wij zijn 2 minuten stil geweest, en ik wil dit mijn dochters ook meegeven om dit ieder jaar te doen. mijn opa's en oma's hebben woII ook meegemaakt, en er zijn helaas te veel mensen geweest die hun leven hebben moeten hebben geven. mijn grootouders hoorden hier gelukkig niet bij, anders was ik er niet eens geweest. dus voor de mensen die hun leven hebben gegeven om hun land en anderen te beschermen, heel veel respect! zonder hen hadden wij hier niet gezeten. 2 minuten per jaar is het minste wat wij terug kunnen doen. ook bedankt aan de mods, dat het forum heeft stilgelegen.
ik doe er ook bewust aan mee,en wil dit ons kind ook meegeven. 2 minuten zijn het maar,gaat toch een beetje om respect vindt ik hoor.....
Wij doen ook altijd mee met de twee minuten stilte. Alleen was ik dit keer bij de paarden en heb ik er helemaal niet meer aan gedacht. Wel stil geweest want was bezig met het uitmesten van de stal. Maar niet bewust dus.
Okay, niet om olie op het vuur te gooien, maar ben echt nieuwsgierig. Er wordt veel gesproken over 'een stukje/beetje respect'. Mijn vraag: respect waarvoor? Deze vraag is 2-delig: 1: jullie persoonlijke redenen 2: de algemene reden. En waarom wordt er zo heftig gereageerd op mensen die niet meedoen? Tja, nu achteraf gezien vind ik mijn reactie een beetje overtrokken, maar op dat moment was ik best pissig (om verschillende redenen, niet alleen het dichtgooien van het forum) en het is nu eenmaal zo gedaan om even snel een bericht te typen en te verzenden. Ik verander niet van mening, maar als al een dag of 2 van tevoren was aangekondigd dat het forum even dichtging was het al een ander verhaal geweest imo.
@ladydaisy: Mijn pers. reden is hetzelfde als de algemene geloof ik: Respect voor de mensen die voor ons land stierven/sterven, voor de vrijiheid die ze ons teruggaven na de 2dewereld oorlog. Als ik echt nadenk over een uitleg kan je het ook zo zien: Je bedankt alle mensen die zich inzetten en hun leven geven/gaven vor andermans vrijheid door 2 min. aan hen te denken. Als deze mensen er niet waren dan hadden wij nog geen vrijheid gehad zoals we die nu kennen. 2 min stil staan bij mensen die hun leven over hebben voor een ander zijn vrijheid. Het is zó simpel voor ons, wat zijn nou 2 minuten als je het vergelijkt met wat zij doen voor anderen!
Er is inmiddels een topic over "de verstoring" van deze 2 minuten. Of je hier wel / niet aan meedoet is iets waar we weer bijna een heel jaar over na kunnen denken. De discussie die nu weer oplaait heb ik erg hard geprobeerd te sussen...maar nu knikker ik het topic dicht. Elmo *edit* Ik voeg nog toe. Het is pagina's lang gegaan over 1 uitspraak. Veel waarschuwingen, posts aanpassen en een officiele waarschuwing verder was het weer rustig. Nou wordt er weer teruggegaan naar de discussie die we zouden laten voor wat hij is. Je kunt gewoon verder praten op het andere topic (denk dat deze nu ook actueler is) dan kunnen we deze laten voor wat hij is.