Ik ga altijd geloof het of niet, tijdens de sex even tussen door plassen. Moet mijn man maar even 2 tellen wachten haha. Tot irritatie van mijn man hihi. Ik wacht na het klaar komen altijd een half uur en ga dan plassen. Soms moet ik best nodig maar dan zet ik toch even door. Anders vind ik het zo "zonde" en dan loopt alles er weer uit.
Ja sorry voor het lange verhaal over die vitex agnus cactus hoor. Maar ik las er zoveel over en dacht zoek het even op voor de geinterreseerden onder ons.
Enige wat ik deze ronde anders heb gedaan als de afgelopen 18 maanden zijn pilletjes slikken omdat m'n schildklier te traag werkte, en ik dat 8 januari pas wist! 15 januari aan de medicatie, en 2 februari een positieve test
Ik slik ook etos zwanger worden,en deze ronde was gelukkig korter dan die hiervoor. Ga volgende week beginnen met ovu testen. probeer ook gezond te eten en geen alcohol te drinken, alleen nu met carnaval voor de deur zet ik die principes ff opzij(maar alles wel met mate!) Verder roken we beide niet... en de rest is voor moeder natuur om te bepalen wanneer het raak mag zijn.... tot die tijd ga ik nu genieten van de carnaval(ook al ben ik dus ongi),hopelijk de laatste met z'n 2en iedereen succes met zwanger worden/zijn/blijven liefs miek
Tjah, ik eet voldoende fruit (2stuks op een dag, groente zou wat meer mogen.) drink 1x in het jaar. Drink nooit koffie,veel groene thee (schijnt goed te zijn??!) heb nooit gerookt. En mijn vriend, drinkt hoog uit op feestjes en 2 per week 's avonds, rookt ook niet en slikt vitamine pilletjes omdat hij amper fruit eet.... ik blijf altijd liggen na de sex, plas altijd ervoor even, daarna hoef ik nooit.... succes meiden!
Ha Mandii, kom ik je hier ook al tegen! Na het stoppen van de pil zijn we beide vitamine pillen gaan slikken, gezonder gaan leven e.d. Maar zoveel rondes heb ik dr geen zin meer in en laat ik het op zn beloop! Ik wil niet dat alles om het maken van een kindje draait hoe groot die wens voor ons beide ook is. Momenteel is de sleur van het seksen er al flink uit. Inmiddels ben ik wel met etos zwanger worden begonnen, maar dat komt omdat na mijn mk mijn lichaam van slag was en ik helse pijnen had tijdens mijn menstruatie, na 2 maanden etos is dat weer verdwenen en voel ik mijn eisprong weer en mijn pijnlijke boobs na mijn eisprong. In het begin vervloekte ik dat! Maar inmiddels ben ik erg blij, dat het weer terug is. Nu weet ik dat mijn lichaam weer "functioneerd"
Hey meiden, Het enige wat ik extra heb gedaan is davitamon slikken ivm foliumzuur. Extra lang "na" blijven liggen oid deed ik niet, ja een paar minuutjes naknuffelen. Ik ben van mening dat de goede zaadjes in die paar minuutjes de weg wel vinden Dus mijn tip, lekker doen wat je normaal doet en er vooral niet teveel over nadenken allemaal. Succes allemaal!! xxx
Als je alléén foliumzuur slikt is dat genoeg. Het is een beetje zonde om dan ook nog Etos Zwanger Worden te gebruiken, want daar zit ook foliumzuur bij in. Je kunt het wel gebruiken, maar dan hoef je er géén foliumzuur bij te gebruiken. Ik gebruik dus alléén foliumzuur Ik las net dat iemand na de sex niet gaat plassen. Ik zal dat maar wel doen, want anders loop je een verhoogd risico op blaasontsteking en dat is géén pretje Voor de rest proberen we het zoveel mogelijk rond de eisprong te doen Succes iedereen!!
Ik heb super vaak blaasontsteking gehad,,, kuur van 3 maanden gehad em alles.... nu ga ik nooit meer plassen naar de sex.... en heb er al 1.5 jaar geen last meer van. Ik geloof dus niet echt dat daar een verband tussen zit,..... bijj mij iig niet
Dit keer wilde ik er niet zo druk mee zijn; dus als ik geen zin had om te klussen dan deden we het niet. De ene week dus 3/4 keer en de volgende week soms helemaal niet. Ik was ben daarmee in de 2de ronde zwanger geraakt! Allemaal succes!
Heb alles is even gelezen.. maar nu is het me nog niet helemaal duidelijk ik zat te twijfelen of ik wat zou gaan slikken, en wat dan.... de één zegt is niet nodig, de ander zegt alleen foliumzuur en de ander is weer enthousiast over puur mama etc Dus nu weet ik het nog niet dus ik wacht op meer reactie's..
@ukkepuk. Ik zou als ik jou was in ieder geval foliumzuur gaan slikken. Dit is goed voor de ontwikkeling van de baby als je eenmal zwanger bent. Er wordt aangeraden om 4 weken voor de bevruchting hiermee te beginnen (alsof je dat vantevoren weet). Foliumzuur kan je voor langere tijd slikken zonder dat dat schadelijk is. Verder zitten in allerlei preparaten nog een aantal vitamines enzo. Als je dus (heel) gezond eet en zelf voldoende vitamines binnen krijgt zou dit in principe niet nodig zijn. Ikzelf slik puur mamma van VSM. Gewoon om zeker te weten dat ik alles binnenkrijg, ook als ik een dag niet voldoende fruit of groente heb gegeten. Ik hoop dat je er wat aanhebt.
@Knuffel Je hebt me overtuigd Ik ga van de week is ff op pad, voor foliumzuur of puur mamma.. Ik genoeg vitamines binnen krijgen Umzz nee!! haha. Maar ik denk dat haast niemand aan die voldoende vitamines komt Bedankt!
Wat ik doe is elke dag Puur Mama vitamines slikken met foliumzuur erin, tarwekiemoliecapsules (doet wonderen naar men zegt) en ik draag een maansteen, die werkt heel goed zegt men... Maar wat ook interessant is is Komkommerkruid, ga ik ook nazoeken als ik dit keer weeeer niet zwanger blijk te zijn. Ik ben bijna 42 dus heb via de gynaecologe ook een biologische leeftijdstest gedaan, nog geen uitslag... Verder probeer ik te stoppen met roken, rook ongeveer 5 dagen niet en dan 3 dagen weer 3 a 4 sigaretjes door stress. Stress werkt ook de vruchtbaarheid tegen, ik weet het. Ik heb met 39 jaar een miskraam gehad en met 40 was ik zwanger en na 41 weken heeft onze Lara maar 1 dagje geleefd (aangeboren hartafwijking die ze niet goed hadden gezien en dan nog was er weinig kans geweest), dus door stress en verdriet heen probeer ik zwanger te worden, terwijl de klok tikt. Maar ja.... (iemand nog tips behalve: joh, je moet meer ontspannen?) Verder ben ik bezig met ovulatietesten, maar ik vind het maar wazig. Ik had eerst 2 streepjes die gelijk leken te zijn en de dag erna weer en de dag daarna was het vruchtbaarheidsstreepjs zelfs veel duidelijker dan het controlestreepje, zo weet je dus niks van tevoren, pfff. Temperaturen heb ik een tijdje gedaan maar dat moet elke ochtend op hetzelfde tijdstip, wat niet altijd kan en ik zag weinig temp verschil, dus dat was ook niks. Verder schijnt Progesteron creme goede resultaten te leveren... Succes meiden, zet em op, hihi! Groetjes Monique
Toen ik zwanger probeerde te worden ben ik begonnen met foliumzuur. Verder slikte ik al visolie en ben altijd al kritisch geweest mbt gezonde voeding en een gezonde levenswijze. Verder heb ik me zo weinig mogelijk bezig gehouden met zwanger worden en alles op zijn beloop gelaten met als resultaat dat ik in de tweede ronde zwanger was. Het kan een toevalstreffer zijn geweest, maar wie weet heeft het een positieve invloed gehad...
Ik slik op dit moment ook nog niets, wij zijn nog maar net bezig en willen even afwachten hoe het gaat lopen.. zoals mijn vriendlief zegt ; we hebben geen haast. kan ik ook nog met foliumzuur beginnen als ik zwanger ben en helpt dan nog wel goed of zeggen jullie direct nu al mee beginnen ?
@Mii1989 Artsen en verloskundigen etc. zullen je allemaal aanraden om NU te beginnen: zoals hierboven ook al geschreven is: het is het beste om 4 weken voor de bevruchting al foliumzuur geslikt te hebben en daarna moet je er ook nog mee door gaan: de eerste drie maanden van je zwangerschap. Dus ik zeg: begin er snel mee!