Ik lees en hoor regelmatig dat vrouwen zwanger zijn geworden door de anticonceptie heen (pil, spiraal, sterrelisatie). Maar nu vraag ik me af, of die mensen het dan naast die anticonceptie ook nog met condoom doen. Wat doen jullie? Of misschien ervaring met het bovenstaande?
ik slik de pil en moet er echt niet aan denken om dubbelop te doen.. vind een condoom helemaal niet fijn aanvoelen. en we hebben de handigheid er ook niet in om zo'n kreng er vlot omheen te krijgen.. lang leve de wingman! de keren dat we een condoom gebruikt hebben was na een bevalling en ik de pil nog niet lang genoeg slikte. hier werkt de pil goed
Spiraal functioneerde hier ook naar behoren. Gebruikten alleen condooms in de weken tussen bevalling en plaatsen spiraal. Nooit ongepland zwanger geweest.
Hier iemand met een ongeplande zwangerschap (mk) bij een spiraal, maar eerlijk gezegd is dat voor mij echt geen reden om dubbel safe te gaan. Moet er niet aan denken , dan geklungel met condooms is oke voor eventjes, maar niet jaar in, jaar uit (vind ik). Ik vind wat dat betreft condoom (naast andere anticonceptie) vooral iets in kader van SOA's, dus wat je eventueel in begin van nieuwe relatie zou doen.
Hier heeft mijn partner een sterilisatie ondergaan en eigenlijk wil ik zelf ook nog dus dat is dan inderdaad dubbelop. Om altijd de condoom te gebruiken daar moet ik niet aan denken, kan d'r niet zo best tegen en de laatste keer zorgde het voor een scheurtje door de wrijving heb nog nooit zoveel bloed tevoorschijn zien komen
Hier dubbel inderdaad. Ik vind het niet geweldig, maar het geeft wel veel meer gevoel van zekerheid omdat ik een lichte pil slik en sowieso is niets 100% betrouwbaar. Ook een stukje verantwoordelijkheid nemen als een zwangerschap niet wenselijk is. Zelf mag ik absoluut niet meer zwanger worden dus zonder dubbele bescherming gebeurd hier niets.
Nee niet dubbel. Vriend was allang blij dat we het weer zonder condoom konden doen toen de pil weer betrouwbaar was.
Ik slik alleen de pil. Gebruiken geen condooms. Ik hoor inderdaad wel eens de verhalen van door de pil heen zwanger, maar toch vertrouw ik het wel.
Wij gebruiken al 7 jaar enkel condooms. Ik wil geen hormonen slikken of andere 'dingen' in mijn lichaam zoals een spiraaltje.
Over t algemeen niet, slik een lichte pil maar hij werkt heel goed Soms gebruiken we er eentje tegen de rotzooi
Wij hebben we na de geboorte van onze dochter enkel condooms gebruikt. Ik wil geen hormonen in mijn lijf. En ik hoefde ook niet te ontpilllen toen we voor een tweede gingen. Als het wel een keer 'mis' was gegaan dan was dat zo.
Wij zijn van de 1e zwanger geworden door de pil heen. Nou, daarna dus inderdaad en de pil en condooms, dat wilden wij absoluut niet nog een keer zo onverwachts. Nu is mijn man gesteriliseerd en doen wij het soms ook nog met condoom, meer tegen de rommel haha.