@Vlinder, wat erg zeg, dat is echt ontzettend lomp! wanneer ben je ingeleid dan? want MvM is t/m 16 weken. wel echt heftig zeg! Ik doe wel mee, de geur heb ik geen last van, adem gewoon door mijn mond ipv neus. een aangezien de flessen op de wc staan kan mijn zoontje er ook niet mee vandoor.
Bij mijn eerste zwangerschap ook meegedaan, 2e keer bij de mk ook ..ik moet wel zeggen;ik vond het lief dat ik een bloemenbon kreeg toen het misliep. Of ik er nu weer aan ga beginnen 'kweetniet' of ik het nog kan opbrengen.
ik zou wel willen als ik zwanger ben.. Vorige keer niet gedaan.. Ik kwam er pas bij 8 weken achter dat ik zwanger was en schoot even in de stress toen Maar ik heb begrepen dat je niet mee mag doen als je onlangs een operatie hebt gehad.. klopt dat?
Vlinder, wat naar om een soortgelijk geval te lezen als dat van mij. Ik had gehoopt dat ik de uitzondering was. Voor mij is het ook erg dubbel, omdat ik het hormoon, dat bij moeders van moeders vandaan komt, zelf ook nodig heb. Het was dus als vanzelfsprekend dat ik ook mee zou doen als ik zwanger mocht raken. Ik voel me nu al schuldig, dat mocht het ooit weer zo mogen zijn, ik overweeg deze keer niet mee te doen. Uiteindelijk zijn de kratten bij mij drie weken later opgehaald door een tussenpersoon, die het overigens ook van de zotte vond. Ik zie mezelf nog thuiskomen van het werk en WEEEER van die kratten voor mn deur aan treffen. Als ik eraan terugdenk raak ik weer geirriteerd...
Helaas hebben wij drie jaar moeten wachten op een zwangerschap, maar mede door de Pregnyl mag ik me nu na 3 jaar aansluiten in het zwangerebankje. Voor mij een extra motivatie om mee te doen, het vergt enig discipline, en ik vang het op zodra ik thuis ben en niet op mijn werk, ik zeg maar zo elk plasje is meegenomen. Alle beetjes helpen. Het vloeistof stinkt idd, maar er niet met je neus bovenhangen scheelt een hoop. Vervelend om te horen dat sommigen er nare ervaringen op na gehouden hebben. Maar het is echt voor een goed doel.
ik doe ook weer mee! alleen hoorde ik pas wel van iemand dat ze het hormoon ook kunstmatig kunnen maken, maar dat dit gewoon een goedkope oplossing is. Dat vond ik wel jammer om te horen! Ik hoef nog maar een week, en heb meestal alleen in de ochtend de urine er in gedaan.
Heel naar om te lezen van de slechte behandeling bij miskramen Ik heb morgen een gesprek, ben benieuwd. Heb van tevoren al aangegeven dat ik eerder een miskraam gehad heb en dat ik erg bang ben voor herhaling. Dat was geen probleem zeiden ze, ook dan kun je meedoen en als je toch een miskraam krijgt hou je gewoon op. Dus heb ik me toch maar opgegeven. Ik denk dat het een kleine moeite is waar anderen een leven lang plezier van kunnen hebben. Ben wel benieuwd hoe die flessen dan ruiken en ook of het wel handig is. Ik heb zo ongelooflijk veel moeite mijn urine op te vangen in een bakje voor testen, want mijn toiletpot is vrij klein. Dus hopen dat dit handiger gaat! Waar ik me overigens wel mateloos aan irriteer is dat er op hun website bij de FAQ staat: "Verdient Moeders voor Moeders aan mijn bijdrage?" en dat daar dan een ellenlang verhaal onder staat dat niet begint en ook niet eindigt met een simpel "Ja, wij verdienen er aan". Want dat is wel zo en dat kunnen ze naar mijn mening ook gerust zeggen. Het is geen nieuwtje dat er in de farmaceutische industrie veel geld omgaat. Waarschijnlijk zijn ze bang dat mensen dan geld willen voor hun deelname en proberen ze je met dat lange verhaal af te leiden van de vraag? Ik doe, net als iedereen denk ik, mee omdat ze dit middel niet synthetisch kunnen maken en er wel mensen zijn die het heel graag willen gebruiken. Mensen zoals jij en ik. Een mens met een beetje hart doet bij interesse vrijwillig mee, of het bedrijf er nu aan verdient of niet. Naar mijn mening dus jammer dat het bedrijf er dan zo mee om gaat.
Onze dochter is met 14 weken geboren, tijdens een echo bleek dat ze een afwijking had die niet met het leven verenigbaar was. En hoe mooi ik het ook vind dat andere vrouwen ermee geholpen zijn, zou het voor mij ten koste van mezelf gaan om me ooit weer voor MvM in te zetten. Heel jammer
ehhhh... ik weet niet precies wat de chemische samenstelling van dat conserveringsmiddel is, maar ik neem aan dat de vluchtige stoffen (dus datgene wat verdampt) wel een belangrijk onderderdeel zijn van de werking van dat spul. Misschien kan het wel zo, maar ik zou voor de zekerheid zeggen: niet doen! Ik had ook eens een fles gekregen waarvan de dop er niet goed opgedraaid zat, en waar alleen nog maar kristallen inzaten, en die heb ik toen niet gebruikt, kon me niet voorstellen dat het conserveringsmiddel toen nog werkte.
Ik heb het ook gedaan. Urine opvangen word vanzelf een gewenning. wat ik minder vond was dat je hier de flessen bij het zwembad moest inleveren. Buiten stonden dan van die inlever kisten. Maar aangezien wij zelf ook net de MMM in zouden ga ik het zeker weer doen. Wie weet heb je het zelf wel nodig dan ben je ook blij dat anderen het voor jou gedaan hebben. Denk ik dan maar weer
In de week nadat ik een posi test had heb ik me opgegeven, dus ik doe de volledige 10 weken mee. Heb vandaag voor de laatste keer nieuwe flessen ontvangen en volgende week dinsdag is dus mijn laatste dag. Ik heb geen moment getwijfeld of ik mij zou aanmelden of niet en de volgende keer zou ik het zo weer doen. Ik ben zelf in ronde 2 zwanger geraakt, maar realiseer mij maar al te goed dat dit niet voor iedereen is weggelegd en ik draag graag mijn steentje bij. Wel begrijp ik heel goed dat je na een miskraam er anders tegenover staat en de manieren waarop het soms is afgehandeld zoals ik hierboven lees vind ik echt erg! Liefs, Caitlin
heb bij de 2e zwangerschap wel meegedaan bij de 1e was ik te lang op vakantie (vanaf 7 tot 13 weken zwangerschap) bij een eventuele volgende zwangerschap doe ik weer mee
Ik doe ook mee met mvm. Ik vind zelf de stank van de flessen nog wel meevallen. Gelukkig ben ik dan ook niet misselijk, maar op het moment dat ik de dop eraf draai en mijn plasje erin giet, houd ikgewoon ff mijn adem in. Prima te doen zo. Ik vang ook alleen thuis de plas op. En snachts vang ik niet op. Teveel gedoe, wil het liefst daarna z.s.m. mijn bed weer in. Maar over het algemeen vind ik het maar een kleine moeite. Ze halen de kratten bij mij thuis open leveren weer een nieuw krat af. Als ik hier anderen mee kan helpen die moeilijk zwanger kunnen raken, dan doe ik dit met alle plezier!