Nee, ik doe er niet aan mee. Stiekem leef ik onder een steen want ik ken SR alleen maar van 'wel eens de naam gehoord' en heb geen flauw idee wat het is, waar het over gaat of waar het voor staat - anders dan 'een goed doel'. Terwijl het wel elk jaar terug komt; maar meer dan dat weet ik niet. Ik verdiep me er ook (bewust) niet in.
ik heb vorig jaar wel meegedaan toen waren ze hier in Leeuwarden (of was dat 2 jaar geleden) maar meer omdat mijn nichtje er veel mee bezig was en ook via school mocht ze de cheque aanreiken dus ja toen heb ik wel meegedaan, dit jaar denk ik niet zelf luister ik geen radio dus dan zit ik er niet zo diep in/
Nee. Ik kan helaas niet overal aan meedoen. Ik heb al 2 goede doelen waar ik maandelijks aan geef, en als er iemand aan de deur komt zal ik ook altijd minstens een euro geven. Ik kan het gewoon niet missen.
Dit inderdaad het een sluit het andere niet uit. Maar dit jaar zal serieus request wel minder gesteund worden. Kan me in het doel van dit jaar minder vinden dan ander jaren..... En ik kies de goede doelen die ik steun altijd erg zorgvuldig uit
Ja, wij doen mee. Maar kleinschalig, dus door bijv mijn dochters een smsje te laten sturen die we wellicht terugzien op tv. Zij vinden dat leuk en daarmee doneer je dan toch iets. Of door een liedje aan te vragen via sms. Verder steun ik ook nog tal van andere nederlandse doelen en geef ik altijd aan de collectant en koop ik regelmatig extra producten om die te doneren aan de voedselbank. Ik ben blij dat we de financiele ruimte hebben om dit te doen. Verder heb ik geen probleem met de commerciële insteek van SR. Het maakt hun bereik groter en daardoor ook de opbrengst. En verder vind ik het leuk om te kijken en te luisteren.
Diegene die zich puur op evangelisatie richt, kan wat mij betreft direct de rambam krijgen .. En nee geen SR hier, ik steun maandelijks 5 goede doelen en zet me voor 2 daarvan zelf voor in, ik kán niet meer dan dat.
Nee wij doen er niet aan mee. Wij helpen tienermoeders en gezinnen in nood in onze omgeving en daar komen wij zoveel schrijnende verhalen tegen. Wij hebben zelf weinig qua financiën, maar wat wij hier tegenkomen... Wij geven dus wat wij kunnen daaraan en meer ruimte is er ook niet!
Ben het met je eens. SR doet alsof ze heel hipster zijn, maar ondertussen is het een enorm circus geworden en draait het meer om het glazen huis dan het doel. Ik moet eerlijk zeggen dat het doel mij dit en vorig jaar is ontgaan. Ik hoor voornamelijk nieuws over de presentatoren die daar weer zonder voedsel komen te zitten en mensen die idioot veel geld komen brengen. Ook heb ik het gevoel dat een klein bedrag geven totaal niet word gewadeerd. En Giel Beelen vind ik een vreselijke narcistische, kinderachtige kwal die de meest slechte interviews geeft!
Wil even inhaken op armoede in Afrika. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren gaat daar enorm veel geld aartoe van alleen al Nederland. En hoeveel beter is Afrika daar intussen van geworden? Volgens mij vrij weinig. Want ook die armoede is er al jaaaaaaaaaaaaaaaaren. Een teken dat er dus teveel aan de strijkstok blijft hangen en naar de verkeerde personen gaat klaarblijkelijk. Kan me voorstellen dat men moe wordt van doneren aan Afrika, want merken dat het er beter van wordt, doen we totaal niet! Er moet wat dat betreft grondig iets veranderen, want doneren terwijl de armoede daar enorm hoog blijft, dan klopt er dus iets niet...........Lijkt dan wel een bodemloze put terwijl dat niet moet! En nee, ik doe niet mee. Voedselbank gaat nu voor. Ik wil daadwerkelijk weten en met eigen ogen zien wat er met mijn donatie gebeurt. En.....je kunt niet alle gebruikers van de Voedselbank over een kam scheren, net zo min als alle arme Afrikanen, sorry! En anders is doneren aan ouderenzorg hier in Nederland ook een zeer goed idee. De ouderenzorg holt achteruit namelijk. Zeer triest, aangezien zij ons land mede hebben opgebouwd en nu worden ze zo'n beetje aan hun lot overgelaten.
Nee doe er niet aan mee. Snap nog steeds niet dat er zoveel mensen in nederland hiervoor doneren. Als ik zeg dat ik niet mee doe wordt ik soms aangekeken alsof ik de enige ben die niet mee doet. Vind het absurd dat er zoveel geld naar arme landen wordt gestuurd.. Wij Nederlanders vinden volgens mij alles wel leuk en oh ja leuke actie... maar er zijn zoveel mensen in NL zelf die alles goed kunnen gebruiken.. ik zou zeggen... serieus request: Doel: Mensen in NL steunen die maar 40 euro per maand hebben te besteden ofzo.. In ieder geval die krom moeten liggen om rond te komen. Dan wil ik best doneren.. Ik vind het zozo al lijken dat NL de enige is die zoveel landen "helpt". Want waar gaat het geld echt naartoe? Met al dat geld dat er is gegeven ook naar andere doelen zou er toch meer van de grond moeten zijn gekomen? Dus hier wordt geen geld gestort
Nee, wij hebben nog nooit hier aan mee gedaan, en dit jaar dus ook niet. Aan een deel ligt dat aan de keuze van het goede doel, maar ook deels aan dat wij zelf op dit moment geen cent kunnen missen..
Ik denk dat vooral de top van de wereld en leiders vooral eerst naar zichzelf moet kijken wat dit betreft. Het gaat niet enkel om de strijkstok hangen. Believe me, wij hebben hier veel meer verdient aan dat continent als wat we gegeven hebben hoor. Daar kunnen wij als burgers op zich niet heel veel aan doen, maar dat is wel zuur voor die mensen daar. Om maar een voorbeeld te geven van eigen bodem, Royal Dutch Shell heeft voor zeker honderden miljarden daar uit de grond gezogen. 'We' houden ze daar lekker dom, maken afspraken met corrupte figuren en doen er een mooi strikje om door te zeggen dat het ook banen oplevert, maar ondertussen lachen de hoge bazen in hun vuistje.
Nee ik geef niet aan SR, maar geeft wel aan andere goede doelen waarvan ik ook te zien krijg wat er met onze schenking word gedaan.
Nee, daar doen wij niet aan mee. We geven met kerst wel geld, maar kiezen zelf uit waaraan wij meedoen. Meestal is dat het Leger des Heils.
Niet zo actief als voorgaande jaren. Dit omdat we er zelf de financiele ruimte niet voor hebben. Maar een cakeje kopen of lege flessen inleveren moet kunnen. Verder geloof ik niet in het principe of/of, maar liever en/en. De vergelijking met de voedselbank vind ik dan ook niet opgaan met een ander goed doel. Het zijn allemaal goede doelen.
Ik vraag me af waarom mensen de voedselbank zo belangrijk vinden. Ik ben voor mijn werk vaak in de wat sociale zwakkere huishoudens. Je moest eens weten wat daar allemaal gebeurd. Overal genoeg technologische snufjes zoals telefoons, tablets, tv's en nog meer. Ze roken vaak, eten veel ongezond en dus duur eten. Tegelijkertijd mogen ze wekelijks een pakket van de voedselbank ophalen, dit gebeurd altijd met een auto van een ander, terwijl ze er gewoon 1 voor de deur hebben staan. Maar dan komen ze thuis met het pakket! Eerst commentaar op wat erin zit, dan word er veel weggegooid of weggeven onder het mom van, dat eten we niet?!? Sorry hoor, maar daar doneer ik dus niet voor! En helaas, het spijt me, maar dit gebeurd dus echt wekelijks! Vier kilo appeltjes weggooien en dan naar de supermarkt voor potten appelmoes?, dat spoort naar mijn idee niet. Natuurlijk is serious request een mediacircus, maar het is ook leuk. Het inspireert hele groepen om iets te ondernemen. Vorig jaar heb ik 75 babymutsjes gebreid om te laten verkopen, kost mij een paar euro aan wol, en heb leren breien! Leuk om te zien hoe schoolkinderen omgaan met geld ophalen, ik vind er ook iets goed aan! Maar gelukkig mag iedereen een eigen mening hebben!