waarom heb ik maar geen knaltest alleen maar hele lichte streepjes? Ik heb een clearblue gedaan die zei 3+ maar de kruidvat en action testen zijn zo licht als wat. Ook geef ik niet meer elke ochtend over als voorheen. Ik kan gewoon niet genieten omdat ik het gevoel heb dat het helemaal mis is. Ik heb nog geen bloed verloren of buikpijn dus dat is een goed tegen. Ik vroeg me af of het hcg te hoog kan zijn om nog knal te testen (gelezen op internet). Kunnen symptomen afnemen zodra je vitamine slikt om de zwangerschap te ondersteunen?
ik heb ook nog nooit een knaltest gehad en oplopen,,,,moet eerlijk bekennen dat ik dat nooit gedaan heb. Zwanger is zwanger en dat kan goed of fout gaan (helaas) Heb je al een vk of gyn? Anders dinsdag even bellen en vragen voor een vroege echo, als je 7-8wkn bent zouden ze al iets moeten zien!
De eerste test is een extra gevoelige van sensitest. In de opening hoort een clearblue test waar 3+ op stond. Ik heb daarstraks een nieuwe action test gedaan alleen die was heel licht bijna onleesbaar, maar die heb ik ook niet met ochtendurine gedaan. Sorry voor die vergeelde testen mijn urine leek wel zuur toen.
Na 5/6 weken zwangerschap kunnen de testen je hcg niet meer aan. Daarna moet je het gewoon zien 'een streep is een streep' Als je al een test hebt met een 3+ zit je gewoon toen al op een hele hoge concentratie hcg. Te hoog voor een echte knaller.
Beide omdat ik onder behandeling stond bij de gyneacoloog. Ik ga maandag inderdaad meteen bellen. Heb pas 20 juni een intakegesprek, waar ze niet eens een echo doen. In het ziekenhuis kan ik pas 24 juni terecht.
Zwanger is zwanger hoor. Ophouden met testen nu... Een streep is een streep. Verder kun je er toch weinig mee doen. En de ene test is de andere niet. Zelfs niet van de zelfde fabrikant...
Ik vind het helemaal niet een hele lichte streep hoor Hij is gewoon hoed en duidelijk Verder wil ik je meegeven echt te stoppen met testen..: je heb er niks meer aan...
Ik heb ook nooit hele donkere testen gehad, zagen er ongeveer hetzelfde uit als die van jou. Zou me er echt niet druk over maken en het los proberen te laten! Je hebt mooie positieve testen, nu rustig afwachten (makkelijker gezegd dan gedaan I know )
Wat een geruststellende woorden. Ik wist namelijk met 5 weken dat ik zwanger was dus dat zou verklaren dat ik geen knaltesten heb gehad. Nu ik dat weet voel ik ook minder drang om te testen omdat ze dan nooit gaan knallen.
Nee, je kunt er zeker van zijn dat die van jou nooit meer geen knalken. Klinkt raar, maar het is echt waar! Genieten meis! Het is zo snel voorbij!!!
Je testen zijn positief en als je nu al 7 à 8 weken zwanger bent hou op met testen Bij twijfel vraag een bloedtest aan bij de ha. Maar ik denk dat je binnenkort je eerste echo zal hebben? Probeer te genieten
Hier ook lichtere testen na 6,5 week ongeveer. Schijnt idd dat je hcg dan te hoog is om te meten voor de test don't worry.
Hey smashbox, allereerst proficiat met je zw. Hoe gaat het nu met je? Zit ong. In hetzelfde schuitje... Ben nu 4,6wk, drie testen gedaan en nog geen knaltest. Hoe gaat het nu met je? Het je al een 1e echo gehad?
Hay meid! Allereerst gefeliciteerd. Ik had een bloedtest laten doen en wat bleek ik had een torenhoog hcg gehalte. Daardoor bleven mijn testen licht en werden ze zelfs lichter. Als je twijfelt adviseer ik je om een bloedtest te laten doen bij de huisarts dan weet je het zeker. Ik heb eerste echo gehad en het hartje klopte.
Bij mij loopt de hcg ook altijd heel snel op (weet ik van bloedtesten in mijn eerste twee zwangerschappen). Met mijn huidige zwangerschap heb ik de vroege symptomen gemist, en had ik nog een onregelmatige cyclus wegens borstvoeding. Daardoor pas een eerste keer getest rond 8w: héél vaag streepje, ik dacht zelfs indrooglijntje. Daarna nog 2 keer getest, maar de streepjes werden niet duidelijker. Ze noemen dit trouwens het Hook effect of Prozone effect, waarbij door concentraties hoger dan de test aankan, de test vals negatief of vaag is. Je zou - als je dat bvb belangrijk vindt om te bewaren voor later - je urine kunnen verdunnen voor je test. In elk geval gefeliciteerd met je zwangerschap!
Je kan idd als je nog een testje hebt liggen eens kijken wat er gebeurt als je een beetje urine aanlengt met een beetje water, kan best dat je dan ineens wel een knaller krijgt! Maar ik zou daar geen nieuwe test voor gaan kopen hoor, alleen doen als je nog een testje over hebt. En je geen zorgen maken als die test niet knalt.